  • 41. Data: 2011-02-11 13:27:13
    Temat: Re: Android
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-02-2011 o 14:06:52 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Alez byla zainicjowana i to nawet dwa razy.

    hmm.. jeszcze raz przejrzałem posty Lelka i nie widzę, żeby gdzieś ją
    inicjował.

    Zwykła Java z tego co kojarzę inicjuje takie pola jedynie w wypadku gdy są
    to prywatne pola klasy. Pól deklarowanych w metodach Java nie inicjuje - w
    sensie "zeruje obszaru pamięci zajmowanej przez to pole". Tak jest w
    "zwykłej" javie.. nie wiem natomiast jakie cuda z tym kodem źródłowym
    czynią narzędzia dla AVR. Możemy się wymądrzać a okaże się, że całe to
    zamieszanie jest efektem niezamierzonym :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 42. Data: 2011-02-11 13:39:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 14:27:13 +0100, Shaman wrote:

    >hmm.. jeszcze raz przejrzałem posty Lelka i nie widzę, żeby gdzieś ją
    >inicjował.

    byte buf[] = new byte[256];
    buf = FromEditText.getBytes("UTF-8");

> [...]
    >sensie "zeruje obszaru pamięci zajmowanej przez to pole". Tak jest w
    >"zwykłej" javie.. nie wiem natomiast jakie cuda z tym kodem źródłowym

    AVR ?
    No dobra - buf zainicjowal dwa razy, zawartosc tablicy tylko raz.

    Akurat niezainicjowana zawartosc tablicy nie powinna tu bruzdzic ..
    chyba ze jakas kontrola przed nieuprawnionym czytaniem pamieci.

    J.

  • 43. Data: 2011-02-11 14:04:03
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-02-2011 o 14:39:08 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > byte buf[] = new byte[256];
    > buf = FromEditText.getBytes("UTF-8");

    > AVR ?

    haha.. ostatnio dużo czytam o AVR i zamiast Android zobaczyłem Arduino :)

    > No dobra - buf zainicjowal dwa razy, zawartosc tablicy tylko raz.
    >
    > Akurat niezainicjowana zawartosc tablicy nie powinna tu bruzdzic ..
    > chyba ze jakas kontrola przed nieuprawnionym czytaniem pamieci.

    Sięgnąłem po książkę "Thinking in Java" - a nie robiłem tego od wielu
    miesięcy :)
    Kurcze sprawa wydaje się jeszcze dziwniejsza, bo faktycznie wywołanie
    byte buf[] = new byte[256]; powinno zainicjować i wyzerować tablicę.
    No ale książka traktuje o referencyjnej Javie Sun'a. Widać Google dla
    swojej maszyny wirtualnej po swojemu optymalizuje bajtkod. To jest dla
    mnie jedyne wytłumaczenie.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 44. Data: 2011-02-11 14:22:40
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Shaman denied rebel lies:

> [...]
    > No ale książka traktuje o referencyjnej Javie Sun'a. Widać Google dla
    > swojej maszyny wirtualnej po swojemu optymalizuje bajtkod. To jest

    Czekaj bo się już zgubiłem w tym wątku. Wydaewało mi się że tutaj:
    <iiup2o$em2$1@opal.futuro.pl> Lelek sobie sam odpowiedział na swoje
    pytanie dlaczego mu się wywala?

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Don't you leave me Father Time
    (::) (::)|

  • 45. Data: 2011-02-11 14:32:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 15:04:03 +0100, Shaman wrote:

> [...]
    >No ale książka traktuje o referencyjnej Javie Sun'a. Widać Google dla
    >swojej maszyny wirtualnej po swojemu optymalizuje bajtkod. To jest dla

    Nie widziales tlumaczenia ?
    Druga linia wywala pierwsza inicjacje, a wstawia do obiektu
    zaalokowanego i zwroconego przez metode.
    W tym przypadku pewnie zwrocilo null i stad caly jest ambaras.

    A tak swoja droga - to co potem zwraca .length od null ?
    zero czy juz wyjatek ?

    J.

  • 46. Data: 2011-02-11 14:33:58
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 11.02.2011 15:32, J.F. pisze:
    > A tak swoja droga - to co potem zwraca .length od null ?
    > zero czy juz wyjatek ?
    Wyjątek.

    Michoo

  • 47. Data: 2011-02-11 18:48:05
    Od: "Lelek@" <n...@n...pl>

> [...]
    > W tym przypadku pewnie zwrocilo null i stad caly jest ambaras.
    >
    > A tak swoja droga - to co potem zwraca .length od null ?

    Trudno powiedzieć. Mnie się wydawało od samego początku, że problem jest w
    tym, że podmieniły mu sie bufory po wykryciu braku stringa w ogóle.
    Jeżeli referencja w Javie to coś jak wskaźnik w C to co za różnica czy sobie
    odczytam kilka bajtów po wskaźniku dalej.
    Chyba, że to wyjątek ale try{} nie sypie wyjątkiem.Program się zamyka w
    trakcie działania i już.

  • 48. Data: 2011-02-11 19:10:37
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 02/11/2011 01:48 PM, Lelek@ wrote:
    > Jeżeli referencja w Javie to coś jak wskaźnik w C to co za różnica czy
    > sobie odczytam kilka bajtów po wskaźniku dalej.

    Przenoszenie złych nawyków z C do Javy to bardzo złe podejście. Java
    jest bardzo restrykcyjna jeśli chodzi o niedozwolone operacje. Dobrze
    napisanym programom to nie przeszkadza, a znakomicie ułatwia znalezienie
    błędów.

    > Chyba, że to wyjątek ale try{} nie sypie wyjątkiem.Program się zamyka w
    > trakcie działania i już.

    Sprawdziłeś co się pojawia w logach? Wrzuć na grupę kawałek kody z try
    (i po nim), to może ktoś będzie w stanie Ci pomóc.

    pzdr.
    j.

  • 49. Data: 2011-02-11 19:10:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Feb 2011 19:48:05 +0100, Lelek@ wrote:

    >Jeżeli referencja w Javie to coś jak wskaźnik w C to co za różnica czy sobie
    >odczytam kilka bajtów po wskaźniku dalej.

    wskaznik, wskaznik, ale na Obiekt, i to juz moze bardzo roznie
    dzialac.

    J.

  • 50. Data: 2011-02-11 22:52:15
    Od: "Lelek@" <n...@n...pl>

    "Jacek Radzikowski" <j...@s...die.die.die.piranet.org> wrote in message

> [...]
    > bardzo restrykcyjna jeśli chodzi o niedozwolone operacje. Dobrze napisanym
    > programom to nie przeszkadza, a znakomicie ułatwia znalezienie błędów.

    No ale nic to :-) Program napisany w 2/3 -cich :-) nawet dobrze działa. W
    sumie to dzięki znajomości C++ tak szybko udało ni się przejść ale tych klas
    Javy unikam. gdzie się da to nie buduje obiektów tak jak w wielu przykładach
    :-)
    Ale działa i ważne, ze będzie z tego jakaś kaska :-)