eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAwaria turbo dieslaRe: Awaria turbo diesla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!newsfeed.
    icp.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Awaria turbo diesla
    Date: Fri, 18 Nov 2011 22:08:49 +0100
    Organization: ICP News Server
    Lines: 60
    Message-ID: <s...@k...sail-ho.pl>
    References: <ja390e$l90$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ec55917$0$8450$65785112@news.neostrada.pl>
    <ja3m7c$col$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ec5783d$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja41nb$ggh$1@news.icpnet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja4vqj$hil$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja5296$u9r$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja541e$4rp$2@node2.news.atman.pl> <ja58hf$9jr$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja5h9j$5jl$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja67ms$e8r$1@news.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-75-133-230.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1321650848 23439 89.75.133.230 (18 Nov 2011 21:14:08 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Nov 2011 21:14:08 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux) Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2414481
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-11-18, nazgul <x...@w...pl> wrote:

    > , nie mam
    >> skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
    >> oporów wewnętrznych.
    >
    > proponuję liczyć tak
    > na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
    > ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w
    > kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)

    Koło zamachowe to nie jest jedyna część ruchoma, część energii zużytej
    na sprężenie powietrza odzyskujesz przy rozprężąniu, kupa elementów
    stawia dodatkowy opór...

    > albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy
    > 200 obr.min itd itp...

    24KM pozwalają pojechać 100km/h (maluch). Uwierz mi na słowo, że
    bardziej opływowa Astra ze stukonnym silnikiem nie pojedzie 400km/h :)

    > bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo
    > ile, ale na pewno dłużej ;-)

    Wcale się nie upieram, że na pewno dłużej.

    >>> przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać
    >>> powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s
    >>
    >> Jeden błąd popełniłeś:
    >
    > nie wiadomo

    Wiadomo, popełniłeś. Acz wynik pomimo wszystko możesz mieć prawidłowy.

    >> kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się
    >> opróżniać.
    >
    > a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika.
    >
    > Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze.
    >> Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę.
    >
    > możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
    > śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.

    To jest mało istotne, istotne jest ile czasu zajmuje opróżnienie
    gaśnicy.

    > ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
    > -kto wie?

    W dieslu z turbiną? IMO nie wystarczy, porównaj dostarczaną ilość
    tlenu na wolnych obrotach z ilością dostarczaną przy tych 5krpm. Strzał
    ze sprzęgła pod koniec pracy gaśnicy pewnie by załatwił sprawę - ale nie
    da się być naraz w dwóch miejscach.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: