  • 41. Data: 2022-10-05 19:44:55
    Temat: Re: [Ankieta] Czemu jeździsz tak wolno?
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.10.2022 o 09:21, _Master_ pisze:
    > Z przyjemnością informuję że jeżdżę normalnie jak przez ostatnie 30 lat.
    > Pedał w podłogę (jak można) bez względu na przepisy i putina ;-)

    Czyli stary koń.

    Mówiłem, że należy wrócić do koni :-)

    > Stop hybrid i elektric - GO JTD ;-)

    Rozważam kupienie drugiego skutera elektrycznego. :-)

  • 42. Data: 2022-10-05 19:45:38
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.10.2022 o 13:07, J.F pisze:

    > nie tylko - jakies tam 1.1, 55KM ... niby 140 potrafi, ale slychac, ze
    > sie meczy. Ewentualnie nie silnik, ale halas od powietrza duzy.

    Od powietrza? Co Ty gadasz. Przejedź się Twizy :-)

  • 43. Data: 2022-10-05 20:21:22
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.10.2022 o 18:37, heby pisze:

    > Ponieważ na drodze są ludzie nie mający pojęcia o tym jak ostry jest
    > zakręt. Widzą tylko "zakręt".

    Więc się daje tabliczkę jak ostry.

    > W sytuacji normalnej pogody to nie ma
    > dużego znaczenia, ale kiedy pada deszcz...

    Ograniczenia nie są na złą pogodę tylko dobrą.

    > Traktuj "zakręt z ograniczeniem" jako wskaźnik, że, podczas gołoledzi,
    > możesz zwiedzić rów po drugiej stronie.

    Weź nie wymyślaj. Ograniczenia są ograniczeniami. Do podawania prędkości
    zalecanej jest znak prędkości zalecanej.

    > Zaskakująco dużo debili za kierownicą nie zdaje sobie z tego sprawy.

    Wzrusza mnie twa narracja.

    > Nowoczesne LPG w zasadzie nie śmierdzą.

    A wodorowe oddają tylko wodę. :-)

  • 44. Data: 2022-10-05 20:28:49
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.10.2022 o 19:18, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Nie męczę się. Trzymam dystans i tyle.
    > Ogólnie uważam, że jak jadę sam do roboty to czas w samochodzie jest
    > czasem straconym, więc odpalam film/podcast i słucham. Im mniej manewrów
    > na drodze, tym bardziej mogę skupić się na podcaście. Czekam na pojazdy
    > autonomiczne. :)

    Autobus nie jest autonomiczny? Pociąg? A jaki tani :-)

    > Ale już na węższych drogach krajowych, takich przez wioski, to już nie
    > da rady. Tam to często jest walka o przeżycie, wszystkim się śpieszy,
    > zwłaszcza jak ruch nieduży.

    O widzisz, jak to jest, że to dwa różne światy.

    > Tego nie wiem, ale ile razy ktoś pisze na grupie, jak to dla niego każda
    > minuta jest cenna. Myślałem, że mają płacone...

    Ile razy?

    > W świetle prawa tak, ale w praktyce jedziesz wolniej niż ciężarowe.
    > Jedni poganiają światłami, drudzy wyprzedzają co blokuje ruch i
    > wprowadza nerwową atmosferę na drodze. Uważam, że wolniej niż TIRy nie
    > powinno się jeździć dla dobra wszystkich. :)

    Dla dobra wszystkich to by należało w domu siedzieć.

  • 45. Data: 2022-10-05 22:02:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/10/2022 20:21, ii wrote:
    > Więc się daje tabliczkę jak ostry.

    On staje się ostry tylko w deszczu...

    > Ograniczenia nie są na złą pogodę tylko dobrą.

    Myślę, że są raczej wybrane pośrednio. Mimo, że z wielu zakrętów nie
    wypadniesz przy 110km/h na suchym asfalcie, to jednak ludzie zwalniają
    samoczynnie, bo mają doświadczenie i wyobraźnię.

    > Weź nie wymyślaj. Ograniczenia są ograniczeniami. Do podawania prędkości
    > zalecanej jest znak prędkości zalecanej.

    Myślę, że nie rozumiesz. Mowa była o Sebixach w Passatach. Dla nich taki
    zakręt i ograniczenie powinno dać do myślenia, jeśli maja czym.

    Normalnemu człowiekowi, z wyobraźnią, jest to mało przydatne, choć
    niewątpliwie wzmaga u mnie czujność, jeśli widzę takie combo.

    Dawno, dawno temu, A1 jadąc od południa kończyła się po kilku
    kilometrach dobrego asfaltu na rozjeździe Łódź/Warszawa. Był tam zakręt
    na Łódź. Jesli miałbym wskazać jeden zakręt, gdzie ograniczenie było
    niezbędne - to właśnie tam. Wcale nie wyglądał specjalnie dziwacznie.
    Ale z jakiejś przyczyny był trudny o czym się osobiście przekonałem,
    choć bezstratnie.

    Kiedyś pytałem o to kolegę, który pracował w drogówce. Ograniczenia
    stawiane są z dwóch powodów: bo w tym miejscu można policzyć i
    przewidzieć, że będzie jakiś problem, albo, ktoś nie policzył dobrze i
    samo się policzyło statystyką wypadków. Tam, gdzie ludzi odklejali z
    drzew, na zakrętach, dali ograniczenie, bo najwidoczniej zakręt
    normalny, ale jakoś pechowy. Takie pechowe zakręty wcale na pierwszy
    rzut oka nie róznią się od normalnych. Zerknij na "czarne punkty".
    Niektóre są na zakrętach o promieniu kilometra. A jednak coś jest tam
    nie tak.

    Mam taki pechowy zakręt niedaleko mnie. Ani troche ostry. Mimo to krzak
    rosnący na skarpie w osi jezdni na wlocie w zakręt był już koszony setkę
    razy, głównie przez pustaków z passerati. Rośnie po skarpie, bo w pionie
    nie da rady, co tydzień kogoś tam ściągają prasującego owy krzaczek,
    głównie po deszczu, ale nie tylko. Krzaczek uparcie wegetuje.

    Jest też słynny zakręt idiotów koło Bielska, nie bez powodu tak nazwany.

    Zakręt jak zakręt. Absolutnie normalny.

    > A wodorowe oddają tylko wodę. :-)

    Tak. W sensie jako spaliny. Oddają też inne rzeczy, ale nie
    przypuszczam, aby "śmierdzi" oznaczało dla Ciebie również starte
    klocki, czy pył z opon. Ogólnie, w wodorowych, to co wylatuje z rury, to
    woda + duperele bez znaczenia, szczególnie w porównaniu z Passatem B5 w
    dieslu na frytki.

    Jeśli wodorowy miał by generować coś innego niż głównie wode, to widzę
    Nobla z chemii.

  • 46. Data: 2022-10-06 00:31:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 05.10.2022 o 16:37, ii pisze:
    [...]
    > Jesteś po prostu genialny. Zadedykuję Ci nową opcję w ankiecie
    >
    > "- przewiduję jakieś korki (chyba z butelki po winie)" :-)

    Nie zrozumiałeś. Przewidują średnią w mieście 20km/h i nie kozaczę a
    bardzo dobrze znam miasto i "skróty" :]

    > Sam jedzie?

    Nie, sam chodzi. To samochód :]

    > Ano nie, bo nie śmierdzi :-)

    Ty byś nawet nie poczuł jak cię ktoś w chuja robi :) pod warunkiem, że
    się myjesz po każdym odsikaniu :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 47. Data: 2022-10-06 01:07:53
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 05.10.2022 o 13:42, J.F pisze:
> [...]
    ..

    > Hm w okolicach 2008 wydaje mi sie, ze widziałem to w Niemczech.
    > Jakby wiekszosc zwolniła. Paliwo drogie?
    > Pare lat zajęło, zanim przyspieszyli.
    >
    > W Polsce raczej nie zauwazylem.

    > Skrzyzowanie to kwestia przyspieszenia.

    Przyspieszenia to jak startuję jako pierwszy a to samo jest, jak jadę
    zza kolumny czekających. Oni wszyscy po prostu tak wołowato jeżdżą.

    > Biegow nie zmieniasz.

    Po osiągnięciu jakiej prędkości zmieniasz w spalinówce?

    > "byli tacy" zawsze sie mogą zdarzyc. Pytanie ilu cie wyprzedzilo.

    > Dwie jezdnie, 4 pasy, E costam - musi krajowka :-)
    >
    > Sam zobacz - np Katowice - Bielsko Biala. DK1 zresztą
    >
    > https://goo.gl/maps/LUXaax3jMV75axN26

    Dobra są i takie. Ja po innej jechałem, gdzie nie ma ograniczenia.

    > To nie jest ten Śląsk, gdzie są tramwaje miedzymiastowe, jak widac
    > troche luzniej, formalnie teren niezabudowany, ale co chwila jakies
    > skrzyzowanie, przejscie - i 70.

    Ale ja nie o ograniczeniach tylko o tym, co między.

    > podobnie obok dk81 Żory-Skoczów.

    > Z malucha, z kartek, z niskich pensji ...

    Musieli jakieś samchody kupić a raczej nie było ich stać na nowe, czyli
    duże, dużo palące od Niemca. Powinni się już zmienić :-)

    > Teraz, kiedy prąd drogi i na kartki ? :-)

    Prąd? Indywidualnie?! Paliwo jest drogie bo nieregulowane a nie prąd!
    Myślę, że najprędzej w następne wakacje będzie kolejna podwyżka prądu
    dla indywidualnych.

    > Tez tak uwazam. Cud, albo przesadzasz z tym "nikt nie wyprzedzil" :-)

    Przesadzam. Nie wiem nawet czy gdziekolwiek to napisałem.

    > Ja mam dluzsze obserwacje z autostrady - wystarczy wrzucic 140 na GPS,
    > i naprawde rzadko ktos wyprzedza. No ale to 140 a nie 70, plus
    > matematyka swoje robi ...

    > Cud, pielgrzymka, śląsk ... drogie paliwo ?

    Myślę, że niedziela godziny powrotów.

    > No ale srednia krajowa to jeszcze nie jest 10 tys miesiecznie.

    Do 100k na rok wystarczy 8,3k miesięcznie. Ile niżej jest średnia? Do
    ilu procent rocznego wzrośnie ten mandat?

    > Ja w ogole bardzo rzadko trafiam na kontrole, ale na wiekszej
    > predkosci to im sie nie chce stac, chyba ze grupa SPEED ...

    Stają tam, gdzie im powiedzą że mają stać i złoją tylu ilu im każą. To
    ..! Żadne tam "za narodem".

    > Teraz jest takie glupie miejsce pod Wroclawiem - bramki na A4.
    > Bramki juz stale otwarte, ale stoja, a ograniczenia 110-80-50.
    >
    > 50 moze i uzasadnione, zeby sie w bramce zmiescic,
    > za bramka moze tez, bo sie pasy zwezaja,
    > ale jakby tam kiedys ITD z radarkiem stanęła ...

    Gdzie Ty pracujesz? :-)

  • 48. Data: 2022-10-06 11:32:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-10-05 o 16:10, ii pisze:

    > Na krajówce tempomat?!

    Na krajówce, powiatówce, na mieście na dłuższych odcinkach między
    światłami - ciągle jeżdżę na tempomacie. Odkąd mam temponat adaptacyjny
    to pedału gazu używam przy ruszaniu i zaraz klikam tempomat.
    I co mi teraz zrobisz?

  • 49. Data: 2022-10-06 11:35:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-10-2022 o 11:32, Poldek pisze:

    > Odkąd mam temponat adaptacyjny
    > to pedału gazu używam przy ruszaniu i zaraz klikam tempomat.

    Cienias.
    Nie da się kliknąć gdy chcesz ruszać i nie użyć gazu w ogóle?

  • 50. Data: 2022-10-06 11:37:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > W dniu 05.10.2022 o 16:37, ii pisze:
    > [...]
    >
    > Nie zrozumiałeś. Przewidują średnią w mieście 20km/h i nie kozaczę a
    > bardzo dobrze znam miasto i "skróty" :]

    I dlatego krajówką jedziesz wolno? No rzeczywiście nie zrozumiałem. O
    ile oczywiście da się to zrozumieć :-)

    > Nie, sam chodzi. To samochód :]

    > Ty byś nawet nie poczuł jak cię ktoś w chuja robi :) pod warunkiem, że
    > się myjesz po każdym odsikaniu :D

    Twizy się nie podoba? Do jazdy po mieście fajny jest.