  • Data: 2011-05-18 19:15:55
    Temat: Re: Awaria turbiny i widoczny olej
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-05-18 15:45, Lewis wrote:
    > Jeżeli rozpadło się "łożysko" to na 100% turbo pompuje już olej bo
    > uszczelniacze nie trzymają wcale.

    Jakie to uszczelniacze? Obudowy czy wewnętrzne? Bo mnie niepokoi olej
    *poza* turbiną. To że jest w rurze to mały problem.

    > Szybciej mogło coś zassać do turbiny i
    > powyginać łopatki wirnika, jeżeli faktycznie nie wywala oleju...

    Coś tam wdmuchuje bo na wylocie mam czarny dym z nutką siwego. Tyle że
    ja na tej uwalonej turbinie przejechałem może 1km zanim poczułem brak
    mocy i usłyszalem tłuczenie się czegoś w środku. Oleju w silniku nie
    ubyło, tendencji do rozbiegania nie obserwuje więc jesli to są
    niewielkie ilości.

    > Zdejmij
    > wąż z turbo do IC i zobacz ile jest w nim oleju

    Już za późno, bo od reki znalazłem taką turbinę i mnie laweciarz
    podrzucił wprost do warsztatu gdzie to zamontują.