  • 11. Data: 2011-03-12 14:34:23
    Temat: Re: Aparat taki kombo, na kablu plus słuchawka przen
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jan napisał:

    > Miałem podłączone dwa aparaty na kablu do rozgałęźnika i majster orzekł,
    > że to może być przyczyna tej awarii, że to za duże obciążenie dla sieci
    > telefonicznej.

    Jakiś miesiąc temu konsultant Netii powiedział mojemu znajomiemu, że
    przyczyną tego, że nie można się do niego dodzwonić, jest umieszczony
    w drugiej części domu router Wi-Fi (WDS repeatert, nie podłączony
    nigdzie żadnym kablem innym niż zasilania). Kazał wyłączyć. Tak mi się
    jakoś skojarzyło. Netia na linii tepsianej (BSA/WLR), nawet nie VoIP
    na LLU.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2011-03-12 15:53:35
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-12 13:22, Jan pisze:

    > Dochodzę teraz do tego samego wniosku. Wcześniej
    > odrzucałem taką opcję. A to z powodu awarii sieci
    > telefonicznej. Miałem podłączone dwa aparaty na kablu
    > do rozgałęźnika i majster orzekł, że to może być
    > przyczyna tej awarii, że to za duże obciążenie
    > dla sieci telefonicznej. Czytając teraz różne opinie
    > dochodzę do wniosku, że da się rozgałęzić kabel
    > na dwa aparaty, ale takie nowsze, gdzie mogę przyciszyć
    > sygnał dzwonka w aparacie na kablu, a zwiększyć
    > głośność dzwonka w słuchawce bezkabelkowej.

    Może być, jeżeli użyjesz najtańszych telefonów, bez certyfikacji. Nie
    powinno się zdarzyć przy porządnym sprzęcie.

    > Swoją drogą - czy rzeczywiście taki zestaw kombo
    > musi mieć cały czas prąd z sieci? Warto to sprawdzić
    > przed kupnem. Przecież nawet NT iesdeenowe daje możliwość
    > połączeń bez zasilania - na jednej linii. Byłoby dziwne,
    > gdyby aparat stacjonarny kablowy bezwzględnie wymagał
    > sieci elektrycznej. Nawet mając w sobie radiołącze
    > do słuchawki z tej sieci zasilane.

    To zależy od konstrukcji aparatu. teoretycznie można sobie coś takiego
    wyobrazić, ale tylko dla słuchawki na kablu (baza DECT na pewno
    wymagałaby oddzielnego zasilania), ale obawiam się, że nic takiego się
    nie znajdzie, szczególnie przy współczesnych cenach takiego sprzętu.
    Dlatego proponuję rozwiązanie, jak na początku.
    Można by się jeszcze pokusić o dodatkowe rozwiązanie- przełącznik (np.
    przekaźnik) zasilany z zasilacza bazy DECT, przełączający między DECTem
    a telefonem sznurowym. Wtedy nie byłoby ryzyka, że przy awarii zasilania
    ściszony dzwonek od telefonu sznurowowego nie będzie słyszalny. Dzwonek
    wtedy byłby na maksa, a i tak byłoby go słychać wtedy, gdy potrzeba.

    Jest też jedno "ale" - czynnik ludzki. Pamiętaj, że ludzie mają zwyczaj
    kładzenia telefonu bezprzewodowego gdziekolwiek. Słuchawko dość szybko
    się rozładowywują i wtedy a. znalezienie b. odebranie połączenia jest
    dość utrudnione :-)

    Sam szukałem kiedyś słuchawki w mieszkaniu przez dwa tygodnie :-P

  • 13. Data: 2011-03-12 15:54:55
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > nigdzie żadnym kablem innym niż zasilania). Kazał wyłączyć. Tak mi się
    > jakoś skojarzyło. Netia na linii tepsianej (BSA/WLR), nawet nie VoIP

    Polepszyło się? :-P

  • 14. Data: 2011-03-12 17:43:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Polepszyło się? :-P

    No, teraz już można się dodzwonić.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2011-03-12 21:49:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Mar 2011 13:22:18 +0100, Jan wrote:
> [...]
    >sygnał dzwonka w aparacie na kablu, a zwiększyć
    >głośność dzwonka w słuchawce bezkabelkowej.

    Mialem swego czasu trzy aparaty, a moze nawet trzy aparaty i modem.
    W tym dwa stare. IMO to jakies bajki z tymi uszkodzeniami.
    Kable maja swoj opor i zabezpieczaja.

    J.

  • 16. Data: 2011-03-12 22:00:02
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > No, teraz już można się dodzwonić.

    Jakoś nie chce mi się wierzyć w związek przyczynowo-skutkowy między tymi
    zdarzeniami :-)

  • 17. Data: 2011-03-12 23:09:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > Jakoś nie chce mi się wierzyć w związek przyczynowo-skutkowy między
    > tymi zdarzeniami :-)

    To jest dzisiaj standardowa praktyka operatorów (pewnie nie tylko Netii,
    ale akurat z Netii znam cztery takie przypadki). Klient zgłasza usterkę,
    więc mu się z mety każe resetować router do ustawień fabrycznych i od
    nowa mozolnie konfigurować. W tym czasie technicy usuwają awarię. Jak
    dociekliwy abonent spyta "a co to było", to mu się mówi "router miał
    pan źle skonfigurowany". Więc się żadne odszkodowania nie należą. Tu
    sprzęt był prekonfigurowany przez Netię, klient nawet nie musi wiedzieć
    jak w nim coś zmienić, więc konsultant przeszesdł do punktu 1b instrukcji
    -- "czy poza routerem Netii podłączone są do sieci jakieś inne urządzenia,
    a jeśli tak, to prosze je odłączyć".

    Ja na taką okoliczność mam przygotowany router zapasowy. Gdyby mi jeden
    z drugim kazał coś resetować, to mu powiem, że podłączam drugi router,
    resetuję i ustawiam jak sobie życzy. Pytanie "a co to było" mogę zadać
    dopiero po przywróceniu konfiguracji sieci po mojej stronie do stanu
    z przed zgłoszenia.

    Jarek

    --
    -- Chamstwu w życiu należy się przeciwstawiać siłom i godnościom osobistom.

  • 18. Data: 2011-03-13 00:15:38
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Masz życiową szansę: zostań swoim własnym marketoidem i zrób majątek na
    > takim produkcie:-)

    Smileya nie zauważyłeś :-)? Zresztą IMHO na tego typu pomysły jako
    sposób na zrobienie wielkiej kasiory jest już za późno z powodu jednak -
    jakby nie patrzeć - zwijania się raczej niż rozwijania telefonii
    stacjonarnej.

> [...]
    > energetycznej, jest dużo prostsze, bardziej niezawodne i po prostu
    > tańsze :-) Tym bardziej, że wielokrotnie stosowałem je w praktyce.

    Ależ ja całkowicie zgadzam się z Tobą. Fakt, że nie można kupić zestawu
    "przewodowy + DECT" w jednym pudełku nie stanowi dla mnie najmniejszego
    problemu - po prostu zapakowałbym do koszyka 2 pudełka. A że to tańsze?
    No pewnie, że tak. Ja po prostu podchwyciłem temat i zacząłem spekulować
    na temat wartości dodanej w postaci telefonu przewodowego dołączonego do
    DECTa jako backup na wypadek blackoutu.

    > Aha, i jeszcze jedno: spróbuj określić, jaki jest przeciętny okres
    > użytkowania stacjonarnego aparatu telefonicznego:-)

    Na pewno tak jak ze wszystkim w tych parszywych czasach - im nowszy
    sprzęt, tym krócej podziała :-).
    A tak poważniej - mogę mówić za siebie. Używałem Cyfrala 928 od 10/96 do
    01/11 i jest on nadal w pełni sprawny. Jedyne, co mu się przytrafiło to
    wytarcie cyfr na klawiszach, osobliwie 0, 8 oraz 1 (cyfry oraz ich
    kolejność nieprzypadkowe :-)), ale małżonka odświeżyła pisakiem
    permanentnym i jest OK. Obecnie mam 2-słuchawkowego DECT-a Panasonica
    KX-TG6511PD, który chyba 15 lat nie przetrwa :-). A Cyfral nie jest
    podłączony na stałe jako backup, bo nie mam na niego miejsca.

    Przemek

  • 19. Data: 2011-03-13 01:25:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > sposób na zrobienie wielkiej kasiory jest już za późno z powodu jednak -
    > jakby nie patrzeć - zwijania się raczej niż rozwijania telefonii
    > stacjonarnej.
    [...]
    > No pewnie, że tak. Ja po prostu podchwyciłem temat i zacząłem spekulować
    > na temat wartości dodanej w postaci telefonu przewodowego dołączonego do
    > DECTa jako backup na wypadek blackoutu.

    To ja w takim razie zrobię wtręt historyczny. Kiedyś w powszechnym
    użyciu byłu telefony MB (miejscowej baterii), zastąpione później
    telefonami CB (centralnej baterii). Chyba przeżywamy teraz renesans
    starej technologii.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2011-03-13 10:53:50
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnino78s.ajp.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> [...]
    > użyciu byłu telefony MB (miejscowej baterii), zastąpione później
    > telefonami CB (centralnej baterii). Chyba przeżywamy teraz renesans

    Ja gdzieś dorwałem oryginalny stary, dość często widywany na
    hamerykańskich filmach, ichniejszy telefon. Wszystko oryginał,
    słuchawka, mikrofon (coś mi się zdaje że z membraną węglową...) nawet
    bardzo charakterystyczny dzwonek. DTMF bez pamięci numeru.
    Pewien jestem że tenże telefon za 25 lat będzie tak samo sprawny.
    Mikrofon węglowy nie trzeszczy jak nasze, jedynie pod terminalem Sferii
    trzeba głośniej mówić, inaczej przerywa z powodu zbyt małego prądu (pod
    Tepsą/WLR Netią jest OK). Słychać znakomicie i nie tak płasko, jak we
    współczesnych badziewiach, ale potężnie, soczyście, bardzo miły dźwięk.

    --
    127.0.0.1 www.facebook.com
    127.0.0.1 www.twitter.com