  • 1. Data: 2013-10-29 19:25:44
    Temat: benq LR100
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Ponieważ nadal nie wiem jaki aparat kupić, a już nie mogłem wytrzymać
    bez, kupiłem sobie za 169zł Benq LR100.

    Z FULL HD w nim jestem zadowolony. Jak ono wygląda można zobaczyć np tu

    http://youtu.be/-W37Mm3llw0
    http://youtu.be/r0SzvD8AVVg

    W porównaniu do filmików, jestem tylko zaskoczony "ładnością" zdjęć.
    O co biega? Moja komórka chyba robi lepsze w dzień.

    http://piterpro.private.pl/benq/2013-06-22_1412-53m.
    jpg

    Zdjęcia są jakieś takie jasne, pastelowe, wyłazi mgliste tło na
    czarnym, spłaszczony kontrast. Nie wiem jak to fachowo nazwać. Rzućcie
    okiem sami.

    http://piterpro.private.pl/benq/benq_2013-10-29_1619
    -37.jpg
    http://piterpro.private.pl/benq/benq_2013-10-29_1738
    -55.jpg
    http://piterpro.private.pl/benq/benq_2013-10-29_1606
    -53.jpg

    --
    Piter

  • 2. Data: 2013-10-30 14:10:41
    Temat: Re: benq LR100
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote:

    > Ponieważ nadal nie wiem jaki aparat kupić, a już nie mogłem wytrzymać
    > bez, kupiłem sobie za 169zł Benq LR100.

    [...]
    > W porównaniu do filmików, jestem tylko zaskoczony "ładnością" zdjęć.
    > O co biega? Moja komórka chyba robi lepsze w dzień.
    >
    > http://piterpro.private.pl/benq/2013-06-22_1412-53m.
    jpg

    O wieczorno-nocnych na razie się nie wypowiadam, bo:
    a). to zupełnie inna szkoła ustawień;
    b). jak na auto, to wyszły całkiem nieźle.

    Natomiast plaża w słońcu + ciemne krzaczory to mocne kontrasty i
    aparat wyraźnie sobie z tym nie poradził. Sugerowałbym:

    a). na stałe obniżyć kontrast (dla warunków na zewnątrz w
    słońcu) - oczywiście nie wiem jaka skala, ale powiedzmy o 3 działki lub
    do połowy między "zerem" a minimum;
    b). włączyć matrycowy pomiar światła;
    c). obniżyć naświetlanie o jakieś -0.7 EV.

    A zaraz po zdjęciach i tak patrzeć na histogram i kontrolować
    przepały dla różnych scen.

    Zawsze obserwuj zakres naświetlania na histogramie - w zależności od
    potrzeb (bo nie zawsze "super" to takie, co ma histogram od ściany do
    ściany, bez przepałów) korygujesz kontrast i EV.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2013-10-30 14:45:05
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Oct 2013 14:10:41 +0100, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > Natomiast plaża w słońcu + ciemne krzaczory to mocne kontrasty i
    > aparat wyraźnie sobie z tym nie poradził.

    Ale plaza jest IMHO wlasnie robiona komorka :)

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 4. Data: 2013-10-30 14:50:46
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale plaza jest IMHO wlasnie robiona komorka :)

    Jeśli tak, to autor już totalnie zamotał. No chyba że ta komórka to
    też Benq... :)))

    Cytuję:

  • 5. Data: 2013-10-30 14:54:45
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale plaza jest IMHO wlasnie robiona komorka :)

    Czyli co? Chcesz powiedzieć, że autor wątku zrównuje ze sobą zdjęcia
    robione na plaży w pełnym słońcu ze zdjęciami robionymi nocą przez szybę
    samochodu i jeszcze pyta dlaczego się różnią? No chyba żarty sobie
    robisz!? ;-)

    [mr.]

  • 6. Data: 2013-10-30 16:41:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Oct 2013 14:54:45 +0100, Mariusz [mr.] napisał(a):

> [...]
    > robione na plaży w pełnym słońcu ze zdjęciami robionymi nocą przez szybę
    > samochodu i jeszcze pyta dlaczego się różnią? No chyba żarty sobie

    Ja nie wiem, o co autor watku pyta. Ja tylko spojrzalem na EXIF :)

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 7. Data: 2013-10-30 16:57:06
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Maciek" <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja nie wiem, o co autor watku pyta. Ja tylko spojrzalem na EXIF :)

    Czyli jednak namotał... :)))

    :-D

    To ja Mu jednak serdecznie radzę zostać lepiej przy tym "Benku"
    - za rok będzie już więcej wiedział o takich dziedzinach jak np. odstęp
    sygnału od szumu, jasność sceny albo widmo oświetlenia sztucznego
    ze szczególnym uwzględnieniem lamp sodowych. :))

    Porównywać sceny przy 100.000 razy słabszym oświetleniu!
    Pięć rzędów wielkości! :) Robić zdjęcia przy ulicznych sodówkach
    i narzekać na oddanie kolorów! Dobre! Jednak warto zachodzić tu
    na grupę... :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2013-10-30 19:26:21
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Mariusz [mr.] pisze tak:

    > Czyli jednak namotał... :)))

    pseplasam, że poszły do jednego folderu. Wierzyłem, że każdy zajrzy
    sobie do EXIF. Mea kulpa :)

    To faktycznie była komórka LG KC910 http://tinyurl.com/px67mkk

    Ale na plus, dowiedziałem się właśnie, że ten mój LG wcale nie robi
    takich super zdjęć (jak mi się wydawało że robi) nawet w pełnym słońcu.

> [...]
    > odstęp sygnału od szumu, jasność sceny albo widmo oświetlenia
    > sztuczne go ze szczególnym uwzględnieniem lamp sodowych. :))

    Nie będę wnikał :) Potrzebuje aparatu do robienia zdjęć w ciemnych
    miejscach (zdjęcia błyszczących etykiet najczęściej).

    Ważne żeby aparat zrobił i coś było widać. Idealny dla mnie ma
    podkręcać "jasność" aż coś będzie widać. Tak zachowuje się np komórka
    Samsunga SGH-J200 i słuzbowy jakiśtam tani Samsung.

> [...]
    > Pięć rzędów wielkości! :) Robić zdjęcia przy ulicznych sodówkach
    > i narzekać na oddanie kolorów! Dobre! Jednak warto zachodzić tu

    Robiłem też tym Benkiem w pełnym słońcu ale mi się ręka omskła i się
    skasowały :/ Liczyłem, że wasza nieskończona przebiegłość wywnioskuje
    coś ze zdjęcia benq_2013-10-29_1619-37.jpg

    ;)

    tnx

    --
    Piter