  • 51. Data: 2011-02-11 23:31:43
    Temat: Re: Android
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 02/11/2011 05:52 PM, Lelek@ wrote:
    > No ale nic to :-) Program napisany w 2/3 -cich :-) nawet dobrze działa.
    > W sumie to dzięki znajomości C++ tak szybko udało ni się przejść ale
    > tych klas Javy unikam. gdzie się da to nie buduje obiektów tak jak w
    > wielu przykładach :-)

    Wielki błąd. Obiektowość to jeden z najpotężniejszych mechanizmów jakie
    java oferuje. Podobieństwo z C++ pomaga zacząć, ale trzeba pamiętać że
    tak na prawdę to jest zupełnie inny język, i przenoszenie na siłę
    nawyków z C++ jest proszeniem o kłopoty. Ale na to żeby dobrze poznać
    język (jakikolwiek) potrzeba sporo czasu i pracy. Na swoim przykładzie
    mogę powiedzieć, że na to żeby zacząć pisać w jakimś języku wystarczy
    kilka dni-tydzień na oswojenie się ze składnia. Ale dopiero dopiero po
    jakiś 3-4 miesiącach codziennego tłuczenia kodu mogę się przed sobą
    przyznać że w miarę nieźle znam język i otoczkę programistyczną.
    A co do narzekania na javę - java nie jest językiem idealnym i ma sporo
    wad. Ale większość tych, którzy uważają że java to shit albo jej nie
    znają, albo chcą na siłę przenosić nawyki z innego języka
    (c/c++/bascoma/assemblera/łotewera).

    pzdr.
    j.

  • 52. Data: 2011-02-11 23:47:05
    Od: "Lelek@" <n...@n...pl>

    "Jacek Radzikowski" <j...@s...die.die.die.piranet.org> wrote in message

> [...]
    > wad. Ale większość tych, którzy uważają że java to shit albo jej nie
    > znają, albo chcą na siłę przenosić nawyki z innego języka

    Oh jak na niecałe 2 tygodnie to i tak dobrze mi poszło :-) Jestem z siebie
    zadowolony :-) Aplikacja poważna :-)
    Cieszy mnie w javie to, że będzie to działać na każdym sprzęcie z androidem.
    Do tych objektów to dla mnie jeszcze długa droga :-)
    No ale ja przeszedłem szlak bojowy od assemblera, w którym piszę do dziś :-)
    i to wcale nie tylko na AVR-y ale i na wieksze :-)

  • 53. Data: 2011-02-12 00:06:04
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 02/11/2011 06:47 PM, Lelek@ wrote:

    > Oh jak na niecałe 2 tygodnie to i tak dobrze mi poszło :-) Jestem z
    > siebie zadowolony :-) Aplikacja poważna :-)

    Najważniejsze to mieć motywację do pracy :)

    > Cieszy mnie w javie to, że będzie to działać na każdym sprzęcie z
    > androidem.
    > Do tych objektów to dla mnie jeszcze długa droga :-)

    Proponowałbym jak najszybciej się z nimi zaprzyjaźnić. Pomoże Ci to
    lepiej pisać aplikacje androidowe, ale też inaczej będziesz podchodzić
    do projektowania i pisania aplikacji w innych językach.

    > No ale ja przeszedłem szlak bojowy od assemblera, w którym piszę do dziś
    > :-) i to wcale nie tylko na AVR-y ale i na wieksze :-)
    Asemblera też po drodze zaliczyłem. W pewnym momencie byłem w stanie
    tłumaczyć programy w assemblerze z80 na język maszynowy z minimalną
    pomocą tablic :)
    Dobra znajomość wielu różnych języków programowania pomaga nabrać
    dystansu i inaczej spojrzeć na projekt aplikacji nad którą się pracuje.
    Często dzięki temu można zawczasu zauważyć dość nieoczywiste pułapki
    projektowe.

    pzdr.
    j.