-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <9...@g...com>
<c...@g...com>
<nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
<57daaa7c$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5...@g...com>
<57dbbba2$0$12540$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
In-Reply-To: <b...@g...com>
Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Date: Fri, 16 Sep 2016 14:36:55 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 36
Message-ID: <57dbe76b$0$651$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.126.55
X-Trace: 1474029420 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 651 83.30.126.55:62484
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588684
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:b5ff31c2-6784-45ba-8d21-04924ffaefd7@go
oglegroups.com...
W dniu piątek, 16 września 2016 11:30:12 UTC+2 użytkownik J.F.
napisał:
> >O tu masz:
> >https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil
>
> Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
> warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
> Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
> sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
> -nieliniowo,
> -do zera nie schodzi.
> Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
> wiec predkosci i kata natarcia. [...]
>Zgadza się.
>W praktyce tam jest sporo zmiennych i nawet szybowiec (czyli
>zakładamy że raczej korzysta z siły nośnej z profilu a nie z kata
>natarcia)
Nie ma takiego rozroznienia.
To jest ze soba polaczone - nawet na powyzszym wykresie widzisz, ze
mozesz miec kat ujemny, sila nosna nadal jest, i opor tez jest.
W dodatku nieproporcjonalnie duzy.
A jesli nie robisz jakis manewrow, tylko zwyczajnie prosto lecisz, to
sile nosna potrzebujesz taka jak ciezar, z predkosci wynika potrzebny
w danym momencie kat natarcia, z niego i predkosci opor skrzydla ... i
albo silnik/grawitacja taki ciag zapewnia, albo zwalniasz i wkrotce
przeciagasz :-)
Mozna tez odwrotnie - silniki na moc przelotowa, a dalej to trzeba
taki kat kadluba i skrzydel ustawic, aby poziomo leciec.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 15:45 elmer radi radisson
- 16.09.16 15:49 J.F.
- 16.09.16 16:24 s...@g...com
- 16.09.16 16:53 elmer radi radisson
- 16.09.16 18:00 Budzik
- 16.09.16 18:51 re
- 16.09.16 19:08 J.F.
- 16.09.16 19:09 J.F.
- 16.09.16 19:16 J.F.
- 16.09.16 20:38 s...@g...com
- 16.09.16 21:00 Budzik
- 16.09.16 21:28 J.F.
- 16.09.16 23:38 s...@g...com
- 17.09.16 08:41 cef
- 17.09.16 23:05 Przyjazny
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=