  • 61. Data: 2014-04-16 09:52:06
    Temat: Re: Aparat dla zafascynowanej foto amatorki.
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Jasne. Co komu bardziej pasuje. Niestety do Sony E chyba nie ma żadnego
    >
    > "uniwersalnego" obiektywu FF.
    >
    > --
    >
    > Krzysztof Hałasa

    jest standardowy maly , lekki zoom dodawany w kicie do a7
    nie pamietam czy 24 czy 28 -70 3,5/5,6

    doe wielu zastosowan jesli ma byc lekko wystrcza.
    z 2 ktorym cropem mamy pokryty zakres do ok 140 mm a z a7r da sie robic trojkrotny
    zoom - mamy pokryty zakres do ok 200 mm.

    ten a7 z tym zoomem kitowym jest porownywalny wielkscis ze stara zorki - nie powinen
    utrudniac spacerow , wycieczek - a w zakresie do 70 mm zawsze to ff , czyli pelna
    jakosc obrazu jesli akurat takowej potrzeba.
    mozna obiejsc sie bez drugiego obiektywu.

    po cropowaniu ff mamy mniej wiecej obraz takiej wielkosci fizycznej jak w m4/3 w
    oryginale. jesli ogladamy na monitorze to l. pixeli nie odgrywa eikszej roli - obraz
    i tak jest wyswietlany tylko w tzej liczbie pixweli jaka ma Monitor.

    ja tak robie od pewnego czasu i w praktyce to do lazegowania z aparatem wystarcza.

    dla aps lub m4/3 wypadaloby jednak zabrac drugi obiektyw dla dluzszego zakresu - w ff
    da sie cropowac , czyli mozna sie obejsc w razie potrzeby z mniejsza strata
    jakosciowa niz kropujac formaty polowkowe.

    jesli jest cos konkretnego do sfotogradfowana to sie zabiera konkretny sprzet - jaki
    akurat bylby optymalny do tego celu.

  • 62. Data: 2014-04-16 20:29:03
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mt <f...@i...pl> writes:

    > Zależy co rozumiesz przez uniwersalny. 28-70 jak na zuma ff duży nie
    > jest, bo ale w porównaniu do zumnaleśników w m4/3 czy nawet 16-50 dla
    > Nexa to wciąż jest duży

    Dla FF z 36 Mpix, coś w stylu np. 28-200+. W APS-C i m4/3 takie są
    dostępne i nawet zupełnie niedrogie (np. odpowiednio 18-200/300 oraz
    14-140 itp).

    W ogóle dla E jest chyba tylko jeden obiektyw uniwersalny (APS-C), Sony
    18-200 f/3.5-6.3, zresztą wcale nie tańszy od tych podobno drogich m4/3
    (i pewnie nie lepszy).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 63. Data: 2014-04-16 22:00:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    XX YY <f...@g...com> writes:

    > doe wielu zastosowan jesli ma byc lekko wystrcza.
    > z 2 ktorym cropem mamy pokryty zakres do ok 140 mm a z a7r da sie
    > robic trojkrotny zoom - mamy pokryty zakres do ok 200 mm.

    Owszem, ale w APS-C, licząc w taki sposób, mamy 900 mm (zoom x2 ze
    względu na mniejszą matrycę). W m4/3 (zoom x1,5) mamy 450 mm.

    > dla aps lub m4/3 wypadaloby jednak zabrac drugi obiektyw dla dluzszego
    > zakresu

    Przecież "turystyczne" obiektywy m4/3 i zwłaszcza APS-C są dużo dłuższe.
    To w FF dużo wcześniej potrzebny jest drugi obiektyw.

    > jesli jest cos konkretnego do sfotogradfowana to sie zabiera konkretny
    > sprzet - jaki akurat bylby optymalny do tego celu.

    Jasne... w "turystyce" takim sprzętem jest np. (eq) 28-450. "200 mm" to
    niestety trochę za mało (prawdziwe 200 mm z 36 MPix FF, nawet ze sporą
    winietą na szerokiej dziurze byłoby przypuszczalnie ok).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 64. Data: 2014-04-16 22:14:25
    Od: mt <f...@i...pl>

    > W ogóle dla E jest chyba tylko jeden obiektyw uniwersalny (APS-C), Sony
    > 18-200 f/3.5-6.3, zresztą wcale nie tańszy od tych podobno drogich m4/3
    > (i pewnie nie lepszy).

    Dla E są dwa 18-200, jeden dedykowany do filmowania. Oprócz tego są
    18-105/4 i 16-70/4, dla mnie to też są uniwersalne spacerzumy.

    --
    marcin

  • 65. Data: 2014-04-16 22:55:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mt <f...@i...pl> writes:

    > Dla E są dwa 18-200, jeden dedykowany do filmowania.

    No tak, ale oba 18-200, i żaden z nich nie jest FF.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 66. Data: 2014-04-17 07:36:32
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Przecież "turystyczne" obiektywy m4/3 i zwłaszcza APS-C są dużo dłuższe.
    >
    > To w FF dużo wcześniej potrzebny jest drugi obiektyw.

    trudno uogolniac. zalezy od konkretnych prefernecji , co kto lubi, czego oczekuje.
    mnie b. rzadko brakuje tele , natomiast czesto szerokiego kata.
    ze wycieczek , spacerow , urlopui jakies 70-90% zdjec robie jednak szerokim katem.
    zadazalo mi sie ze majac tele w plecaku przez tydzien nie wyjmowalem.

    owszem sa inne stuacjie , niech to bedzie fotografia zwierzat , pokazy lotnicze - bez
    dlugiego tele sie nie obejdziemy , ale tam z gory wiemy , ze sprzet bedzie duzy.

    w praktyce okazuje sie ze taka fotografie jaka obsluguje sie komorka , czyli
    powiedzmy wspominkowo- pamiatkowa obsluguje sie ff i jednym obiektywem - lekka stalka
    . a jest to mozliwe dzieki wysokiej rozdzielczosci maztryc i wiekszym wymiarom
    matrycy. takie wspolczense wyposarzenie nie jest ani ciezkie , ani wielkie. b ez
    problemu mozna nosic caly dzien .

    sony , a wlasciwie to Minolta po raz kolejny okazaly sie Firma innowatywna
    wypuszczajac Serie ff A7.
    oczywiscie kropujac z ff w ostatecznym wyniku nie dostaniemy jakosciowego high end ,
    ale dla takich zastosowan czesto roznica jakosciowa nie odgrywa zadnej roli.
    duzego , ciezkiegho acczkowiek dobrego zooma 24-70/2,8 na takie okazjie nie zabieram
    w ogole - z tym sie rzeczywiscie nie da spacerowac dlugo - prtzeszkadza, ogranicza
    swobode ruchu.
    wystrcza staleczka ok 20 do 30 mm , mala i jasna ( najczesciej uzywam 15 mm) .
    Calosc jest wowoczas akceptowealnie lekka nawet na dlugotrwale spacery.

  • 67. Data: 2014-04-18 10:00:33
    Od: "S.W." <n...@m...maila>

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    Jak ktoś jest ciekawy to wybór żony padł na zestaw:
    Canon 70D + 18-200mm f/3.5-5.6 IS.

    Sony odpadło w przedbiegach - już po kilku sekundach w ręce żony, ale
    Canon i Nikon długo walczyły o palmę pierwszeństwa.

    Canon wygrał z powodów raczej bardzo subiektywnych:
    - łatwy dostęp do ustawień przez ekran dotykowy
    - wygodniejszego chwytu
    - estetyczniejszego wyglądu.

    Odbyły się też próby z bezlusterkowcami - ale nie były w stanie
    przyciągnąć zainteresowania. :)

    SW

  • 68. Data: 2014-04-18 23:37:43
    Od: Bartolomeo <n...@n...com>

    W dniu 2014-04-14 22:49, XX YY pisze:

    > nie bedziesz mogl wiecej ze mna dyskutowac - nie spelniasz moich standardow.
    > trudno - dyskutuj z rownymi sobie,powodzenia.

    Tak sobie czytam wątki i widzę, że kolejna osoba nie spełnia twoich
    standardów.
    Lepiej wrzuć na luz bo jak tak dalej pójdzie będziesz zmuszony
    dyskutować sam ze sobą, o ile spełniasz własne standardy oczywiście. :D

  • 69. Data: 2014-04-19 00:35:33
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-04-18 23:37, Bartolomeo pisze:

> [...]
    > Lepiej wrzuć na luz bo jak tak dalej pójdzie będziesz zmuszony
    > dyskutować sam ze sobą, o ile spełniasz własne standardy oczywiście. :D

    Ee tam, kto by się tym przejmował :) Jakiś czas był spokój bo XX YY
    poszedł się udzielać na Optyczne.pl, ale tam dostał bana po dwóch
    miesiącach "kariery", no i wrócił tutaj.
    Zresztą grupa (jak i większość usenetu) i tak już jest prawie martwa.

    --
    marcin

  • 70. Data: 2014-04-19 14:41:09
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <2...@g...c
    om>,
    XX YY <f...@g...com> wrote:

    > nietety jestes tutaj pozostaloscia starego hamstwa , ktore nie potrafi
    > prowadzic dyskusji merytoprycznej na odpowiednim poziomie. niewielu takich
    > pozostalo , na szczescie - nowe pokolenie zdecydowanie odcina sie od takiego
    > buractwa , co mnie cieszy.
    >
    > nie bedziesz mogl wiecej ze mna dyskutowac - nie spelniasz moich standardow.
    > trudno - dyskutuj z rownymi sobie,powodzenia.

    O, to jest dobre.
    Zapisze to sobie...
    --
    TA