  • 51. Data: 2022-10-06 12:55:08
    Temat: Re: [Ankieta] Czemu jeździsz tak wolno?
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Cavallino w
    <news:thm7hq$26t$1$Cav@news.chmurka.net>:

    > Cienias.
    > Nie da się kliknąć gdy chcesz ruszać i nie użyć gazu w ogóle?

    Trza wyklikać bieg, a następnie: albo popedalić po "gazie" żeby zerwać
    hamulec postojowy, albo kliknąć w dół przyciskiem hamulca ręcznego...
    Wtedy zaczyna pełzać...

    Natomiast, po zatrzymaniu przez aktywny tempomat samochód rusza sam, bez
    klikania i naciskania pedału przyśpieszacza, tylko trzeba mieć jakiś pojazd
    przed sobą...

    I kto teraz jest cienias? :P

    BTW zalecam nie używać automatycznego postojowego/ręcznego, bo wkurwia tych
    z tyłu włączonymi światłami hamowania, tylko klikać w górę przyciskiem
    "ręcznego"

    --
    Tomasz

  • 52. Data: 2022-10-06 12:56:02
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    Poldek w

    > Odkąd mam temponat adaptacyjny

    Co to takiego ten temponat adaptacyjny?
    Może chodzi o aktywny tempomat?

    > to pedału gazu używam przy ruszaniu i zaraz klikam tempomat.

    Da się poniżej 30km/h? Wątpię więc, że zaraz...

    --
    Tomasz

  • 53. Data: 2022-10-06 13:50:02
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Na krajówce, powiatówce, na mieście na dłuższych odcinkach między
    > światłami - ciągle jeżdżę na tempomacie. Odkąd mam temponat adaptacyjny
    > to pedału gazu używam przy ruszaniu i zaraz klikam tempomat.

    A to ja też mam adaptacyjny. Adaptację mam w mózgu :-)

    > I co mi teraz zrobisz?

    A co?

  • 54. Data: 2022-10-06 17:37:14
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 05.10.2022 o 20:28, ii pisze:

    > Autobus nie jest autonomiczny? Pociąg? A jaki tani :-)

    Gdyby stawał pod moim domem i pod robotą to bym śmiało wybierał. Obecnie
    komunikacją miejską to +60min w jedną stronę mam, więc odpada w
    przedbiegach.
    Prędzej rower elektryczny, ale to sezonowo i dalej podcastu nie
    posłucham. ;)

    > O widzisz, jak to jest, że to dwa różne światy.

    Wszyscy by jechali 70 km/h to by jechało się płynnie i przyjemnie. :)

    > Ile razy?

    Siedem.

    > Dla dobra wszystkich to by należało w domu siedzieć.

    A jednak komuś te wyprzedzanie przy różnicy prędkości 2 km/h przeszkadza...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 55. Data: 2022-10-06 18:17:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Oct 2022 01:07:53 +0200, ii wrote:
    > ..

    > Przyspieszenia to jak startuję jako pierwszy a to samo jest, jak jadę
    > zza kolumny czekających. Oni wszyscy po prostu tak wołowato jeżdżą.

    No ale jak - prawy wolniejszy, lewy wolniejszy, losowo?
    Bo jak sa dwa czy wiecej pasow w jedną strone, i nie jestes pierwszy,
    to nie moze byc tak, ze zawsze na skrzyzowaniach wyprzedzasz, a potem
    oni ciebie :-)

    Za to - obserwacja z Wroclawia sprzed paru lat.
    arteria/obwodnica, 2 pasy w jedna strone.
    Na prawym stoją na swiatlach powiedzmy 2-3 tiry.
    Na lewym ciag osobowych tej samej dlugosci. Czyli jakies 5-8.

    Zapali sie zielone - te tiry rusza sprawnie i przejadą, a ja za nimi.
    Jak sie ustawie na lewym - juz gwarancji przejazdu nie mam.
    Ale jak sie sie ustawie na prawym, to owszem przejade, szybciej niz
    lewy, ale potem lewy sie rozpedzi i wyprzedzi te tiry.
    A ja trafie na koniec :-(

    Teraz problemu w zasadzie nie ma, bo ciezarowki maja zakaz wjazdu do
    centrum i miasto chetnie omijaja.

    > Po osiągnięciu jakiej prędkości zmieniasz w spalinówce?

    jedynka szybko nie pojade, ale na dwojce to moge rozpedzic :-)

    > Musieli jakieś samchody kupić a raczej nie było ich stać na nowe, czyli
    > duże, dużo palące od Niemca. Powinni się już zmienić :-)

    Jedli kupili te duze, a ze zarabiali ciagle mało, to im został kult
    oszczednosci :-)

    > Prąd? Indywidualnie?! Paliwo jest drogie bo nieregulowane a nie prąd!
    > Myślę, że najprędzej w następne wakacje będzie kolejna podwyżka prądu
    > dla indywidualnych.

    Moze i tak, ale samochod na dluzej kupuję.

    > Przesadzam. Nie wiem nawet czy gdziekolwiek to napisałem.

    napisales "nie bylem wyprzedzany".

    > Myślę, że niedziela godziny powrotów.

    na 4-pasowej drodze?

    Mozliwe - ale ciag pojazdow musialby byc bardzo dlugi.

    ja to raczej widze na "zwyklej krajowce" z 2 pasami (1+1).

    Przed Wroclawiem robi sie gęsto, predkosc spada, wyprzedzic nie moge,
    bo z przeciwka gęsto ... i odechciewa mi sie chciec.

    Doswiadczenie mi podpowiada, ze jak dobrze trafie na te nieliczne
    okazje do wyprzedzenia, to moge z 10 pojazdow wyprzedzic przez te
    20km. To ile zyskam? z 500m, a dokladniej 10 pojazdow, jedna zmiana
    na swiatlach, albo i nie ...

    > Do 100k na rok wystarczy 8,3k miesięcznie. Ile niżej jest średnia?

    Juz ~6600. Brutto. 4700 netto.
    No ale jak ktos zarabia 8300, to inny musi 1300 :(
    No nie - minimalna 3100. Brutto.

    > Do ilu procent rocznego wzrośnie ten mandat?

    Odejmij rate kredytu, wydatki na zywnosc, ubrania, czynsze, dzieci.
    I nagle robi sie bardzo duzo.

    Nie, raty kredytu nie odejmuj, nie dostaniesz, za malo zarabiasz :-)

    > Stają tam, gdzie im powiedzą że mają stać

    No niby jakos tak, ale powie dowodca drogowki, komendant rejonowy,
    moze okregowy, przeciez nie minister im mowi, gdzie stać.

    > i złoją tylu ilu im każą.
    > To ..! Żadne tam "za narodem".

    Ilu złoją, to sie okaze. Ludzie sie ostrzegaja, znaja stałe miejsca. A
    im jakos strasznie dlugo zajmuje wypisanie mandatu.
    Maly maja przerób.

    > Gdzie Ty pracujesz? :-)

    Nieistotne. Troche jezdze i widze. Choc nawet nie tak duzo.

    J.

  • 56. Data: 2022-10-07 13:40:36
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.10.2022 o 17:37, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Gdyby stawał pod moim domem i pod robotą to bym śmiało wybierał.

    A taxi?

    Mnie tak autobus staje a jednak nie wybieram :-) Bo jak nie zabiorę się
    to następny jest za ... pewnie 20 albo 30 minut. Bagaże trzeba mieć przy
    sobie. Ale taka taksówka ... zasadniczo jest autonomicznym pojazdem z
    perspektywy wożonego nią tylko ... no trzeba zapłacić. Full Self Driving
    też coś kosztuje. OpenPilot kosztuje 3k dolarów. Czemu sobie nie sprawisz?

> [...]
    > posłucham. ;)

    > Wszyscy by jechali 70 km/h to by jechało się płynnie i przyjemnie. :)

    Chyba nie zawracam uwagi na takie pierdołowate artykuły.

    > A jednak komuś te wyprzedzanie przy różnicy prędkości 2 km/h przeszkadza...

    Ale to ja jeżdżę TWizy i śmiem twierdzić, że nie trąbią.

  • 57. Data: 2022-10-07 13:45:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    http://niusy.pl/@youtube.com/alc :-)

  • 58. Data: 2022-10-07 14:52:45
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 06.10.2022 o 18:17, J.F pisze:

> [...]
    > Bo jak sa dwa czy wiecej pasow w jedną strone, i nie jestes pierwszy,
    > to nie moze byc tak, ze zawsze na skrzyzowaniach wyprzedzasz, a potem

    Pasy nie jadą równo, wybieram szybszy, wyprzedzam, kiedyś tam kiedyś
    mnie doganiają.

> [...]
    >
    > Zapali sie zielone - te tiry rusza sprawnie i przejadą, a ja za nimi.
    > Jak sie ustawie na lewym - juz gwarancji przejazdu nie mam.

    Bo każdy samochód dokłada czas reakcji kierowcy i niezbędny dystans.
    TIRów mniej jest i mniej dokładają.

    > Ale jak sie sie ustawie na prawym, to owszem przejade, szybciej niz
    > lewy, ale potem lewy sie rozpedzi i wyprzedzi te tiry.
    > A ja trafie na koniec :-(

    Musisz kupić Twizy :-) Ma tyle długości co rozstaw twoich ramion oraz
    wystarczającą dynamikę by wskoczyć między pojazdy na sąsiednim pasie :-)

    > Teraz problemu w zasadzie nie ma, bo ciezarowki maja zakaz wjazdu do
    > centrum i miasto chetnie omijaja.

    > jedynka szybko nie pojade, ale na dwojce to moge rozpedzic :-)

    Czyli czas zmiany biegów nie ma dużego wpływu na przyspieszenie a
    startując z jedynki jednak oprócz mocy silnika masz dodatkowy moment z
    przełożenia.

    > Jedli kupili te duze, a ze zarabiali ciagle mało, to im został kult
    > oszczednosci :-)

    Jak sprzedawałem swoje samochody to nikt nie pytał ile palą :-) Ciebie
    pytali?

    > Moze i tak, ale samochod na dluzej kupuję.

    Tym bardziej nie licz na to, że jakiś jeden nośnik energii będzie tańszy
    dostarczając takiej samej energii.

    > napisales "nie bylem wyprzedzany".

    Ciągle nie byłem :-) Jakoś tak po każdym skrzyżowaniu goście wymiękają i
    dopiero potem zaczyna się :-)

> [...]
    > okazje do wyprzedzenia, to moge z 10 pojazdow wyprzedzic przez te
    > 20km. To ile zyskam? z 500m, a dokladniej 10 pojazdow, jedna zmiana

    Jak wtedy jechałem i byłem jeszcze w mieście to jadąc te 40 na 40-tke
    wyprzedził mnie jakiś ci..l by za 50 metrów skręcić w poprzeczną i zaraz
    zatrzymać się na chodniku.

    > Juz ~6600. Brutto. 4700 netto.
    > No ale jak ktos zarabia 8300, to inny musi 1300 :(
    > No nie - minimalna 3100. Brutto.

    Czyli pi razy drzwi połowa a więc zamiast 2% robi się 5%. To jest dużo?!
    Byle promocja daje -10% .

    > Odejmij rate kredytu, wydatki na zywnosc, ubrania, czynsze, dzieci.
    > I nagle robi sie bardzo duzo.

    Możesz spojrzeć odwrotnie. Taki sam nieunikniony koszt.

    > Nie, raty kredytu nie odejmuj, nie dostaniesz, za malo zarabiasz :-)

    Kredyt nie kredyt, brykę za coś musisz kupić.

    > No niby jakos tak, ale powie dowodca drogowki, komendant rejonowy,
    > moze okregowy, przeciez nie minister im mowi, gdzie stać.

    W każdym razie nie wydaje mi się by im się mogło chcieć lub nie chcieć.
    Chcieć lub nie to im się może w konfrontacji z obywatelem. Ta buta ...
    pooglądaj 'audyt obywatelski' na yt. Pierwszy z brzegu
    http://niusy.pl/@youtube.com/ald

    > Ilu złoją, to sie okaze. Ludzie sie ostrzegaja, znaja stałe miejsca.

    No stoją tutaj często pod blokiem. Ostrzegam przez CB i nic, nadal
    ciągle obok stoi jakaś osobówka. Mogę Ci to dokładniej policzyć jak
    chcesz :-)

    > im jakos strasznie dlugo zajmuje wypisanie mandatu.
    > Maly maja przerób.

    Zdecydowanie mniej niż wożenie delikwenta który nie zgodził się na
    dmuchanie :-) Polecam :-)

    > Nieistotne. Troche jezdze i widze. Choc nawet nie tak duzo.

    Ja nie mam takich pomysłów :-)

  • 59. Data: 2022-10-07 16:09:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Oct 2022 14:52:45 +0200, ii wrote:

    > Pasy nie jadą równo, wybieram szybszy, wyprzedzam, kiedyś tam kiedyś
    > mnie doganiają.

    Ale co - masz taką swietną wiedze, intuicje, czy szczęscie, ze wiesz,
    ktory pas bedzie szybszy?

    We wroclawiu ... kiedys bylo losowo, potem sie jakos unormowalo, i
    lewy zazwyczaj byl szybszy, a od paru miesiecy i na lewym potrafi sie
    znalezc ... zwolennik PiS, co jedzie 50 :-)

    > Bo każdy samochód dokłada czas reakcji kierowcy i niezbędny dystans.

    Tak jest.

    > TIRów mniej jest i mniej dokładają.

    2-3 razy mniej.

    > Musisz kupić Twizy :-) Ma tyle długości co rozstaw twoich ramion oraz
    > wystarczającą dynamikę by wskoczyć między pojazdy na sąsiednim pasie :-)

    Moj samochod tez ma pewna dynamike, i jak jade lewym, to bedziesz mial
    trudnosci :-)

    > Czyli czas zmiany biegów nie ma dużego wpływu na przyspieszenie a
    > startując z jedynki jednak oprócz mocy silnika masz dodatkowy moment z
    > przełożenia.

    Zawsze to jednak jakies opoznienie.

    > Jak sprzedawałem swoje samochody to nikt nie pytał ile palą :-) Ciebie
    > pytali?

    Ja oddaje na zlom.
    Poza tym wiadomo - sprzedawca wszystko powie, aby sprzedac.
    A klienci moze nie pytali, bo sie wczesniej dowiedzieli.

    > Tym bardziej nie licz na to, że jakiś jeden nośnik energii będzie tańszy
    > dostarczając takiej samej energii.

    LPG ...

    No to po co mam kupowac drogie auto na drogi prąd ? :-)

    > Ciągle nie byłem :-) Jakoś tak po każdym skrzyżowaniu goście wymiękają i
    > dopiero potem zaczyna się :-)

    Dziwne rzeczy prawisz ... a co to za miejsce?

    > Czyli pi razy drzwi połowa a więc zamiast 2% robi się 5%. To jest dużo?!
    > Byle promocja daje -10% .

    Czyli pi razy drzwi - dla niektorych moze byc to wiekszosc pensji.
    I jak maja przezyc miesiąc?

    > Możesz spojrzeć odwrotnie. Taki sam nieunikniony koszt.

    Kiedy wlasnie mozliwy do uniknięcia :-)

    > Kredyt nie kredyt, brykę za coś musisz kupić.

    bryki bywaly tanie, a poza tym mogles kupic w lepszych czasach, czy np
    otrzywac w prezencie lub w spadku.

    > W każdym razie nie wydaje mi się by im się mogło chcieć lub nie chcieć.

    A to owszem, sa z drogowki, to stoją, no moze mowia ze stoją, a siedzą
    w knajpie.

    Ale raczej po prostu malo ich, moga miec tez duzo wypadkow i kolizji
    do obsluzenia, albo inne obowiazki - raporty, sądy, edukacja w szkole

    > No stoją tutaj często pod blokiem. Ostrzegam przez CB i nic, nadal
    > ciągle obok stoi jakaś osobówka. Mogę Ci to dokładniej policzyć jak
    > chcesz :-)

    CB jeszce ktos uzywa?
    Yanosik, Rysiek, Google ...

    > Ja nie mam takich pomysłów :-)

    Jakich?
    Zeby autostradą pojechac, czy zeby przez bramki przejechac szybciej
    niz 50?

    J.

  • 60. Data: 2022-10-07 21:18:43
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-10-2022 o 16:09, J.F pisze:

    > Moj samochod tez ma pewna dynamike, i jak jade lewym, to bedziesz mial
    > trudnosci :-)

    Wydaje Ci się.
    W końcu będziesz musiał bieg zmienić....

    > LPG ...
    >
    > No to po co mam kupowac drogie auto na drogi prąd ? :-)

    Na razie jest tańszy, nawet niż auto z lpg.