  • 1. Data: 2013-11-04 21:21:45
    Temat: Amatorska lustrzanka z GPS
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    Chyba nadszedl czas na pierwsza lustrzanke. Po tym jak uzywalem przez
    pare lat kompakta Canona z GPS chcialbym miec nadal GPS w aparacie.
    Zaskakujaco czesto okazywal sie on przydatny... Ale patrze na lustrzanki
    i za bardzo nie moge znalesc wersji z wbudowanym GPS. Z testow fajnie
    zapowiadal sie Nikon 5200. Nie ma on GPS wbudowanego ale mozna dokupic.
    Tylko cena to 1000 PLN. To IMHO lekkie przegiecie. Jest nowszy model
    ktory ma juz wbudowanego GPS (Nikon 5300) ale kosztuje na razie tez ok.
    1000 PLN wiecej niz 5200.
    Znalazlem lustrzanke Sony Alpha SLT-A55V ktora tez ma wbudowanego GPSa
    chociaz z testow w necie wychodzi ze sam aparat nie jest najlepszy...

    Na aparat chce wydac ok. 3500 PLN w zestawie z 2 obiektywami ok. 20-55 i
    50-200.
    Mozecie cos polecic czym uda sie zrobic ladne zdjecia a apart zapisze
    pozycje GPS w pliku? Czy czekac az Nikon 5300 stanieje?

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2013-11-04 21:24:56
    Temat: Re: Amatorska lustrzanka z GPS
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 04 Nov 2013 21:21:45 +0100, Marcin napisał(a):

    > Znalazlem lustrzanke Sony Alpha SLT-A55V ktora tez ma wbudowanego GPSa
    > chociaz z testow w necie wychodzi ze sam aparat nie jest najlepszy...

    A co ci przeszkadza sprawić sobie GPS-loggera i program który porówna czasy
    i wstawi odpowiednie dane do exifa?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2013-11-04 22:24:54
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2013-11-04 21:24, Waldek Godel pisze:

    > A co ci przeszkadza sprawić sobie GPS-loggera i program który porówna czasy
    > i wstawi odpowiednie dane do exifa?

    W sumie to moze byc dobry pomysl jak nic nie znajde. Nawet o tym nie
    pomyslalem;) Dzieki.
    Chociaz na szybko znajduje kilka wad. Trzeba miec zsynchronizowane
    zegary aparatu i odbiornika GPS/telefonu. Trzeba o tym myslec przed
    zrobieniem zdjecia i wlaczyc loggera. Trzeba uruchomic dodatkowy program
    i kazde zdjecie przerobic w PC. Nie mialem dotychczas stycznosci z
    plikami RAW ale zakladam ze dodanie do nich informacji o polozeniu nie
    bedzie trudniejsze, z punktu widzenia uzytkownika, niz do JPG.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2013-11-04 23:44:23
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 04 Nov 2013 22:24:54 +0100, Marcin napisał(a):

> [...]
    > plikami RAW ale zakladam ze dodanie do nich informacji o polozeniu nie
    > bedzie trudniejsze, z punktu widzenia uzytkownika, niz do JPG.

    Logger i tak zbiera pozycję co kilka sekund, więc program musi uśrednić.
    Bład rzedu sekund nie jest wielkim problemem. Logger pracuje na aku ładnych
    parę godzin, daje się to rozszerzyć. Więc zegar sprawdzasz przed wyjściem,
    loggera odpalasz raz.

  • 5. Data: 2013-11-05 01:21:53
    Od: "stachu" <s...@m...kom>

    > A co ci przeszkadza sprawić sobie GPS-loggera i program który porówna
    > czasy
    > i wstawi odpowiednie dane do exifa?

    mi np. przeszkadza ograniczona pamiec loggera. mam model z 64mb i starcza to
    na okolo 10 dni zapisu non stop (zapis co 5 sekund)wiec przy dluzszych
    wycieczkach trzeba sie posilkowac laptopem lub wlaczac logger tylko podczas
    pstrykania (upierdliwe, poza tym lubie miec cala przebyta trase)

    Waldek znasz jakis logger ktory ma wieksza pamiec? dlaczego te loggery maja
    taka zalosna ilosc pamieci ? 0,5-1gb rozwiazywal by sprawe definitywnie.

  • 6. Data: 2013-11-05 08:13:58
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 5 Nov 2013 01:21:53 +0100, stachu napisał(a):
    (...)

    Z czystej ciekawosci - na co komu znajomosc miejsca zrobienia zdjecia z
    dokladnosca GPS? Pomijam zastosowania specjalistyczne.

    --
    Maciek

    Od kolijevke, pa do groba,
    za ispiranje mozga je doba

  • 7. Data: 2013-11-05 09:14:05
    Od: bans <g...@o...pl>

    W dniu 2013-11-05 08:13, Maciek pisze:

    > Z czystej ciekawosci - na co komu znajomosc miejsca zrobienia zdjecia z
    > dokladnosca GPS? Pomijam zastosowania specjalistyczne.

    Bo ktoś chce? Równie bezsensownie możesz zapytać po co komuś w ogóle
    zdjęcia. I po co komu w ogóle ta grupa.

    --
    bans

  • 8. Data: 2013-11-05 10:30:50
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-11-05 01:21, stachu pisze:

> [...]
    > dluzszych wycieczkach trzeba sie posilkowac laptopem lub wlaczac logger
    > tylko podczas pstrykania (upierdliwe, poza tym lubie miec cala przebyta

    Tak z ciekawości, po co Ci zapis co 5 sekund 24 h/dobę przez 10 dni?
    Zwiększ odstęp do 10 sekund i już wystarczy na 20 dni. W nocy też
    zapisujesz ślad?

    --
    marcin

  • 9. Data: 2013-11-05 11:55:26
    Od: "stachu" <s...@m...kom>

    > Tak z ciekawości, po co Ci zapis co 5 sekund 24 h/dobę przez 10 dni?
    > Zwiększ odstęp do 10 sekund i już wystarczy na 20 dni. W nocy też
    > zapisujesz ślad?

    1. bo lubie
    2. bo jest dokladniejszy (najchetniej bym ustawil co 1 s)
    3. wyjezdzam na 2-3 miesiace

    mam nadzieje ze zaspokoilem ciekawosc

  • 10. Data: 2013-11-05 11:56:21
    Od: "stachu" <s...@m...kom>

    > Z czystej ciekawosci - na co komu znajomosc miejsca zrobienia zdjecia z
    > dokladnosca GPS? Pomijam zastosowania specjalistyczne.

    np po to zeby zamiescic w google earth
    np po to zeby latwo trafic ponownie w jakies ciekawe miejsce