    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [Ankieta] Czemu jeździsz tak wolno?
    Date: Fri, 7 Oct 2022 14:52:45 +0200

    W dniu 06.10.2022 o 18:17, J.F pisze:

    > No ale jak - prawy wolniejszy, lewy wolniejszy, losowo?
    > Bo jak sa dwa czy wiecej pasow w jedną strone, i nie jestes pierwszy,
    > to nie moze byc tak, ze zawsze na skrzyzowaniach wyprzedzasz, a potem
    > oni ciebie :-)

    Pasy nie jadą równo, wybieram szybszy, wyprzedzam, kiedyś tam kiedyś
    mnie doganiają.

    > Za to - obserwacja z Wroclawia sprzed paru lat.
    > arteria/obwodnica, 2 pasy w jedna strone.
    > Na prawym stoją na swiatlach powiedzmy 2-3 tiry.
    > Na lewym ciag osobowych tej samej dlugosci. Czyli jakies 5-8.
    >
    > Zapali sie zielone - te tiry rusza sprawnie i przejadą, a ja za nimi.
    > Jak sie ustawie na lewym - juz gwarancji przejazdu nie mam.

    Bo każdy samochód dokłada czas reakcji kierowcy i niezbędny dystans.
    TIRów mniej jest i mniej dokładają.

    > Ale jak sie sie ustawie na prawym, to owszem przejade, szybciej niz
    > lewy, ale potem lewy sie rozpedzi i wyprzedzi te tiry.
    > A ja trafie na koniec :-(

    Musisz kupić Twizy :-) Ma tyle długości co rozstaw twoich ramion oraz
    wystarczającą dynamikę by wskoczyć między pojazdy na sąsiednim pasie :-)

    > Teraz problemu w zasadzie nie ma, bo ciezarowki maja zakaz wjazdu do
    > centrum i miasto chetnie omijaja.

    > jedynka szybko nie pojade, ale na dwojce to moge rozpedzic :-)

    Czyli czas zmiany biegów nie ma dużego wpływu na przyspieszenie a
    startując z jedynki jednak oprócz mocy silnika masz dodatkowy moment z
    przełożenia.

    > Jedli kupili te duze, a ze zarabiali ciagle mało, to im został kult
    > oszczednosci :-)

    Jak sprzedawałem swoje samochody to nikt nie pytał ile palą :-) Ciebie
    pytali?

    > Moze i tak, ale samochod na dluzej kupuję.

    Tym bardziej nie licz na to, że jakiś jeden nośnik energii będzie tańszy
    dostarczając takiej samej energii.

    > napisales "nie bylem wyprzedzany".

    Ciągle nie byłem :-) Jakoś tak po każdym skrzyżowaniu goście wymiękają i
    dopiero potem zaczyna się :-)

    > na 4-pasowej drodze?
    >
    > Mozliwe - ale ciag pojazdow musialby byc bardzo dlugi.
    >
    > ja to raczej widze na "zwyklej krajowce" z 2 pasami (1+1).
    >
    > Przed Wroclawiem robi sie gęsto, predkosc spada, wyprzedzic nie moge,
    > bo z przeciwka gęsto ... i odechciewa mi sie chciec.
    >
    > Doswiadczenie mi podpowiada, ze jak dobrze trafie na te nieliczne
    > okazje do wyprzedzenia, to moge z 10 pojazdow wyprzedzic przez te
    > 20km. To ile zyskam? z 500m, a dokladniej 10 pojazdow, jedna zmiana
    > na swiatlach, albo i nie ...

    Jak wtedy jechałem i byłem jeszcze w mieście to jadąc te 40 na 40-tke
    wyprzedził mnie jakiś ci..l by za 50 metrów skręcić w poprzeczną i zaraz
    zatrzymać się na chodniku.

    > Juz ~6600. Brutto. 4700 netto.
    > No ale jak ktos zarabia 8300, to inny musi 1300 :(
    > No nie - minimalna 3100. Brutto.

    Czyli pi razy drzwi połowa a więc zamiast 2% robi się 5%. To jest dużo?!
    Byle promocja daje -10% .

    > Odejmij rate kredytu, wydatki na zywnosc, ubrania, czynsze, dzieci.
    > I nagle robi sie bardzo duzo.

    Możesz spojrzeć odwrotnie. Taki sam nieunikniony koszt.

    > Nie, raty kredytu nie odejmuj, nie dostaniesz, za malo zarabiasz :-)

    Kredyt nie kredyt, brykę za coś musisz kupić.

    > No niby jakos tak, ale powie dowodca drogowki, komendant rejonowy,
    > moze okregowy, przeciez nie minister im mowi, gdzie stać.

    W każdym razie nie wydaje mi się by im się mogło chcieć lub nie chcieć.
    Chcieć lub nie to im się może w konfrontacji z obywatelem. Ta buta ...
    pooglądaj 'audyt obywatelski' na yt. Pierwszy z brzegu
    http://niusy.pl/@youtube.com/ald

    > Ilu złoją, to sie okaze. Ludzie sie ostrzegaja, znaja stałe miejsca.

    No stoją tutaj często pod blokiem. Ostrzegam przez CB i nic, nadal
    ciągle obok stoi jakaś osobówka. Mogę Ci to dokładniej policzyć jak
    chcesz :-)

    > im jakos strasznie dlugo zajmuje wypisanie mandatu.
    > Maly maja przerób.

    Zdecydowanie mniej niż wożenie delikwenta który nie zgodził się na
    dmuchanie :-) Polecam :-)

    > Nieistotne. Troche jezdze i widze. Choc nawet nie tak duzo.

    Ja nie mam takich pomysłów :-)