  • 1. Data: 2011-02-05 16:10:25
    Temat: MiniPCI i przejściówka do RJ45
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Mam kartę miniPCI ethernet+modem
    Problem w tym, że nie wiem jak podłączyć ją do gniazdka RJ45 (jeśli chodzi
    o RJ11 dla modemu to nie ma problemu - osobny kabelek dwużyłowy).

    Do karty jest dołączony taki kabelek:

    http://silvercube.pl/~joshua/kabel_minipci_rj45.jpg

    Mogę niby eksperymentować, ale kombinacji jest tyle że szkoda życia na
    sprawdzanie wszystkich. Żadnego schematu znaleźć mi się nie udało :(

    Czy ktoś wie może jak to podłączyć?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 2. Data: 2011-02-05 16:29:25
    Temat: Re: MiniPCI i przejściówka do RJ45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 5 Feb 2011 16:10:25 +0000 (UTC), Jacek Osiecki wrote:
> [...]
    >Problem w tym, że nie wiem jak podłączyć ją do gniazdka RJ45 (jeśli chodzi
    >o RJ11 dla modemu to nie ma problemu - osobny kabelek dwużyłowy).

    A coz to za dziwactwo - do czego ten kabelek ?

    >Mogę niby eksperymentować, ale kombinacji jest tyle że szkoda życia na
    >sprawdzanie wszystkich. Żadnego schematu znaleźć mi się nie udało :(

    jesli dobrze widze to sa trzy skretki, a Ethernet wykorzysta dwie.
    Dobry switch jest odporny na zamiane par, wiec znow nie tak duzo tych
    kombinacji zostalo.

    Mozna uzyc omomiarki lub przyjrzec sie karcie - pary ethernetu pojda
    przez transformatorki.

    J.

  • 3. Data: 2011-02-05 16:53:28
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-05 17:10, Jacek Osiecki pisze:
> [...]
    >
    > Mogę niby eksperymentować, ale kombinacji jest tyle że szkoda życia na
    > sprawdzanie wszystkich. Żadnego schematu znaleźć mi się nie udało :(

    Zakładam ze transformatory są na karcie a ni jak teraz modne w
    gnieździe. W takim razie masz krętki odpowiadające parom nadawczej i
    odbiorczej. Jedna ze skręconych to pewnie masa. Pozostałe nie skręcone
    może służą do mrugania ledami w gnieździe. Ja próbowałbym każdą po kolei
    parkę połączyć z 1-2 na RJ45. Kablem Eth połączyć gniazdo do switcha.
    Włączyć w laptopie pingowanie sieci i patrzeć przy której parce będzie
    mrugać led w switchu na tym porcie. Switche mają z reguły automatycznie
    dopasowywaną polaryzację linii ale nie polegałbym na tym na 100 procent.
    Gdy switch reaguje na pingi to trzeba pozostałe dwie parki próbować
    wpinać do 3-6 w obu polaryzacjach. Musisz mieć oczywiście drugi komputer
    wpięty do tego switcha i ustawiony na 10 lub auto 10/100Mhz - nie
    sztywno na 100. Któraś z parek da odpowiedź na pingi. Aby usprawnić
    podłącz sobie do RJ45 krótkie odcinki skrętek i łącz druciki ze sobą na
    pająka. Aby ta metoda dała skutek to musisz ustawić parametry sieci tak
    aby pingi miały szanse dać odpowiedź. Gdy już będzie działać to możesz
    połączyć komputery bezpośrednio ze sobą kablem zkrosowanym aby
    prawidłowo ustawić polaryzację pary 1-2. Pozostała skrętka może być
    włączona do 4-5 albo do 7-8 to może wejdzie ci 100MHz.

    MD

  • 4. Data: 2011-02-05 17:01:49
    Od: Rysio <o...@p...pl>

> [...]
    >
    > Mogę niby eksperymentować, ale kombinacji jest tyle że szkoda życia na
    > sprawdzanie wszystkich. Żadnego schematu znaleźć mi się nie udało :(

    Na 99% ta 1 osobna para + jakas masa.

  • 5. Data: 2011-02-05 21:55:13
    Temat: Re: MiniPCI i przejœciówka do RJ45
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 05 Feb 2011 17:29:25 +0100, J.F napisał(a):

    > A coz to za dziwactwo - do czego ten kabelek ?

    To kabelek którego te dwie górne złączki się podłącza do karty sieciowej
    miniPCI (sieciówka Intela + LT Winmodem AGERE), a tę wspólną długą złączkę
    - do płyty głównej laptopa, do której to są przypięte potem porty RJ45 oraz
    RJ11. O ile nie mam wątpliwości jak wygląda kwestia podłączenia modemu
    (czyli ten dwużyłowy kabelek z osobnym kołnierzem), o tyle karta sieciowa
    już stanowi wyzwanie. Gdyby tam były 4 albo 2 pary skręcone to pół biedy,
    ale mamy 3 pary skręcone + 2 proste :) Pewnie te 2 proste to faktycznie do
    podświetlania diód, tylko w takim razie po co do jasnej 3 pary skręcone? :)

    > jesli dobrze widze to sa trzy skretki, a Ethernet wykorzysta dwie.
    > Dobry switch jest odporny na zamiane par, wiec znow nie tak duzo tych
    > kombinacji zostalo.

    No wiem, ale i tak liczyłem na to że może ktoś ten problem przerabiał :)

    > Mozna uzyc omomiarki lub przyjrzec sie karcie - pary ethernetu pojda
    > przez transformatorki.

    Dobra uwaga, spróbuję rozpakować kondoma na karcie i się przyjrzę :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 6. Data: 2011-02-05 22:12:13
    Temat: Re: MiniPCI i przej?ciówka do RJ45
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 05.02.2011 22:55, Jacek Osiecki pisze:
> [...]
    > podświetlania diód, tylko w takim razie po co do jasnej 3 pary skręcone? :)

    Obstawiałbym, że oczekuje transformatora wbudowanego w gniazdko - wtedy
    masz 3 przewody na transformator. Zobacz dokumentację ENC28J60.

    Michoo

  • 7. Data: 2011-02-06 02:26:46
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-05 23:12, Michoo pisze:

    > Obstawiałbym, że oczekuje transformatora wbudowanego w gniazdko - wtedy
    > masz 3 przewody na transformator. Zobacz dokumentację ENC28J60.

    Równie dobrze może być transformator na karcie minipci jak tu:
    http://axiomtek.com/Download/Photo/ax92200.gif
    Trzecia parka może być podłączona do masy aby weszło 100M.

    MD