    From: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Aplikacje bazodanowe - bezpieczeństwo
    Date: Wed, 29 Jun 2011 13:24:11 +0200

    W dniu 2011-06-29 12:19, Marek Borowski pisze:

    > Dokladnie. Tak samo jak polskie wersje oprogramowania, dla mnie sa
    > kompletnie zbedne a wrecz utrudniaja czesto zycie. Regeneracja monitora,
    > wznowienie komputera to zaledwie kilka przykladow komunikatow ktore
    > robia sie zrozumiame po przetraslatowaniu na angielski.

    To wynika zwykle z niechlujstwa tłumacza, a nie z braku polskich
    terminów. Tak jak użycie słowa ,,przetraslatowaniu" w powyższym zdaniu -
    niby mamy ładne odpowiedniki: przełożeniu lub przetłumaczeniu, ale po co
    myśleć - tak jest szybciej i taniej :)

    > Jak uslyszalem o
    > probach tlumaczenia slow kluczowych w jezykach programowania to rece mi
    > opadly.

    Wszystko zależy od _docelowego użytkownika_ danego oprogramowania (wielu
    programistów wydaje się nie zauważać dla kogo pisze oprogramowanie :) -
    jeśli użytkownik docelowy posługuje się biegle językiem polskim,
    a niekoniecznie zna angielski, to rozsądne wydaje się tłumaczenie
    oprogramowania na polski (czy inny język użytkownika). Moim zdaniem
    tłumaczenie języków wbudowanych w aplikacje (np. w arkuszach
    kalkulacyjnych), czy edukacyjnych (jak np. przetłumaczone na polski
    LOGO) ma sens.

    > Naprawde dziwia mnie goscie w srodowisku IT ktorzy tak walcza o
    > czystosc jezyka i jego zachowanie. Moze znalezli sie w min z innych
    > przyczyn niz zainteresowania i powinni sie zajmowac np. pisaniem wierszy ?

    Bo mamy naprawdę ładny język i szkoda go tak oszpecać?