-
81. Data: 2012-03-18 23:45:59
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "ojciec" <e...@p...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4f66635d$0$26683$6...@n...neostrad
a.pl...
> W dniu 2012-03-18 23:08, to pisze:
>> begin Marek Dyjor
>>
>>> wiesz, każdy kto zapierdala po drogach publicznych jest w sumie idotą...
>>
>> Bo Ty nie umiesz albo się boisz?
>>
> Bo szanuje
Skąd wiesz?
Za jego rzecznika prasowego robisz?
Może jednak nie umie i się boi?
-
82. Data: 2012-03-18 23:46:50
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: ojciec <e...@p...pl>
W dniu 2012-03-18 23:42, Krzysiek Kielczewski pisze:
> Dnia 18.03.2012 megrims<m...@i...pl> napisał/a:
>
>>>>> Tak z ciekawości (podpinam się w dość losowym miejscu) jak samochodem z
>>>>> automatem wyjechać z miejsca, gdzie udaje mi się wyjechać tylko metodą
>>>>> rozbujania samochodu przód-tył? Oczywiście z uwzględnieniem różnych ASB,
>>>>> bo to pewnie robi różnicę.
>>>>
>>>> Da się..
>>>
>>> Ale jak? Parę razy automatem jeździłem, ale w lecie w trasach, w zimie
>>> raz i nie musiałem się wykopywać - po prostu nie wiem.
>
>> Fakt, że to zależy od konkretnej skrzyni i konkretnej sytuacji.
>> Manualną jest pewnie łatwiej.
>
> Ej, ale napisz wreszcie jak. Wrzucam "D", puszczam powoli hamulec,
> dojeżdżam do końca (zaczyna się ślizgać)... i co dalej? Hamulec?
> Przerzucam wajchę tocząc się?
>
> Pzdr,
> Krzysiek Kiełczewski
Ale o so chodzi?
-
83. Data: 2012-03-18 23:48:13
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: ojciec <e...@p...pl>
W dniu 2012-03-18 23:45, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "ojciec" <e...@p...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:4f66635d$0$26683$6...@n...neostrad
a.pl...
>> W dniu 2012-03-18 23:08, to pisze:
>>> begin Marek Dyjor
>>>
>>>> wiesz, każdy kto zapierdala po drogach publicznych jest w sumie
>>>> idotą...
>>>
>>> Bo Ty nie umiesz albo się boisz?
>>>
>> Bo szanuje
>
> Skąd wiesz?
> Za jego rzecznika prasowego robisz?
> Może jednak nie umie i się boi?
Masz racje. Napisałem co mi się wydaje.
-
84. Data: 2012-03-18 23:50:13
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: to <t...@i...pl>
begin ojciec
> Żeby mieć wolną rękę do telefonu.
Nie mam telefonu. :(
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
85. Data: 2012-03-18 23:52:20
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "ojciec" <e...@p...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4f666649$0$1218$6...@n...neostrada
.pl...
> W dniu 2012-03-18 23:45, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "ojciec" <e...@p...pl> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:4f66635d$0$26683$6...@n...neostrad
a.pl...
>>> W dniu 2012-03-18 23:08, to pisze:
>>>> begin Marek Dyjor
>>>>
>>>>> wiesz, każdy kto zapierdala po drogach publicznych jest w sumie
>>>>> idotą...
>>>>
>>>> Bo Ty nie umiesz albo się boisz?
>>>>
>>> Bo szanuje
>>
>> Skąd wiesz?
>> Za jego rzecznika prasowego robisz?
>> Może jednak nie umie i się boi?
> Masz racje. Napisałem co mi się wydaje.
Co za gość.....
Ale i tak podziwiam Cię, że z otwartą przyłbicą jednak to przyznajesz....
-
86. Data: 2012-03-18 23:53:21
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: to <t...@i...pl>
begin megrims
> No to weź kiedyś Turbo S z PDK i się nim przejedź. Potem weź GT2 z
> ręczną skrzynią. Zmienisz zdanie. Turbo, AMG, M5 robi przegazówki sam
> przy redukcji. Pewnie wiele innych automatów tak ma. Jest to wygodne
> (nie przegazówki, tylko ogólnie ASB).
Nie będę na razie jeździł 911, bo mi się moje auto przestanie podobać. :>
> Do tego jeszcze pozostaje Launch control: Evo z DC-SST, Turbo S z PDK i
> Chronosport, SLS a nawet prosty GOLF R z DSG mają taki wynalazek. Nie
> ruszysz tak żadnym manualem jak zrobi to ASB z Launch control.
To jest jakiś argument.
Wiadomo, że automat jest wygodniejszy, a czasem nawet bardziej efektywny,
ale co ma zrobić ktoś, kto po prostu lubi zmieniać biegi manualem? Różne
są zboczenia. Mi zmiana biegów manualem z idealnym międzygazem po prostu
sprawia przyjemność i tyle. :)
> Inna sprawa, że jak zrobisz tak kilkadziesiąt razy, to masz skrzynie do
> naprawy :D :D :D.
No właśnie, a manuala nigdy nie popsułem. Dziwne, bo silnik jeden już tak
(V6).
> Launch control do gadżet do poszpanowania, a nie do normalnej jazdy.
Tylko co to za przyjemność, jak auto za Ciebie wszystko zrobi przy
starcie...
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
87. Data: 2012-03-18 23:57:59
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: to <t...@i...pl>
begin ojciec
> Bo szanuje życie twojej córki i żony.
Nie mam córki ani żony. :>
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
88. Data: 2012-03-19 00:02:12
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-03-18 23:42, Krzysiek Kielczewski pisze:
> Dnia 18.03.2012 megrims<m...@i...pl> napisał/a:
>
>>>>> Tak z ciekawości (podpinam się w dość losowym miejscu) jak samochodem z
>>>>> automatem wyjechać z miejsca, gdzie udaje mi się wyjechać tylko metodą
>>>>> rozbujania samochodu przód-tył? Oczywiście z uwzględnieniem różnych ASB,
>>>>> bo to pewnie robi różnicę.
>>>>
>>>> Da się..
>>>
>>> Ale jak? Parę razy automatem jeździłem, ale w lecie w trasach, w zimie
>>> raz i nie musiałem się wykopywać - po prostu nie wiem.
>
>> Fakt, że to zależy od konkretnej skrzyni i konkretnej sytuacji.
>> Manualną jest pewnie łatwiej.
>
> Ej, ale napisz wreszcie jak. Wrzucam "D", puszczam powoli hamulec,
> dojeżdżam do końca (zaczyna się ślizgać)... i co dalej? Hamulec?
> Przerzucam wajchę tocząc się?
>
> Pzdr,
> Krzysiek Kiełczewski
Tymi automatami, którymi miałem okazję się wykopywać dało się
robić tak, że dajesz D i gaz. Jak zaczynał się ślizgać, to noga
z gazu i jak się cofnął na do oporu, to znów gaz. Ale delikatnie
oczywiście. Jeszcze kwestia czy lepiej ESP wyłączyć w tym czasie,
czy nie.
-
89. Data: 2012-03-19 00:06:12
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: ojciec <e...@p...pl>
W dniu 2012-03-19 00:02, megrims pisze:
> W dniu 2012-03-18 23:42, Krzysiek Kielczewski pisze:
>> Dnia 18.03.2012 megrims<m...@i...pl> napisał/a:
>>
>>>>>> Tak z ciekawości (podpinam się w dość losowym miejscu) jak
>>>>>> samochodem z
>>>>>> automatem wyjechać z miejsca, gdzie udaje mi się wyjechać tylko
>>>>>> metodą
>>>>>> rozbujania samochodu przód-tył? Oczywiście z uwzględnieniem
>>>>>> różnych ASB,
>>>>>> bo to pewnie robi różnicę.
>>>>>
>>>>> Da się..
>>>>
>>>> Ale jak? Parę razy automatem jeździłem, ale w lecie w trasach, w zimie
>>>> raz i nie musiałem się wykopywać - po prostu nie wiem.
>>
>>> Fakt, że to zależy od konkretnej skrzyni i konkretnej sytuacji.
>>> Manualną jest pewnie łatwiej.
>>
>> Ej, ale napisz wreszcie jak. Wrzucam "D", puszczam powoli hamulec,
>> dojeżdżam do końca (zaczyna się ślizgać)... i co dalej? Hamulec?
>> Przerzucam wajchę tocząc się?
>>
>> Pzdr,
>> Krzysiek Kiełczewski
>
> Tymi automatami, którymi miałem okazję się wykopywać dało się
> robić tak, że dajesz D i gaz. Jak zaczynał się ślizgać, to noga
> z gazu i jak się cofnął na do oporu, to znów gaz. Ale delikatnie
> oczywiście. Jeszcze kwestia czy lepiej ESP wyłączyć w tym czasie,
> czy nie.
A to jest wyznacznik co lepsze?Ja myślałem ze odpowiednie terenowe opony
i duży prześwit jest odpowiedzialny za wykopywanie/ nie zakopywanie.
-
90. Data: 2012-03-19 00:07:15
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-03-18 23:42, ojciec pisze:
> W dniu 2012-03-18 23:33, megrims pisze:
>> W dniu 2012-03-18 22:55, ojciec pisze:
>>> W dniu 2012-03-18 21:41, Dysiek pisze:
>>>>> Co za przyjemno?? macha? przez ca?y dzie? wajch? i peda?owa? jak g?upi
>>>>> skoro mo?na sobie wygodnie je?dzi? jak bia?y cz?owiek gaz, hamulec,
>>>>> luzik.
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>> ASB sa naprawde fajne, jedzi sie wygodnie. Spalanie w nowoczesnych
>>>> jednostkach podobne. Problem jest jeden - w PL jest BARDZO malo
>>>> warsztatow,
>>>> ktore sie znaja na ASB. Mialem Nissana Primere z ASB tiptronic i nawet
>>>> ASO
>>>> nie wiedzialo do konca jak wymniec w niej olej.
>>>>
>>>> Dysiek
>>>>
>>>>
>>> I znów generalizujesz. Które ASB?! DSG jestem za, hydrokinetyczne
>>> sprzęgło moim zdaniem strata Energi.
>>
>> A jak się lock-up załączy to też strata energii?
>>
>> Poza tym sprzęgło hydrokinetyczne może przenieść dużo
>> większy moment obrotowy niż sprzęgło cierne. Stąd
>> w ciągnikach samolotów na lotniskach, koparkach,
>> śmieciarkach, większości nowoczesnych autobusów miejskich
>> stosuje się ASB.
>>
>> Dlaczego BMW 535d nie wychodzi z ręczną skrzynią biegów?
>> Dlaczego CL (215 i 216) oraz S (220 i 221) wychodzą
>> tylko z ASB.
>>
>> Nie dam się za to pokroić, ale zdecydowanie wole ASB.
> Megrims ty napie@#@sz marketingiem "lock-up"
> moment obrotowy niż sprzęgło cierne
> Dłuższa eksploatacja, i mniejsze obciążenie psychiczne operatora.
> Co rozumiesz pod pojęciem większego przeniesienia momentu?
nie "większego przeniesienia momentu" tylko
"przeniesienie większego momentu". Chyba, że ty Yoda ;)
Późno jest. UTFG