-
81. Data: 2011-11-18 14:06:43
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: K <g...@z...gov.pl>
W dniu 18-11-2011 00:40, X-Man pisze:
> "K" <g...@z...gov.pl> wrote in message
> news:ja41br$6i3$1@inews.gazeta.pl...
>> W dniu 17-11-2011 22:49, Kuba (aka cita) pisze:
>>> Użytkownik "K" <g...@z...gov.pl> napisał w wiadomości
>>> news:ja3v50$svu$1@inews.gazeta.pl...
>>>> W dniu 17-11-2011 22:23, Waldek Godel pisze:
>>>>> Dnia Thu, 17 Nov 2011 22:19:42 +0100, K napisał(a):
>>>>>>>> fizycznie odciac doplyw paliwa.
>>>>>>> no to facet pojechałeś teraz...
>>>>>> no popatrz, a w audi 80 tdi pomoglo. ale pewnie wiesz lepiej, byles
>>>>>> widziales itp.
>>>>> Pasjami uwielbiam ludzi tak zadufanych w sobie, którzy nie tylko
>>>>> zrobią z
>>>>> siebie idiotę, ale również jeszcze będa pyskowali na tych co to
>>>>> stwierdzą.
>>>>> Tzw. leczenie temperatury poprzez rozbicie termometru.
>>>> tak jak sadzilem, byles przy tym i znasz sprawe. a opinie idioty to
>>>> masz raczej ty i to nie tylko tutaj. EOT.
>>> ale zdajesz sobie sprawe, ze on nie jest w takiej sytuacji zasilnany, a
>>> zupełnie czymś innym i odcięcie dopływu paliwa na nic sie nie zdaje... i
>>> tylko tak sobie piszesz z nudów, tak?
>> tak, z nudow. napisalem to czego bylem swiadkiem. jesli tez tam byles
>> i widziales co innego, to napisz :) wiem na czym polega problem,
>> "zdusic na piatce" sie nie dalo.
>
> A możesz to rozwinąć ? jak masz normalne sprawne sprzęgło to nie ma bata
> puszczasz powoli sprzęgło i trzymasz nogę na hamulcu zgaśnie i kropka,
> nawet wolałbym spalić sprzęgło niż potem oglądać co się zostało z
> silnika jak się spali cały olej...
>
> Pzdr
> Piotrek
szarpnal, ale nie zgasl. potem juz w ogole nie reagowal na bieg. moze mu
sie przegub zerwal - nie wiem, nie sledzilem dalej losow tego auta.
-
82. Data: 2011-11-18 14:10:48
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2011-11-18 08:47, Robson pisze:
>> Masz taką gaśnicę?
>
> Normalna gaśnica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2.
> Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot.
a czy wiesz, ile masz tam tego CO2?
--
Pozdr.
Michał
-
83. Data: 2011-11-18 14:28:39
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
o k..
-
84. Data: 2011-11-18 14:42:21
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-11-18, wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:
> o k..
>
Spokojnie, gosc przezyl :-)
--
Artur
ZZR 1200
-
85. Data: 2011-11-18 15:00:51
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-11-18 09:01, Krzysiek Kielczewski pisze:
> On 2011-11-18, PM<x...@w...pl> wrote:
>
>> no co ty???
>> gdyby miec gaśnicę sniegową (dużo CO2)
>> to dajesz to w dolot i spalanie nie zachodzi - silnik staje sam z siebie.
>> przynajmniej tak to widzę teoretycznie.
>
> Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
> się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
> powrotem.
Chyba że to proszkowe świństwo dokumentnie zaklei filtr powierza.
No i filtr musi wtedy jeszcze wytrzymać mechanicznie - podciśnienie...
Chętnie bym zobaczył w praktyce czym to się skończy :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
86. Data: 2011-11-18 15:38:26
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 17 Nov 2011 23:40:59 -0000, X-Man
> puszczasz powoli sprzęgło i trzymasz nogę na hamulcu zgaśnie i kropka
W takiej sytuacji strzela się ze sprzęgła -- w przeciwnym razie przy
obrotach silnika >6000 obr./s (w sumie nie wiem ile tam jest dokładnie przy
rozbieganym motorze) przy lekkim puszczaniu sprzęgło wyślizga się w chwilę
moment, a po kolejnej chwili już go wcale nie będzie i tyle wyjdzie z
gaszenia silnika. Strzał nie niszczy drastycznie sprzęgła ani innych
elementów.
PS w poliftowych Mazdach6 (po upgrejdzie PCM) na wypadek niekontrolowanego
rozbiegania silnika, jest elektronicznie zamykany dolot.
--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl
-
87. Data: 2011-11-18 16:00:20
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-11-18 14:42, AZ pisze:
> On 2011-11-18, wchpikus<w...@w...wp.pl> wrote:
>> o k..
>>
> Spokojnie, gosc przezyl :-)
>
Jak Cie diesel przecisnie przez rure wydechowa to moze byc gorzej ;>
--
Karolek
-
88. Data: 2011-11-18 16:03:52
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2011-11-18 13:46, Michał sirapacz Gut pisze:
>
>>>> No właśnie, po co czakać aż się zatrze sam ;)
>>>
>>> generalnie lipa bo co nie zrobisz to jest po zawodach i generalka
>>>
>>
>> Generalnie to nieprawda co piszesz.
>
> jak zrobisz to odpowiednio szybko i skutecznie(zatrzymanie silnika) to
> zgoda ale na wszystkich filmikach ludzie lataja bez ladu i sjkladu
> dookola samochodu z dymiacym juz silnikiem
>
Jedni lataja, drudzy kreca filmy jak ci pierwsi lataja, a inni robia co
trzeba, czyli gasza silnik :>
Reagowac faktycznie trzeba szybko, ale szanse na uratowanie silnika sa duze.
--
Karolek
-
89. Data: 2011-11-18 18:48:26
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>
> Jedni lataja, drudzy kreca filmy jak ci pierwsi lataja, a inni robia co
> trzeba, czyli gasza silnik :>
> Reagowac faktycznie trzeba szybko, ale szanse na uratowanie silnika sa
> duze.
wszystko ok ale jak zgasic:D o tym caly watek:)
swoja droga klape gaszaca ma kazdy diesel?
-
90. Data: 2011-11-18 19:21:12
Temat: Re: Awaria turbo diesla
Od: nazgul <x...@w...pl>
>> mam nadzieję że "pare" sekund to nie są dla Ciebie 2s.
>> oczekuję wyliczeń - ja już tu parę rzeczy policzyłem wiec Twoja kolej.
>
> Przecież wiesz, że nie jestem w stanie tego dokładnie wyliczyć
miało być Pi*drzwi
, nie mam
> skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
> oporów wewnętrznych.
proponuję liczyć tak
na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w
kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)
albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy
200 obr.min itd itp...
bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo
ile, ale na pewno dłużej ;-)
>> przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać
>> powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s
>
> Jeden błąd popełniłeś:
nie wiadomo
> kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się
> opróżniać.
a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika.
Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze.
> Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę.
możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.
ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
-kto wie?