  • Data: 2011-03-02 12:47:38
    Temat: Re: Antyradar - odświeżamy temat
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-03-01 20:43, Cavallino wrote:

    >> http://www.youtube.com/watch?v=jbyAWTTp49U - 800m i prosta, pewnie tez
    >> tendencyjna pokazowka :).
    >
    > Dokładnie.
    > Sprawdzone w praktyce.

    Ale co "sprawdzone w praktyce", bo juz nie rozumiem? Te filmy to nie
    jest niby empiryczny dowod przeczacy Twoim wywodom? To jakies nietypowe
    sytuacje? W szczegolnosci w jakis sposob niezgodne z tym o co pytal
    watkotworca, gdy Ty probowales odwodzic/dowodzic mu co innego? :)

    > Nigdy nie pisałem, że foto na wprost jest podobne do stacji benzynowej -
    > uważaj na co odpowiadasz, jeśli chcesz poważnie dyskutować.

    Ja dyskutuje powaznie i merytorycznie, za to Ty sie oddalasz od tematu.
    Odnosze sie do tego co pisales wczesniej, ze sygnalu nie sposob odroznic
    od tego ktory emituja rozsuwane drzwi wobec czego rzekomo alarmy bywaja
    bezuzyteczne. Otoz owszem, widoczne na filmach narastanie sygnalu jest
    wylacznie typowym przejawem pracy FR. Czujniki drzwi na stacjach paliw
    nie daja takiego sygnalu. Zatem: jesli tylko dysponuje sie wiedza
    na poziomie umiejetnosci interpretowania sygnalu z czujnikow parkowania,
    to interesujacy sie choc kapke tym jak posiadane przez niego urzadzenie
    dziala, uzytkownik jest w stanie wyciagnac z sygnalu wnioski. Doktoraty?
    Zbedne. Chyba ze mamy zalozyc wyjsciowy poziom inteligencji kierowcow
    na poziomie kudlatego pozeracza bananow.

    > Do tego potrzebne jest inne ustawienie sprzętu mierzącego.
    > Nie wiem co ma straż miejska w Poznaniu, ale naprawdę, gdy ustawią się
    > na Krzywoustego przy McDonalds to wychwytuję to w ostatnim momencie.
    > Dokładnie takim AR jak ten z powyższego linku.

    Pisales zdaje sie cos o posiadaniu Noxo, na podanych filmach sa inne
    urzadzenia - to juz tak na marginesie.

    > Który notabene przy foto ustawionym na wprost zachowuje się podobnie jak
    > na tym YT, o ile jest w funkcji Highway rzecz jasna.

    To nie kwestia kata ustawienia bo te urzadzenia zawsze ustawia sie w
    jeden okreslony sposob, pod katem i to wlasciwym - inaczej nie beda w
    stanie prawidlowo przeprowadzic pomiaru i wykonac zdjecia. Przy
    wiekszym kacie pozostaje mniej czasu od dokonania efektywnego pomiaru
    do fotki co po prostu skutkuje tym ze pojazd nie zlapie sie w kadr
    prawidlowo i cala sesja nada sie do kosza. Poza tym wiekszy kat w
    zwiazku z efektem kosinusa daje odchylke pomiaru zanizajac w pewnym
    stopniu jego wartosc.

    Tak w ogole co oznacza "na wprost"? Na jezdni? Na wysepce czy luku
    drogi by celowal frontalnie? Nic takiego nie ma.
    "Na wprost" FR sie nie ustawia - byc moze tak to wyglada patrzac na
    obudowe, ale pracujace wewnatrz jej urzadzenie pracuje pod katem w
    stosunku do jezdni. Jedyny rejestrator potrafiacy mierzyc
    na wprost to urzadzenie zbudowane w oparciu o Iskre/Radis. Stad
    wlasnie pakuje sie je do radiowozow.

    CO do skutecznosci detekcji w tym przypadku kwestia dotyczy po prostu
    pasma Ka, w odroznieniu od K. W Poznaniu SM posiada Multanove - to jest
    akurat jedno z trudniej wykrywalnych urzadzen. Wiec pod tym wzgledem nie
    ma co porownywac z Fotorapidem. Poza tym to SM urzadzenie czesto
    zastawia swoim pojazdem co tez oslabia sygnal. Co nie zmienia faktu
    ze przyzwoite urzadzenie wciaz dokona tu detekcji z ~300m.

    Po za tym, jak widac na przykladzie podanych filmow, jaki by kat
    ustawienie nie byl detekcja potrafi sie odbyc z wielu setek metrow. Bo
    tak wiazka na taka odleglosc ma szerokosc kilku stodol, dodatkowo czesto
    zapewniajac znaczna ilosc odbic sygnalu. Bardziej niz kat
    ustawienia pod katem detekcji licza sie warunki otoczenia i istniejace
    przeszkody. Najwazniejsze zaczyna sie od tego, ze urzadzenie wystawiono
    przodem w kierunku z ktorego sie nadjezdza.

    --

    memento lorem ipsum