  • 11. Data: 2013-11-05 16:24:37
    Temat: Re: Amatorska lustrzanka z GPS
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <8ec2puayog99.1gmlqlezhac34$.dlg@40tude.net>,
    Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Dnia Tue, 5 Nov 2013 01:21:53 +0100, stachu napisał(a):
    > (...)
    >
    > Z czystej ciekawosci - na co komu znajomosc miejsca zrobienia zdjecia z
    > dokladnosca GPS? Pomijam zastosowania specjalistyczne.

    Mi sie _zdarza_ w dluzszych wycieczkach, ze nie jestem w stanie okreslic
    w ktorym miejscu niektore zdjecia byly zrobione... Oczywiscie z pomoca
    google maps jakos w koncu znajduje, ale jest to czasochlonne, czasem
    trudne a czasem nawet niemozliwe.
    --
    TA

  • 12. Data: 2013-11-05 16:36:12
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-11-05 08:13, Maciek pisze:
    > Dnia Tue, 5 Nov 2013 01:21:53 +0100, stachu napisał(a):
    > (...)
    >
    > Z czystej ciekawosci - na co komu znajomosc miejsca zrobienia zdjecia z
    > dokladnosca GPS? Pomijam zastosowania specjalistyczne.

    Od razu widać, że nie jesteś grzybiarzem ;)

  • 13. Data: 2013-11-05 17:06:53
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2013-11-04 22:24, Marcin pisze:

    > W sumie to moze byc dobry pomysl jak nic nie znajde. Nawet o tym nie
    > pomyslalem;) Dzieki.
    > Chociaz na szybko znajduje kilka wad. Trzeba miec zsynchronizowane
    > zegary aparatu i odbiornika GPS/telefonu. Trzeba o tym myslec przed
    > zrobieniem zdjecia i wlaczyc loggera. Trzeba uruchomic dodatkowy program
    > i kazde zdjecie przerobic w PC. Nie mialem dotychczas stycznosci z
    > plikami RAW ale zakladam ze dodanie do nich informacji o polozeniu nie
    > bedzie trudniejsze, z punktu widzenia uzytkownika, niz do JPG.

    Od prawie 3 lat używam www.geotagphotos.net/en/ na smartfona
    i bardzo sobie chwalę. Taguje JPGi, taguje RAWy - logger jest zbędny.
    Kosztuje niewiele.

  • 14. Data: 2013-11-06 00:45:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "mt" <f...@i...pl> wrote in message

    > Tak z ciekawości, po co Ci zapis co 5 sekund 24 h/dobę przez 10 dni?
    > Zwiększ odstęp do 10 sekund i już wystarczy na 20 dni. W nocy też
    > zapisujesz ślad?

    I tu wychodzi jak często użytkownik/klient nie jest agentem racjonalnym,
    czego nie rozumie projektant/producent urządzenia... :-)

  • 15. Data: 2013-11-06 12:46:28
    Od: atm <...@v...pl>

    > Na aparat chce wydac ok. 3500 PLN w zestawie z 2 obiektywami ok. 20-55 i
    > 50-200.
    > Mozecie cos polecic czym uda sie zrobic ladne zdjecia a apart zapisze
    > pozycje GPS w pliku? Czy czekac az Nikon 5300 stanieje?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Marcin

    Tu bedziesz mial wbudowany GPS:
    http://www.dpreview.com/previews/nikon-d5300/2

  • 16. Data: 2013-11-07 10:28:06
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 05 Nov 2013 09:14:05 +0100, bans napisał(a):

    > I po co komu w ogóle ta grupa

    I te nerwy komu po co! ;)

    --
    Maciek