eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamikaRe: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • X-Received: by 10.157.8.10 with SMTP id 10mr952788oty.16.1474028721425; Fri, 16 Sep
    2016 05:25:21 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.8.10 with SMTP id 10mr952788oty.16.1474028721425; Fri, 16 Sep
    2016 05:25:21 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!cyclone03.ams2.highwinds-
    media.com!voer-me.highwinds-media.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highw
    inds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!x192no1122362itb.0!news-out.google.c
    om!w143ni2889itb.0!nntp.google.com!u18no987684ita.0!postnews.google.com!glegrou
    psg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 16 Sep 2016 05:25:21 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <57dbbba2$0$12540$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=83.5.61.8;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 83.5.61.8
    References: <9...@g...com>
    <c...@g...com>
    <nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
    <57daaa7c$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5...@g...com>
    <57dbbba2$0$12540$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Fri, 16 Sep 2016 12:25:21 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Body-CRC: 1724845986
    X-Received-Bytes: 3948
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588683
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 16 września 2016 11:30:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
    > >> Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze
    > >> jest popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby
    > >> zmniejszać opory.
    > >> Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...
    > >
    > >O tu masz:
    > >https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil
    >
    > >lift coefficient.
    > >dla zerowego kąta natarcia mamy jakieś 25% siły nośnej osiagalnej dla
    > >danego profilu.
    > >W efekcie jak tylko szybujemy to rzeczywiście mamy 100% siły nośnej
    > >z profilu.
    > >Ale jak mamy jakis napęd to możemy mieć dodatkowe 300% siły nośnej.
    > >To tak z grubsza.
    >
    > Za bardzo z grubsza.
    > Masz tam wykres sily nosnej i oporu. Czasem prezentowany na jednym
    > wykresie, jako tzw "biegunowa".
    >
    > Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
    > warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
    > Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
    > sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
    > -nieliniowo,
    > -do zera nie schodzi.
    >
    > Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
    > wiec predkosci i kata natarcia.
    > Wieksza czy mniejsza to juz do manewrow.
    > Z tego wynika tez opor skrzydel, no i kadluba tez. I trzeba go jakos
    > pokonac, czyli naped zapewnic - czy to silnikiem, czy linka, czy
    > grawitacja.
    >
    Zgadza się.
    W praktyce tam jest sporo zmiennych i nawet szybowiec (czyli zakładamy że raczej
    korzysta z siły nośnej z profilu a nie z kata natarcia) jak niby leci poziomo to tak
    naprawde leci coraz niżej więc ten kat natarcia jest zerowy ale nie w stosunku do
    poziomu a w stosunku do kierunku lotu a ten jest lekko opadający.

    Tak czy siak aerodynamika płata i mechanika lotu jest mocno skomplikowana.
    I widac to nawet na przykladzie tego jaki kształt jest najbardziej aerodynamiczny. Bo
    to optimum zalezy od zastosowania.

    Wagon kolejowy jest bardzo aerodynamiczny mimo że kanciasty. Bo ma z przodu obłą
    lokomotywe :)
    Takie oszustwo :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: