eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Awaria turbo diesla
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 136

  • 91. Data: 2011-11-18 20:40:11
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-18 18:48, Michał sirapacz Gut pisze:
    >
    >> Jedni lataja, drudzy kreca filmy jak ci pierwsi lataja, a inni robia co
    >> trzeba, czyli gasza silnik :>
    >> Reagowac faktycznie trzeba szybko, ale szanse na uratowanie silnika sa
    >> duze.
    >
    > wszystko ok ale jak zgasic:D o tym caly watek:)

    Juz napisalem, a ze pmsowi teoretycy glowkuja dalej...
    A w manualu to zdusic na biegu.

    > swoja droga klape gaszaca ma kazdy diesel?

    Nie kazdy.


    --
    Karolek


  • 92. Data: 2011-11-18 21:59:26
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-18, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    > Chyba że to proszkowe świństwo dokumentnie zaklei filtr powierza.
    > No i filtr musi wtedy jeszcze wytrzymać mechanicznie - podciśnienie...
    > Chętnie bym zobaczył w praktyce czym to się skończy :)

    To kto funduje silnik do testu?
    ;-)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 93. Data: 2011-11-18 22:08:19
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>


    >> No właśnie, po co czakać aż się zatrze sam ;)
    >
    > generalnie lipa bo co nie zrobisz to jest po zawodach i generalka
    >
    > lepiej zapobiegac niz leczyc:)

    Jakaś awaryjna przepustnica powinna być.

    zyga

    --
    --force --nodeps --all


  • 94. Data: 2011-11-18 22:08:49
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-11-18, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    > , nie mam
    >> skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
    >> oporów wewnętrznych.
    >
    > proponuję liczyć tak
    > na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
    > ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w
    > kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)

    Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej
    na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu, kupa elementów
    stawia dodatkowy opór...

    > albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy
    > 200 obr.min itd itp...

    24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że
    bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :)

    > bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo
    > ile, ale na pewno dłużej ;-)

    Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.

    >>> przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać
    >>> powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s
    >>
    >> Jeden błąd popełniłeś:
    >
    > nie wiadomo

    Wiadomo, popełniłeś. Acz wynik pomimo wszystko możesz mieć prawidłowy.

    >> kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się
    >> opróżniać.
    >
    > a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika.
    >
    > Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze.
    >> Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę.
    >
    > możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
    > śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.

    To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie
    gaśnicy.

    > ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
    > -kto wie?

    W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
    tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm. Strzał
    ze sprzęgła pod koniec pracy gaśnicy pewnie by załatwił sprawę - ale nie
    da się być naraz w dwóch miejscach.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski


  • 95. Data: 2011-11-18 22:09:44
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>


    >>>> Niby czym?
    >>>> Piszemy o sytuacji awaryjnej, nie warsztatowej.
    >>>
    >>> Jakas szmata... chociazby ta co masz na sobie ;>
    >>
    >> Wessana zostanie i zmielona.
    >>
    >
    >
    > Zatrzyma się na filtrze powietrza.

    Tak, miałem na myśli za filtrem.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all


  • 96. Data: 2011-11-18 22:13:13
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>


    >>>>>>> Niby czym?
    >>>>>>> Piszemy o sytuacji awaryjnej, nie warsztatowej.
    >>>>>> Jakas szmata... chociazby ta co masz na sobie ;>
    >>>>> Wessana zostanie i zmielona.
    >>>> Zatrzyma się na filtrze powietrza.
    >>> wlot filtra powietrza zazwyczaj jest dosc trudno dostepny...
    >> To jakie inne miejsce dolotu można szybko zatkać szmatą?
    >
    > żadne trzeba ściągnąć jakąs rurę ale to wszystko zależy od konkretnego
    > silnika w moim aucie mam klapę gaszącą przed kolektorem dolotowym więc
    > wystarczy ze pociągnę za siłownik ręka zeby ją zamknąc jeśli sama nie
    > zadział jak wyłączę zapłon. Zatykania dolotu bym nie próbował z obawy
    > przed wciągnięciem czegoś do turbiny (a zatkanie przed filtrem w tak
    > krókim czasie i ekstremalnych warunkach graniczy z niemożliwością. Ale
    > jak pisałem ile silników tyle możliwości ja nawet przewód od smarowania
    > turbo byłbym w stanie odkręcić bo mam go w dość dostępnym miejscu przy
    > filtrze oleju i podstawowe klucze wożę zawsze ze sobą. Najważniejsze w
    > tym wszystkim to nie spanikować bo najgorsze w takiej sytuacji jak
    > silnik ci wyje na maksa i dym wali jak z lokomotywy umieć zachowac zimną
    > krew zamiast stać na poboczu i kręcic filmik komórką... Ostatecznie
    > nawet jak zatkamy ten dolot szmatą i coś tam wpadnei w turbinę to straty
    > i tak będa nikłe w porównaniu do tego co się stanie jak nic nie
    > zrobimy... dlatego warto się przyjrzeć na spokojnie swojemu silnikowi
    > zawczasu i ułożyć plan działania na taką sytuację.

    Tego nie uczą w salonach samochodowych i na kursach jazdy.
    :)

    zyga
    --
    --force --nodeps --all


  • 97. Data: 2011-11-18 22:14:30
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>


    >>>>>> O zatrzymanie "wyłączonego" silnika spalającego olej. Użyć gaśnicy do
    >>>>>> góry nogami mając nadzieję, że wystarczy dwutlenku węgla.
    >>>>>
    >>>>> Z kilogramowej może nie wystarczyć.
    >>>>>
    >>>> tam są naboje po 16g co2
    >>>
    >>> No i?
    >>>
    >> i już.
    >> z 5 kilogramowej też by nie starczyło i z 10...
    >> twoje "może" było w tym kontekście nieco szydercze.
    >
    > Kluczowe jest, żeby jakoś zatrzymać ten silnik w czasie podawania mu
    > co2. Dwie osoby potrzebne, nie bardzo widzę realizację bez
    > wcześniejszego treningu.

    Na filmie gość chlapnął gdzieś piwem.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all


  • 98. Data: 2011-11-18 22:17:49
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>


    >>> Wessana zostanie i zmielona.
    >>>
    >> Joł, dobre to było :))))
    >>
    > Nie ma co sie smiac, takie gaszenie moze sie skonczyc podobnie jak tu:
    > http://www.youtube.com/watch?v=7va16CYYbSE 0:48

    Przeżył.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all


  • 99. Data: 2011-11-18 22:20:39
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>


    >>> no co ty???
    >>> gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
    >>> to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z
    >>> siebie.
    >>> przynajmniej tak to widzę teoretycznie.
    >>
    >> Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
    >> się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
    >> powrotem.
    >
    > Chyba że to proszkowe świństwo dokumentnie zaklei filtr powierza.
    > No i filtr musi wtedy jeszcze wytrzymać mechanicznie - podciśnienie...
    > Chętnie bym zobaczył w praktyce czym to się skończy :)

    Robimy zrzutę na jakiegoś złoma?
    ;-)

    zyga
    --
    --force --nodeps --all


  • 100. Data: 2011-11-18 22:24:37
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>


    >> , nie mam
    >>> skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
    >>> oporów wewnętrznych.
    >>
    >> proponuję liczyć tak
    >> na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
    >> ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w
    >> kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)
    >
    > Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej
    > na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu, kupa elementów
    > stawia dodatkowy opór...
    >
    >> albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy
    >> 200 obr.min itd itp...
    >
    > 24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że
    > bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :)

    Pomyliło Ci się. 200km/h.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: