  • Data: 2009-02-07 23:13:31
    Temat: Re: Aluminium w starym bloku
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    PcmOL wrote:
    jeszcze kilka uwag...

    > 3.. Brak zaufania - błąd ludzki w przyłączeniu zbiorczego PE mógłby mieć
    > tragiczne skutki. Z konstrukcją budynku namieszać trudniej.
    dlatego przewody PE ZAWSZE robi sie rendundantne (to znaczy minimum dwa
    niezalezne do krytycznych punktow, najlepiej poprowadzone roznymi trasami
    (ale tak zeby nie tworzyc za duzej anteny petlowej, a jesli juz sie takowa
    tworzy to musi byc ona odpowiedniej wytrzymalosci na impulsy
    elektromagnetyczne wywolane burzami)

    > Obawy:

    > 1.. Skutki wyładowań atmosferycznych do instalacji odgromowej budynku.
    i uwaga co do 'gromow' - jako 'model zastepczy' to nie po prostu podlaczenie
    linii 100KV do skrajnego punktu swojej instalacji.
    traktuj piorun jako sygnal wysokiej czestotliwosci , do okolo 1Mhz jesli
    uderzy w odleglosci ponad 100m od budynku i sporo ponad 100mhz jesli uderza
    w instalacje lub blizej . (z grubsza, ktos bardziej doswiadczony powinien
    sie wypowiedziec co do praktyki, z doswiadczenia - solidny piorun z
    odleglosci ponad 1km (do 5km) nie raz spowodowal u mnie zmiany zawartosci
    pamieci dynamicznej w komputerze bez obudowy , i to komputera na ups'ie ,
    odlaczonego od sieci i innych sygnalow, tylko z pojedyncza linia
    uziemienia. to daje do myslenia co do charakterystyki czestotliwosciowej
    impulsow elektromagentycznych wywolanych burza)
    piorun ktory uderza bezposrednio w budynek potrafi spalic obwod wejsciowy
    _odlaczonego_ telewizora , jesli uderzy dosc blisko. (z praktyki zakladu
    elektronicznego - zwykle sprzet stojacy na 4tym pietrze ulegal uszkodzeniu
    pomimo odlaczenia od anteny. mozna go bylo odroznic od takiego do ktorego
    antena byla podlaczona po braku spalenizny wewnatrz ;) i po tym ze poza
    stopniem wejsciowym i innymi co delikatniejszymi ukladami potrafilo
    przertwac sporo elektroniki. w sprzecie w 'z podlaczona antena' rzadko
    kiedy dalo sie znalezc kilka sprawnych elementow...)