-
X-Received: by 10.157.8.10 with SMTP id 10mr952788oty.16.1474028721425; Fri, 16 Sep
2016 05:25:21 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.8.10 with SMTP id 10mr952788oty.16.1474028721425; Fri, 16 Sep
2016 05:25:21 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!cyclone03.ams2.highwinds-
media.com!voer-me.highwinds-media.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highw
inds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!x192no1122362itb.0!news-out.google.c
om!w143ni2889itb.0!nntp.google.com!u18no987684ita.0!postnews.google.com!glegrou
psg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Fri, 16 Sep 2016 05:25:21 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <57dbbba2$0$12540$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=83.5.61.8;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 83.5.61.8
References: <9...@g...com>
<c...@g...com>
<nre8rs$5l5$1@dont-email.me>
<57daaa7c$0$15203$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<5...@g...com>
<57dbbba2$0$12540$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <b...@g...com>
Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
From: s...@g...com
Injection-Date: Fri, 16 Sep 2016 12:25:21 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Body-CRC: 1724845986
X-Received-Bytes: 3948
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588683
[ ukryj nagłówki ]W dniu piątek, 16 września 2016 11:30:12 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości
> >> Tak naprawde większość siły nosnej bierze się z tego że powietrze
> >> jest popychane w dół. Profil aerodynamiczny jest głównie po to aby
> >> zmniejszać opory.
> >> Troche siły nośnej daje. Ale relatywnie niedużo...
> >
> >O tu masz:
> >https://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil
>
> >lift coefficient.
> >dla zerowego kąta natarcia mamy jakieś 25% siły nośnej osiagalnej dla
> >danego profilu.
> >W efekcie jak tylko szybujemy to rzeczywiście mamy 100% siły nośnej
> >z profilu.
> >Ale jak mamy jakis napęd to możemy mieć dodatkowe 300% siły nośnej.
> >To tak z grubsza.
>
> Za bardzo z grubsza.
> Masz tam wykres sily nosnej i oporu. Czasem prezentowany na jednym
> wykresie, jako tzw "biegunowa".
>
> Jak widac - sila nosna w miare liniowo zalezy od od kata natarcia (i
> warto pamietac, ze zalezy od predkosci).
> Ale tylko do pewnej granicy (->przeciagniecie)
> sila oporu czolowego rosnie wraz z katem natarcia, ale
> -nieliniowo,
> -do zera nie schodzi.
>
> Samolot czy szybowiec w locie potrzebuje okreslonej sily nosnej, a
> wiec predkosci i kata natarcia.
> Wieksza czy mniejsza to juz do manewrow.
> Z tego wynika tez opor skrzydel, no i kadluba tez. I trzeba go jakos
> pokonac, czyli naped zapewnic - czy to silnikiem, czy linka, czy
> grawitacja.
>
Zgadza się.
W praktyce tam jest sporo zmiennych i nawet szybowiec (czyli zakładamy że raczej
korzysta z siły nośnej z profilu a nie z kata natarcia) jak niby leci poziomo to tak
naprawde leci coraz niżej więc ten kat natarcia jest zerowy ale nie w stosunku do
poziomu a w stosunku do kierunku lotu a ten jest lekko opadający.
Tak czy siak aerodynamika płata i mechanika lotu jest mocno skomplikowana.
I widac to nawet na przykladzie tego jaki kształt jest najbardziej aerodynamiczny. Bo
to optimum zalezy od zastosowania.
Wagon kolejowy jest bardzo aerodynamiczny mimo że kanciasty. Bo ma z przodu obłą
lokomotywe :)
Takie oszustwo :)
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 14:36 J.F.
- 16.09.16 15:45 elmer radi radisson
- 16.09.16 15:49 J.F.
- 16.09.16 16:24 s...@g...com
- 16.09.16 16:53 elmer radi radisson
- 16.09.16 18:00 Budzik
- 16.09.16 18:51 re
- 16.09.16 19:08 J.F.
- 16.09.16 19:09 J.F.
- 16.09.16 19:16 J.F.
- 16.09.16 20:38 s...@g...com
- 16.09.16 21:00 Budzik
- 16.09.16 21:28 J.F.
- 16.09.16 23:38 s...@g...com
- 17.09.16 08:41 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=