  • 51. Data: 2014-04-14 17:40:32
    Temat: Re: Aparat dla zafascynowanej foto amatorki.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    xyz wrote:
    > statyw, lampa itp. to robi się wszystkiego kilkanaście kilo.
    > Ale nawet wędrując sobie z jednym body i np 18-105mm po kilku
    > godzinach łażenia
    > kark i ręce dają się we znaki. Przy bezlusterkowacach po całym dniu
    > focenia nie byłem
    > tak padnięty.
    > Dla kobiety szczególnie będzie to bardziej wygodne.

    całkowicie popieram....

    sprzedałem d300 z gripem i stadem szkieł 2.8 i kupiłem OM-D i jestem w sumie
    zadowolony...

    mały lekki poręczny, a zdjęcia naprawdę dobre prosto z puszki wychodzą...

    ostatnio robiłem imprezę w sali, światło sztuczne świetlówki i efekty
    naprawdę dobre...

    jedyne czego żal to szybkiego i pewnego AF tego narazie bezlusterko nie
    przeskoczy...

    ale dla odmiany mam stabilizację z każdym szkłem i to 5 wektorową...

    filmuje sie z ręki jakbyś robił steadycamem ujęcie...

  • 52. Data: 2014-04-14 19:03:51
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-04-14 16:59, XX YY pisze:
> [...]
    ciezkich i ciemnych zoomow , przechodzac na lekkie , jasne i lepiej rysujace stalki.
    wielkosc matrycy pozwala na cropowanie.

    > nie wiem czy ktokolwiek jeszcze traktuje cie tu powaznie.
    > wezmy ff w przyblizeniu 6*4 kpx

    No i kto tu się ośmiesza? :D

    JD

  • 53. Data: 2014-04-14 19:29:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 14. April 2014 19:03:51 UTC+2 schrieb JD:

    ciezkich i ciemnych zoomow , przechodzac na lekkie , jasne i lepiej rysujace stalki.
> [...]

    panowie , aparat fotograficzny to znacie chyba tylko z opisu na forach internetowych,
    nie macie pojecia co z nim mozna zrobic , a zdjec od was to ni hu, hu... nikt nie
    widzial i tak jest lepiej , lepiej nie pokazujcie bo psu na buty nawet by sie nie
    przydaly.

    teoretykow wiedzacych lepiej niz inni fotografujacy to znamy na kopy i im dziekujemy.

  • 54. Data: 2014-04-14 19:42:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > po dwukrotnym kropie zrobi sie z tego 3*2 =6 kpx -

    mpx

  • 55. Data: 2014-04-14 22:06:25
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-04-14 16:59, XX YY pisze:

    > wezmy ff w przyblizeniu 6*4 kpx

    Ale wspomniany A7s nie ma 6x4 kpix tylko 4240x2832 pix pajacu.
    No i podaj przykład tej stałki 100 mm na bagnet E, bo póki co to są
    jedyne względnie małe (nie licząc Leiki M) korpusy ff.

    --
    marcin

  • 56. Data: 2014-04-14 22:49:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 14. April 2014 22:06:25 UTC+2 schrieb mt:

> [...]
    >
    > No i podaj przykład tej stałki 100 mm na bagnet E, bo póki co to są
    >
    > jedyne względnie małe (nie licząc Leiki M) korpusy ff.

    te rzeczy znasz tylko z opisu.
    mam aparat 21 mpx i 36 mpx . nie ma problemu zrobienie dwukrotnego cropa z 20 mpx.
    zobacz jaka rozdzielczosc Maja a7 i a7r

    nietety jestes tutaj pozostaloscia starego hamstwa , ktore nie potrafi prowadzic
    dyskusji merytoprycznej na odpowiednim poziomie. niewielu takich pozostalo , na
    szczescie - nowe pokolenie zdecydowanie odcina sie od takiego buractwa , co mnie
    cieszy.

    nie bedziesz mogl wiecej ze mna dyskutowac - nie spelniasz moich standardow.
    trudno - dyskutuj z rownymi sobie,powodzenia.

  • 57. Data: 2014-04-14 22:53:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    XX YY <f...@g...com> writes:

    > FF dzieki 2 razy wiekszej matrycy pozwala na wyliminowanie zoomow w praktyce 2-3
    krotnych.

    > zamiast targac zoomy z aps , zabiera sie dwie male lekkie stalki
    > np 30/35 i 100 mm .w praktyce mamy pokryty zakres 30/35-200 mm i do
    > dyspozycji sile swiatla 2 -2,8. na potrzeby fotografii wycieczkowej ,
    > gdzie ciezar odgrywa role - wystarcza. wynik czesto lepszy niz z aps.

    No nie wiem. Dla mnie w "fotografii wycieczkowej" w ogóle wymiana
    obiektywów jest czymś ekstremalnym, czego - jeśli tylko się da - należy
    unikać.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 58. Data: 2014-04-14 23:08:58
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 14. April 2014 22:53:08 UTC+2 schrieb Krzysztof Halasa:

    > No nie wiem.

    ja wiem.

    zwykly spacer urlopowy w nieznanym miejscu .
    Body+15mm.
    Zero probemu.
    cropuje sie do ok 35 mm - wystarcza. nic wiecej nie trzeba.
    kiedys na wyjazdy dwutygodniowe zabieralem np tylko analoga kompakta z onoektywem np
    28 -35 mm i bylo super (zona byla mlodsza - moze dlatego ;-) ).

    wczoraj wyszdelem na Taki spacer z bronica - wazy cos ponad 1,5 kg + jeden obiektyw
    75 mm. Zero problemu.
    wielkie i ciezkie sa zoomy dlugoogniskowe - Taki 70-200 /2,8 to potega , z tym sie
    nie da spacerpowac.

    ale z podpieta staleczka 100/2.0 ? - miodzio. cropuje sie bez problemu jak 200 mm.
    Jasne , kosztem pewnego spadku jakosci . ale jesli musi byc jakosc to i tak podpina
    sie stalke .

    wspolczesne FF czyli a7 sa wielkosci kompaktow a jakosc - aktualnie high end.
    Argument , ze duze i ciezkie juz nie jest aktualny.
    przy dalszym wzroscie rozdzieczosci ,zoomy trojkrotne okaza sie b czesto zastepowalne
    przez stalke. Kitowy zoomik - to wielkosc i ciezar mnmiejszy od niejednej stalki.

    jasne , nie mozna przeczyc oczywistym faktom , ze m4/3 sa mniejsze i lzejsze , ale
    wspolczesne ff wcale nie musza byc nieznosnie wielkie.
    c6d to wielkosc lini c40/c50 - nawet troche mniejszy i lzejszy.

    a jesli juz w ogole aparat przeszkadza - to nic prostszego jak zostawic w domu.

  • 59. Data: 2014-04-15 20:36:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    XX YY <f...@g...com> writes:

    > zwykly spacer urlopowy w nieznanym miejscu .
    > Body+15mm.
    > Zero probemu.
    > cropuje sie do ok 35 mm - wystarcza. nic wiecej nie trzeba.

    Jeśli tyle wystarcza, to super. Mi nie wystarcza, a często potrzebuję
    także więcej niż 150 mm. Przyznaję że pewnie nie w czasie urlopowych
    spacerów w nieznanym miejscu.

> [...]
    > Argument , ze duze i ciezkie juz nie jest aktualny.
    > przy dalszym wzroscie rozdzieczosci ,zoomy trojkrotne okaza sie b

    To jest prawda, zakładając oczywiście brak cropa z tego zooma.
    Przyznaję że na zwykły (nieurlopowy raczej) spacer to ja biorę komórkę -
    jeśli tylko jest dużo światła, to zdjęcia "standard" wychodzą z niej
    zupełnie sensowne (a więc m.in. także zdecydowanie lepiej niż brak
    zdjęć).

    > jasne , nie mozna przeczyc oczywistym faktom , ze m4/3 sa mniejsze i
    > lzejsze , ale wspolczesne ff wcale nie musza byc nieznosnie wielkie.

    Jasne. Co komu bardziej pasuje. Niestety do Sony E chyba nie ma żadnego
    "uniwersalnego" obiektywu FF.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 60. Data: 2014-04-16 01:33:38
    Od: mt <f...@i...pl>

    > Jasne. Co komu bardziej pasuje. Niestety do Sony E chyba nie ma żadnego
    > "uniwersalnego" obiektywu FF.

    Zależy co rozumiesz przez uniwersalny. 28-70 jak na zuma ff duży nie
    jest, bo ale w porównaniu do zumnaleśników w m4/3 czy nawet 16-50 dla
    Nexa to wciąż jest duży

    --
    marcin