eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAnalogowy dzielnik częstotliwości z zachowaniem kształtu przebieguRe: Analogowy dzielnik częstotliwości z zachowaniem kształtu przebiegu
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Analogowy dzielnik częstotliwości z zachowaniem kształtu przebiegu
    Date: Mon, 2 Jan 2017 15:24:55 +0100

    dyskusyjnych:o48119$roe$...@n...news.atman.pl...
    Jacek Maciejewski wrote:

    >Takie niemożliwe się to nie wydaje. Mój pomysł: analogowy
    >rejestr przesuwny, do którego dane wpływają z częstotliwością
    >próbkowania f_in, a wypływają z f_out, gdzie f_out < f_in.

    Jak najbardziej. Moze byc tez w postaci cyfrowej ADC-rejestr-DAC.

    >Dane wyjściowe stanowi co n-ta próbka, gdzie n jest stopniem
    >podziału -- załatwia to prosty licznik.

    A to juz niekoniecznie, jesli ma to miec sens.

    Bylby sens wolniejszego wyprowadzania, wprowadzamy np 1GHz,
    wyprowadzamy 10MHz.
    Ale gdzies trzeba przechowac probki, a ilosc rosnie.

    >A może w ogóle bez rejestru przesuwnego, tylko układ
    >sample&hold aktywowany co n-tą próbkę?

    Szczegolnie w wersji gdy tych ukladow jest np 10 rownolegle.

    Jako, ze nie znamy ilosci wypitego alkoholu, to podpowiem jeszcze dwie
    rzeczy:
    -heterodynowanie sygnalu zmienia czestotliwosc, a zachowuje wiele
    rzeczy - obwiednie, faze, zmiany czestotliwosci ... moze o to chodzi.
    -ciekawe zadanie, ale raczej akustyczne - zmiana "pitch" sygnalu.
    Wychodzi po tym np mowa krasnoludkow, czy piekielny ryk.
    Jesli robiony tylko zmiana predkosci nosnika, to sprawa jest jasna -
    ale ponoc potrafia byc uklady, ktore zachowuja predkosc, a zmieniaja
    czestotliwosci.

    J.