  • 41. Data: 2024-07-30 12:55:40
    Temat: Re: Antena UKF
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > 50 om?
    > https://allegro.pl/oferta/zlacze-antenowe-montazowe-
    raku-2-ii-40699-9351837481

    > Robert

    75om, link się nie otwiera.

  • 42. Data: 2024-07-30 12:55:49
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 30.07.2024 o 10:16, Cezar pisze:
> [...]
    j-dwupasmowej-ground-plane-vhf-uhf/

    > Jeśli chcesz koniecznie słuchać na "wieży" to kup byle jaki odbiornik
    > bluetooth i puszczaj z telefonu.
    > Ewentualnie radio internetowe z wyjściem line out za 200PLN z allegro

    No wie pan...

  • 43. Data: 2024-07-30 12:56:03
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > Zwiększenie apretury a nie powierzchni :) Ale w twoim przypadku to
    > raczej zwiększenie kierunkowości a tym samym zysku.

    A do tego potrzeba potrzeba anteny, najlepiej zewnętrznej i tak się kolo
    zamyka.

  • 44. Data: 2024-07-30 14:50:11
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 30 Jul 2024 12:55:02 +0200, Trybun napisał(a):

    > Fotka nic nie da, bo bez wyszczególnienia proporcji wygląda zwyczajnie,
    > jak zwykłe telewizyjne (męskie).

    Po połóż na papierze milimetrowym albo chociaż takim w kratkę.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 45. Data: 2024-07-30 22:13:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Zdaje się zgodnie z prawami fizyki zwiększenie powierzchni antenowej
    > chyba powinno poprawić siłę sygnału..

    Spytaj się starszego brata, jeśli jest w okolicach 7 klasy podstawówki to
    już na fizyce powiniem coś o tym mieć.

    Qrde, jak można nie pamiętać tak podstawowych rzeczy?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 46. Data: 2024-07-31 05:58:57
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 30.07.2024 o 22:13, Adam pisze:

    > Spytaj się starszego brata, jeśli jest w okolicach 7 klasy podstawówki to
    > już na fizyce powiniem coś o tym mieć.
    >
    > Qrde, jak można nie pamiętać tak podstawowych rzeczy?

    No, jaki ty jesteś mundry!
    Chyba cię szpakami karmili?

    Jak czytam twoje odpowiedzi to wszystkie można o kant dupy rozbić.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.

  • 47. Data: 2024-07-31 15:36:37
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > Po połóż na papierze milimetrowym albo chociaż takim w kratkę.

    Ale to przecie nic nikomu  nie da. Zwykła strata czasu..

  • 48. Data: 2024-07-31 15:37:02
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > Spytaj się starszego brata, jeśli jest w okolicach 7 klasy podstawówki to
    > już na fizyce powiniem coś o tym mieć.
    >
    > Qrde, jak można nie pamiętać tak podstawowych rzeczy?

    Proszę o sprecyzowanie zarzutów.

  • 49. Data: 2024-07-31 18:24:37
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 31 Jul 2024 15:36:37 +0200, Trybun napisał(a):

    > Ale to przecie nic nikomu  nie da. Zwykła strata czasu..

    Człowieku, popatrz na wątek. 4/5 postów w nim to domysły, fałszywe
    tropy, zbędne dywagacje. Tylko dlatego że nie podałeś typów swoich wież
    albo zdjęć ich tylnych ścianek. Mało tego, mimo tego nawału pieprzenia,
    ty dalej nie wiesz co robić. Więc jak co zarzucają brak precyzji, to się
    ogarnij. I jak nie umiesz zrobić zdjęcia i potem go opublikować, to
    poproś małolata z przeciwka.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 50. Data: 2024-08-01 00:37:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Jul 2024 15:37:02 +0200, Trybun napisał(a):

    > Proszę o sprecyzowanie zarzutów.

    W przypadku dipoli nie ma "powierzchni antenowej" tylko długość. Zarówno w
    dipolu otwartym jak i pętlowym.
    Żeby anteny się dogadały, potrzebna jest taka sama długość dipoli w obu
    antenach.

    To oczywiście baaaardzo duże uproszczenie, ale tak to było zarówno w
    starych podręcznikach do szkoły podstawowej, jak i (bardziej rozwinięte) w
    różnych "Nowoczesnych Zabawkach", "Między zabawą a fizyką" i w podobnych
    lekturach.

    Jeśli ktoś w szkole średniej miał warsztaty z fizyki, to m.in. były zajęcia
    z dopasowania dipoli i było też zasilanie z energii wolnodostępnej.

    O "powierzchni" można mówić, ale raczej w przypadku połączeń synfazowych.
    Może niekoniecznie musi to być antena jak "Oko Moskwy", ale tego typu
    anteny już nieco inaczej się liczy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam