eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamika › Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
    .org!.POSTED!not-for-mail
    From: quent <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Date: Mon, 19 Sep 2016 10:43:42 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 50
    Message-ID: <nro8fo$u0o$1@dont-email.me>
    References: <9...@g...com>
    <57dab227$0$12547$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <57db8bba$0$12551$65785112@news.neostrada.pl>
    <nrg41i$fcp$1@dont-email.me> <nrm8ag$onk$1@node2.news.atman.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 19 Sep 2016 08:43:36 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="5e24216db5b172e7e3f678f657f243dd";
    logging-data="30744";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+7c4cyvFvwKV6w5mnVA5zI"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.6.0
    In-Reply-To: <nrm8ag$onk$1@node2.news.atman.pl>
    Cancel-Lock: sha1:zO0dmbtzOv6ZGClnNle+U7v1iI4=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588778
    [ ukryj nagłówki ]

    On 18.09.2016 16:28, Axel wrote:
    > Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:nrg41i$fcp$...@d...me...
    >
    >>>> Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje
    >>>> teoria.
    >
    >>> Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski spód,
    >>> a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
    >>> nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)
    >
    >> Całkiem możliwe, że tak właśnie jest.
    >
    > Nie "możliwe" tylko tak jest. I nawet nie chodzi o dociskanie samochodu
    > do drogi, tylko o zmniejszenie sił na mocowaniu do bagażnika i samego
    > bagażnika do samochodu.

    Zajmujesz się tym zawodowo czy tak Ci się wydaje?

    Siły na mocowaniu do bagażnika wynikające z czego? Z ciężaru boxu czyli
    o zwrocie wektora w dół czy może z oporu aerodynamicznego rosnącego z
    sześcianem prędkości skierowanego w bok?
    A może jedno i drugie a więc wektor siły o zwrocie będącym wypadkową?
    Wypadkowa tej siły, bez uwzględnienia siły nośnej, będzie skierowana w
    bok i dół a więc siła nośna, skierowana ku górze, powinna jeden z tych
    wektorów znosić co byłoby korzystne.

    Pozostaje pytanie o wielkość działających sił dla poszczególnych
    zakresów prędkości.

    Czy przypadkiem nie jest tak, że wpływ ciężaru załadowanego boxu zaczyna
    być pomijalny w porównaniu do siły jaką generuje opór powietrza,
    zwłaszcza przy sporych prędkościach?
    Jaki wtedy byłby cel generowania (konstrukcyjnie) siły nośnej
    skierowanej ku górze?


    > Chcesz ustawić box pod kątem np. -30 stopni? Wtedy to dopiero byłby duży
    > opór (hint - powierzchnia czołowa)

    Ja chcę ustawić box odwrotnie!
    Właśnie dla minimalnizowania oporu aerodynamicznego.
    Czytaj uważnie proszę.
    To było już w pierwotnym poście.


    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: