-
1. Data: 2011-05-18 14:48:03
Temat: Awaria turbiny i widoczny olej
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
Witam.
Padła mi dzisiaj turbina. Silnik się nie rozbiegał, więc spokojnie. Olej
nie ubywał i raczej poziomu nie zmienił.
Turbo wydaje metaliczne pukniecia w czasie wyższych obrotów silnika więc
zakładam że łożysko zostało przerobione na opiłki a ośka lata swobodnie
w dziurce. Rury widoczne z góry nie są zachlapane.
Niestety: niepokoi mnie fakt że w okolicy turbo zauważylem ślady oleju
(powoli kapie z elementów pod silnikiem). Co się stało że olej wydostał
się z turbiny? Wydawalo mi się że uszkodzenie łożyska nie powinno
powodować rozszczelnienia rur, a tu widzę że coś kapie. Z czego może kapać?
-
2. Data: 2011-05-18 15:45:12
Temat: Re: Awaria turbiny i widoczny olej
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-05-18 14:48, Sebastian Biały pisze:
> Witam.
>
> Padła mi dzisiaj turbina. Silnik się nie rozbiegał, więc spokojnie. Olej
> nie ubywał i raczej poziomu nie zmienił.
>
> Turbo wydaje metaliczne pukniecia w czasie wyższych obrotów silnika więc
> zakładam że łożysko zostało przerobione na opiłki a ośka lata swobodnie
> w dziurce. Rury widoczne z góry nie są zachlapane.
>
> Niestety: niepokoi mnie fakt że w okolicy turbo zauważylem ślady oleju
> (powoli kapie z elementów pod silnikiem). Co się stało że olej wydostał
> się z turbiny? Wydawalo mi się że uszkodzenie łożyska nie powinno
> powodować rozszczelnienia rur, a tu widzę że coś kapie. Z czego może kapać?
>
Jeżeli rozpadło się "łożysko" to na 100% turbo pompuje już olej bo
uszczelniacze nie trzymają wcale. Szybciej mogło coś zassać do turbiny i
powyginać łopatki wirnika, jeżeli faktycznie nie wywala oleju... Zdejmij
wąż z turbo do IC i zobacz ile jest w nim oleju, jak dużo to źle, jak
nie ma oleju to szukaj innej przyczyny niż wytłuczone łożyska i
uszczelniacze.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
3. Data: 2011-05-18 16:34:19
Temat: Re: Awaria turbiny i widoczny olej
Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>
>
> Jeżeli rozpadło się "łożysko" to na 100% turbo pompuje już olej bo
> uszczelniacze nie trzymają wcale. Szybciej mogło coś zassać do turbiny i
> powyginać łopatki wirnika, jeżeli faktycznie nie wywala oleju... Zdejmij
> wąż z turbo do IC i zobacz ile jest w nim oleju, jak dużo to źle, jak nie
> ma oleju to szukaj innej przyczyny niż wytłuczone łożyska i uszczelniacze.
Troche przykre, bo turbo raczej nie zregenerujesz - szukaj drugiego.
Pozdrawiam - Darek.
-
4. Data: 2011-05-18 16:55:46
Temat: Re: Awaria turbiny i widoczny olej
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-05-18 16:34, news-gazeta pisze:
>
>>
>> Jeżeli rozpadło się "łożysko" to na 100% turbo pompuje już olej bo
>> uszczelniacze nie trzymają wcale. Szybciej mogło coś zassać do turbiny
>> i powyginać łopatki wirnika, jeżeli faktycznie nie wywala oleju...
>> Zdejmij wąż z turbo do IC i zobacz ile jest w nim oleju, jak dużo to
>> źle, jak nie ma oleju to szukaj innej przyczyny niż wytłuczone łożyska
>> i uszczelniacze.
>
> Troche przykre, bo turbo raczej nie zregenerujesz - szukaj drugiego.
Zależy od konkretnego modelu tej turbiny, swoją drogą regeneracja w
naszych polskich zakładach to często "leczenie syfa pudrem" a nie
porządne wymiana bebechów. Druga sprawa, że dobra regeneracja to
800-1000zł a nowe turbo to 1200-1600zł... Więc niekoniecznie się opłaca...
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
5. Data: 2011-05-18 19:15:55
Temat: Re: Awaria turbiny i widoczny olej
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2011-05-18 15:45, Lewis wrote:
> Jeżeli rozpadło się "łożysko" to na 100% turbo pompuje już olej bo
> uszczelniacze nie trzymają wcale.
Jakie to uszczelniacze? Obudowy czy wewnętrzne? Bo mnie niepokoi olej
*poza* turbiną. To że jest w rurze to mały problem.
> Szybciej mogło coś zassać do turbiny i
> powyginać łopatki wirnika, jeżeli faktycznie nie wywala oleju...
Coś tam wdmuchuje bo na wylocie mam czarny dym z nutką siwego. Tyle że
ja na tej uwalonej turbinie przejechałem może 1km zanim poczułem brak
mocy i usłyszalem tłuczenie się czegoś w środku. Oleju w silniku nie
ubyło, tendencji do rozbiegania nie obserwuje więc jesli to są
niewielkie ilości.
> Zdejmij
> wąż z turbo do IC i zobacz ile jest w nim oleju
Już za późno, bo od reki znalazłem taką turbinę i mnie laweciarz
podrzucił wprost do warsztatu gdzie to zamontują.
-
6. Data: 2011-05-18 19:21:46
Temat: Re: Awaria turbiny i widoczny olej
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-05-18 19:15, Sebastian Biały pisze:
> Jakie to uszczelniacze? Obudowy czy wewnętrzne? Bo mnie niepokoi olej
> *poza* turbiną. To że jest w rurze to mały problem.
Ja bym się bał tego który jest w róże, IC i pozostałej części układu, to
że poci się na zewnątrz to pikuś przy tym co może się wydarzyć jak olej
będzie iść w silnik. Chodzi o luzy na wirniku jak są to i olej w dolot
też idzie. A ile przejechałeś że nie zauważyłeś brania oleju?
> Coś tam wdmuchuje bo na wylocie mam czarny dym z nutką siwego. Tyle że
> ja na tej uwalonej turbinie przejechałem może 1km zanim poczułem brak
> mocy i usłyszalem tłuczenie się czegoś w środku. Oleju w silniku nie
> ubyło, tendencji do rozbiegania nie obserwuje więc jesli to są
> niewielkie ilości.
1km to mogłeś nie zauważyć ubytku oleju...
> Już za późno, bo od reki znalazłem taką turbinę i mnie laweciarz
> podrzucił wprost do warsztatu gdzie to zamontują.
Nową? Zadbaj o to żeby ten kto będzie wymieniał suszarkę dokładnie wymył
cały układ dolotowy wraz z IC.
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
7. Data: 2011-05-18 21:08:50
Temat: Re: Awaria turbiny i widoczny olej
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2011-05-18 19:21, Lewis wrote:
>> Jakie to uszczelniacze? Obudowy czy wewnętrzne? Bo mnie niepokoi olej
>> *poza* turbiną. To że jest w rurze to mały problem.
> Ja bym się bał tego który jest w róże, IC i pozostałej części układu, to
> że poci się na zewnątrz
Przed awarią *NIE* pociła się na zewnątrz.Rura od IC sucha. Oleju nie
ubywa od przynajmniej 10kkm.
Martwi mnie to że po awari olej znalazł się na zewnątrz obudowy.
> to pikuś przy tym co może się wydarzyć jak olej
> będzie iść w silnik. Chodzi o luzy na wirniku jak są to i olej w dolot
> też idzie. A ile przejechałeś że nie zauważyłeś brania oleju?
Od wyczuwalnej utraty mocy około 1km.
>> Już za późno, bo od reki znalazłem taką turbinę i mnie laweciarz
>> podrzucił wprost do warsztatu gdzie to zamontują.
> Nową? Zadbaj o to żeby ten kto będzie wymieniał suszarkę dokładnie wymył
> cały układ dolotowy wraz z IC.
Układ to sobie sam wymyje. Ważne zeby mi to wkręcili bo jak ogladałem to
to nie wiem jakim cudem można ją w ogóle wyjąć, strasznie tam ciasno.
Nie nową. Regenerowana. Ale 12 miesięcy gwarancji. A jakiej ... hmmm :)
Kto to wie ...
PS. W ASO 6kzł, z montażem koło 8kzł. ROTFL.
-
8. Data: 2011-05-18 21:19:24
Temat: Re: Awaria turbiny i widoczny olej
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 2011-05-18 16:55, Lewis pisze:
> Zależy od konkretnego modelu tej turbiny, swoją drogą regeneracja w
> naszych polskich zakładach to często "leczenie syfa pudrem" a nie
> porządne wymiana bebechów. Druga sprawa, że dobra regeneracja to
> 800-1000zł a nowe turbo to 1200-1600zł... Więc niekoniecznie się opłaca...
Do czego nowe turbo kosztuje 1200-1600zl? Bo do mnie to tak kolo 4k zł a
słyszałem o takich za 10k zł.
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
9. Data: 2011-05-18 22:48:02
Temat: Re: Awaria turbiny i widoczny olej
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:ir0mlh$p8n$1@news.onet.pl...
>
> Zależy od konkretnego modelu tej turbiny, swoją drogą regeneracja w
> naszych polskich zakładach to często "leczenie syfa pudrem" a nie porządne
> wymiana bebechów. Druga sprawa, że dobra regeneracja to 800-1000zł a nowe
> turbo to 1200-1600zł... Więc niekoniecznie się opłaca...
ja tam sie nie znam, ale coś mi sie wydaje, ze delikatnie mówiąc mijasz sie
z prawdą.
Regenracja turbo to koszt ok 1200zł*
Nowe turbo to raczej >2000zł
Regenracja jest zupełnie wystarczająca i nie powiedziałbym tu nic o pudrze.
(*) wszystko jeszcze zależy co to za turbo. Jak przeciętnego TDI to własnie
ok 1200zł
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka
-
10. Data: 2011-05-19 11:11:01
Temat: Re: Awaria turbiny i widoczny olej
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-05-18 22:48, Kuba (aka cita) pisze:
>
> Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> news:ir0mlh$p8n$1@news.onet.pl...
>>
>> Zależy od konkretnego modelu tej turbiny, swoją drogą regeneracja w
>> naszych polskich zakładach to często "leczenie syfa pudrem" a nie
>> porządne wymiana bebechów. Druga sprawa, że dobra regeneracja to
>> 800-1000zł a nowe turbo to 1200-1600zł... Więc niekoniecznie się
>> opłaca...
>
> ja tam sie nie znam, ale coś mi sie wydaje, ze delikatnie mówiąc mijasz
> sie z prawdą.
>
> Regenracja turbo to koszt ok 1200zł*
> Nowe turbo to raczej >2000zł
>
> Regenracja jest zupełnie wystarczająca i nie powiedziałbym tu nic o pudrze.
>
> (*) wszystko jeszcze zależy co to za turbo. Jak przeciętnego TDI to
> własnie ok 1200zł
>
Hmm dam rękę uciąć że widziałem kilka ofert nowych fabrycznych turbin
model GT16/GT17bodajże za kwotę około 1600zł.
Owszem porządne regeneracja turbiny z wymienionymi wirnikami to dobre
rozwiązanie ale często regeneracja po polsku to właśnie pudrowanie syfa
a nie wymiana bebechów. Komplet bebechów to około 700-800zł (GT17).
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis