eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaAnalogowy dzielnik częstotliwości z zachowaniem kształtu przebieguRe: Analogowy dzielnik częstotliwości z zachowaniem kształtu przebiegu
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Analogowy dzielnik częstotliwości z zachowaniem kształtu przebiegu
    Date: Sat, 31 Dec 2016 12:28:35 +0100

    Użytkownik "Piotr Wyderski" <n...@m...com> napisał w wiadomości
    news:o481i8$s8h$1@node2.news.atman.pl...

    > Jeśli widmo jest dostatecznie wąskie, to *nic* nie stracisz.

    Chcąc nie chcąc, IMHO, niuanse zawsze się rozjadą, choćby się zesrać. Każde
    przetwarzanie coś zabiera, choćby nie wiem, jak doskonały układ, choćby np.
    dlatego, że możliwości przetwarzania są skończone (1), nie ma siły, by nic
    nie uciekło. Inna rzecz, czy pogorszenie będzie istotne dla sprawy, załóżmy,
    że zmaleje szum na przetwarzanym sygnale, takie pogorszenie kupuję od zaraz.
    Albo w telekomunikacji stłumienie góry o 6 dB - dla nas istotne jest, żeby
    wyraźnie usłyszeć Ciocię Krysię, która zaprasza na świąteczne pierogi i
    barszcz z uszkami...
    Jak to bywa z teorią i praktyką? Łączymy obie - nic nie działa i nikt nie
    wie, dlaczego :)

    Taka modulacja FM - teoretycznie jest nieskończenie wiele prążków w widmie
    sygnału, odległych od nośnej o wielokrotność f_mod, ale wg literatury,
    jakieś znaczenie ma do 8-10 pierwszych. Czyli mamy pogorszenie. Ale chyba
    jest ono mało istotne. I tym bym się kierował. Piszę to przez pryzmat tego,
    z czym spotykałem się w dawnej swojej pracy.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.