eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <9...@g...com>
    <c...@g...com>
    <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
    <57daaa7c$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5...@g...com>
    <57dbbba2$0$12540$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    In-Reply-To: <b...@g...com>
    Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Date: Fri, 16 Sep 2016 14:36:55 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 36
    Message-ID: <57dbe76b$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.126.55
    X-Trace: 1474029420 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 651 83.30.126.55:62484
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588684
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:b5ff31c2-6784-45ba-8d21-04924ffaefd7@go
    oglegroups.com...
    W dniu piątek, 16 września 2016 11:30:12 UTC+2 użytkownik J.F.
    napisał:
    > >O tu masz:
    > >https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil
    >
    > Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
    > warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
    > Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
    > sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
    > -nieliniowo,
    > -do zera nie schodzi.
    > Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
    > wiec predkosci i kata natarcia. [...]

    >Zgadza się.
    >W praktyce tam jest sporo zmiennych i nawet szybowiec (czyli
    >zakładamy że raczej korzysta z siły nośnej z profilu a nie z kata
    >natarcia)

    Nie ma takiego rozroznienia.
    To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz, ze
    mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.
    W dodatku nieproporcjonalnie duzy.

    A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz, to
    sile nosna potrzebujesz taka jak ciezar, z predkosci wynika potrzebny
    w danym momencie kat natarcia, z niego i predkosci opor skrzydla ... i
    albo silnik/grawitacja taki ciag zapewnia, albo zwalniasz i wkrotce
    przeciagasz :-)
    Mozna tez odwrotnie - silniki na moc przelotowa, a dalej to trzeba
    taki kat kadluba i skrzydel ustawic, aby poziomo leciec.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: