  • 81. Data: 2011-11-18 14:06:43
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 18-11-2011 00:40, X-Man pisze:
    > "K" <g...@z...gov.pl> wrote in message
    >
    > A możesz to rozwinąć ? jak masz normalne sprawne sprzęgło to nie ma bata
    > puszczasz powoli sprzęgło i trzymasz nogę na hamulcu zgaśnie i kropka,
    > nawet wolałbym spalić sprzęgło niż potem oglądać co się zostało z
    > silnika jak się spali cały olej...
    >
    > Pzdr
    > Piotrek

    szarpnal, ale nie zgasl. potem juz w ogole nie reagowal na bieg. moze mu
    sie przegub zerwal - nie wiem, nie sledzilem dalej losow tego auta.

  • 82. Data: 2011-11-18 14:10:48
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2011-11-18 08:47, Robson pisze:

    > Normalna gaśnica proszkowa. W srodku jest proszek i naboj CO2.
    > Rozkrecasz ja, wywalasz proszek, skrecasz i wyladowujesz naboj w dolot.

    a czy wiesz, ile masz tam tego CO2?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 83. Data: 2011-11-18 14:28:39
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    o k..

  • 84. Data: 2011-11-18 14:42:21
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-18, wchpikus <w...@w...wp.pl> wrote:
    > o k..

    Spokojnie, gosc przezyl :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 85. Data: 2011-11-18 15:00:51
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Spalanie nie zachodzi, ale te swoje 5-7 tysięcy obrotów silnik ma. Jak
    > się nie przestanie kręcić zanim się skończy CO2 to sam odpali z
    > powrotem.

    Chyba że to proszkowe świństwo dokumentnie zaklei filtr powierza.
    No i filtr musi wtedy jeszcze wytrzymać mechanicznie - podciśnienie...
    Chętnie bym zobaczył w praktyce czym to się skończy :)

  • 86. Data: 2011-11-18 15:38:26
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 17 Nov 2011 23:40:59 -0000, X-Man

    > puszczasz powoli sprzęgło i trzymasz nogę na hamulcu zgaśnie i kropka

    W takiej sytuacji strzela się ze sprzęgła -- w przeciwnym razie przy
    obrotach silnika >6000 obr./s (w sumie nie wiem ile tam jest dokładnie przy
    rozbieganym motorze) przy lekkim puszczaniu sprzęgło wyślizga się w chwilę
    moment, a po kolejnej chwili już go wcale nie będzie i tyle wyjdzie z
    gaszenia silnika. Strzał nie niszczy drastycznie sprzęgła ani innych
    elementów.

    PS w poliftowych Mazdach6 (po upgrejdzie PCM) na wypadek niekontrolowanego
    rozbiegania silnika, jest elektronicznie zamykany dolot.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 87. Data: 2011-11-18 16:00:20
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-18 14:42, AZ pisze:

    > Spokojnie, gosc przezyl :-)

    Jak Cie diesel przecisnie przez rure wydechowa to moze byc gorzej ;>

    --
    Karolek

  • 88. Data: 2011-11-18 16:03:52
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2011-11-18 13:46, Michał sirapacz Gut pisze:

    > jak zrobisz to odpowiednio szybko i skutecznie(zatrzymanie silnika) to
    > zgoda ale na wszystkich filmikach ludzie lataja bez ladu i sjkladu
    > dookola samochodu z dymiacym juz silnikiem

    Jedni lataja, drudzy kreca filmy jak ci pierwsi lataja, a inni robia co
    trzeba, czyli gasza silnik :>
    Reagowac faktycznie trzeba szybko, ale szanse na uratowanie silnika sa duze.

    --
    Karolek

  • 89. Data: 2011-11-18 18:48:26
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    > Jedni lataja, drudzy kreca filmy jak ci pierwsi lataja, a inni robia co
    > trzeba, czyli gasza silnik :>
    > Reagowac faktycznie trzeba szybko, ale szanse na uratowanie silnika sa
    > duze.

    wszystko ok ale jak zgasic:D o tym caly watek:)
    swoja droga klape gaszaca ma kazdy diesel?

  • 90. Data: 2011-11-18 19:21:12
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Przecież wiesz, że nie jestem w stanie tego dokładnie wyliczyć

    miało być Pi*drzwi
    , nie mam
    > skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
    > oporów wewnętrznych.

    proponuję liczyć tak
    na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
    ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w
    kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)

    albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy
    200 obr.min itd itp...

    bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo
    ile, ale na pewno dłużej ;-)

    > Jeden błąd popełniłeś:

    nie wiadomo

    > kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się
    > opróżniać.

    a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika.

    Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze.
    > Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę.

    możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
    śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.

    ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
    -kto wie?