  • 1. Data: 2011-05-18 14:48:03
    Temat: Awaria turbiny i widoczny olej
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Padła mi dzisiaj turbina. Silnik się nie rozbiegał, więc spokojnie. Olej
    nie ubywał i raczej poziomu nie zmienił.

    Turbo wydaje metaliczne pukniecia w czasie wyższych obrotów silnika więc
    zakładam że łożysko zostało przerobione na opiłki a ośka lata swobodnie
    w dziurce. Rury widoczne z góry nie są zachlapane.

    Niestety: niepokoi mnie fakt że w okolicy turbo zauważylem ślady oleju
    (powoli kapie z elementów pod silnikiem). Co się stało że olej wydostał
    się z turbiny? Wydawalo mi się że uszkodzenie łożyska nie powinno
    powodować rozszczelnienia rur, a tu widzę że coś kapie. Z czego może kapać?

  • 2. Data: 2011-05-18 15:45:12
    Temat: Re: Awaria turbiny i widoczny olej
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    > się z turbiny? Wydawalo mi się że uszkodzenie łożyska nie powinno
    > powodować rozszczelnienia rur, a tu widzę że coś kapie. Z czego może kapać?

    Jeżeli rozpadło się "łożysko" to na 100% turbo pompuje już olej bo
    uszczelniacze nie trzymają wcale. Szybciej mogło coś zassać do turbiny i
    powyginać łopatki wirnika, jeżeli faktycznie nie wywala oleju... Zdejmij
    wąż z turbo do IC i zobacz ile jest w nim oleju, jak dużo to źle, jak
    nie ma oleju to szukaj innej przyczyny niż wytłuczone łożyska i
    uszczelniacze.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 3. Data: 2011-05-18 16:34:19
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > ma oleju to szukaj innej przyczyny niż wytłuczone łożyska i uszczelniacze.

    Troche przykre, bo turbo raczej nie zregenerujesz - szukaj drugiego.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 4. Data: 2011-05-18 16:55:46
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-18 16:34, news-gazeta pisze:

    > Troche przykre, bo turbo raczej nie zregenerujesz - szukaj drugiego.

    Zależy od konkretnego modelu tej turbiny, swoją drogą regeneracja w
    naszych polskich zakładach to często "leczenie syfa pudrem" a nie
    porządne wymiana bebechów. Druga sprawa, że dobra regeneracja to
    800-1000zł a nowe turbo to 1200-1600zł... Więc niekoniecznie się opłaca...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2011-05-18 19:15:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-18 15:45, Lewis wrote:
    > Jeżeli rozpadło się "łożysko" to na 100% turbo pompuje już olej bo
    > uszczelniacze nie trzymają wcale.

    Jakie to uszczelniacze? Obudowy czy wewnętrzne? Bo mnie niepokoi olej
    *poza* turbiną. To że jest w rurze to mały problem.

    > Szybciej mogło coś zassać do turbiny i
    > powyginać łopatki wirnika, jeżeli faktycznie nie wywala oleju...

    Coś tam wdmuchuje bo na wylocie mam czarny dym z nutką siwego. Tyle że
    ja na tej uwalonej turbinie przejechałem może 1km zanim poczułem brak
    mocy i usłyszalem tłuczenie się czegoś w środku. Oleju w silniku nie
    ubyło, tendencji do rozbiegania nie obserwuje więc jesli to są
    niewielkie ilości.

    > Zdejmij
    > wąż z turbo do IC i zobacz ile jest w nim oleju

    Już za późno, bo od reki znalazłem taką turbinę i mnie laweciarz
    podrzucił wprost do warsztatu gdzie to zamontują.

  • 6. Data: 2011-05-18 19:21:46
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    > Jakie to uszczelniacze? Obudowy czy wewnętrzne? Bo mnie niepokoi olej
    > *poza* turbiną. To że jest w rurze to mały problem.

    Ja bym się bał tego który jest w róże, IC i pozostałej części układu, to
    że poci się na zewnątrz to pikuś przy tym co może się wydarzyć jak olej
    będzie iść w silnik. Chodzi o luzy na wirniku jak są to i olej w dolot
    też idzie. A ile przejechałeś że nie zauważyłeś brania oleju?

> [...]
    > mocy i usłyszalem tłuczenie się czegoś w środku. Oleju w silniku nie
    > ubyło, tendencji do rozbiegania nie obserwuje więc jesli to są

    1km to mogłeś nie zauważyć ubytku oleju...

    > Już za późno, bo od reki znalazłem taką turbinę i mnie laweciarz
    > podrzucił wprost do warsztatu gdzie to zamontują.

    Nową? Zadbaj o to żeby ten kto będzie wymieniał suszarkę dokładnie wymył
    cały układ dolotowy wraz z IC.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 7. Data: 2011-05-18 21:08:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-05-18 19:21, Lewis wrote:

    > Ja bym się bał tego który jest w róże, IC i pozostałej części układu, to
    > że poci się na zewnątrz

    Przed awarią *NIE* pociła się na zewnątrz.Rura od IC sucha. Oleju nie
    ubywa od przynajmniej 10kkm.

    Martwi mnie to że po awari olej znalazł się na zewnątrz obudowy.

    > to pikuś przy tym co może się wydarzyć jak olej
    > będzie iść w silnik. Chodzi o luzy na wirniku jak są to i olej w dolot
    > też idzie. A ile przejechałeś że nie zauważyłeś brania oleju?

    Od wyczuwalnej utraty mocy około 1km.

    > Nową? Zadbaj o to żeby ten kto będzie wymieniał suszarkę dokładnie wymył
    > cały układ dolotowy wraz z IC.

    Układ to sobie sam wymyje. Ważne zeby mi to wkręcili bo jak ogladałem to
    to nie wiem jakim cudem można ją w ogóle wyjąć, strasznie tam ciasno.

    Nie nową. Regenerowana. Ale 12 miesięcy gwarancji. A jakiej ... hmmm :)
    Kto to wie ...

    PS. W ASO 6kzł, z montażem koło 8kzł. ROTFL.

  • 8. Data: 2011-05-18 21:19:24
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-05-18 16:55, Lewis pisze:

> [...]
    > porządne wymiana bebechów. Druga sprawa, że dobra regeneracja to
    > 800-1000zł a nowe turbo to 1200-1600zł... Więc niekoniecznie się opłaca...

    Do czego nowe turbo kosztuje 1200-1600zl? Bo do mnie to tak kolo 4k zł a
    słyszałem o takich za 10k zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 9. Data: 2011-05-18 22:48:02
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wymiana bebechów. Druga sprawa, że dobra regeneracja to 800-1000zł a nowe
    > turbo to 1200-1600zł... Więc niekoniecznie się opłaca...

    ja tam sie nie znam, ale coś mi sie wydaje, ze delikatnie mówiąc mijasz sie
    z prawdą.

    Regenracja turbo to koszt ok 1200zł*
    Nowe turbo to raczej >2000zł

    Regenracja jest zupełnie wystarczająca i nie powiedziałbym tu nic o pudrze.

    (*) wszystko jeszcze zależy co to za turbo. Jak przeciętnego TDI to własnie
    ok 1200zł

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 10. Data: 2011-05-19 11:11:01
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Regenracja jest zupełnie wystarczająca i nie powiedziałbym tu nic o pudrze.
    >
    > (*) wszystko jeszcze zależy co to za turbo. Jak przeciętnego TDI to

    Hmm dam rękę uciąć że widziałem kilka ofert nowych fabrycznych turbin
    model GT16/GT17bodajże za kwotę około 1600zł.
    Owszem porządne regeneracja turbiny z wymienionymi wirnikami to dobre
    rozwiązanie ale często regeneracja po polsku to właśnie pudrowanie syfa
    a nie wymiana bebechów. Komplet bebechów to około 700-800zł (GT17).

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis