  • Data: 2017-08-04 05:29:59
    Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    news:18b8e4ec-0b94-4d30-80e5-2d2d2caed113@googlegrou
    ps.com...
    > Tesla, duzy ciezki samochod potrzebuje ok 0,2 kWh
    > na przejechanie kilometra, pewno w trybie eco.
    > Znaczy to ze jak przejezdza kilometr z predkoscia
    > np 80km/h to jego silniki pracuja z oszalamiajaca
    > moca 200W. Fizyki nie daje sie oszukac.

    Nie, to nie znaczy wcale że silniki pracują z mocą 200W!!
    Fizyki nie oszukasz :-) natomiast łatwo zrobić błąd
    jak się nie rozumie co to jest kilowatogodzina, Zenek :-)
    Jak widać na załączonym obrazku :-))

    > Ale daje sie oszukac frajerow co w nauczycila od
    > fizyki kamieniami rzucali. 200W to jest zawsze 200W
    > bez wzgledu na rodzaj nosnika. 200W mocy wyjsciowej
    > z czlowieka to tyle samo co 200W mocy wyjsciowej
    > z pradu czy benzyny.

    Weź to policz te 200W jeszcze raz, i nie kompromituj się.
    Może poproś tego portiera u siebie z pracy?
    Policzcie to razem! Co dwie głowy to nie jedna, chłopie...
    On się zna na inwestowaniu, to na rachunkach pewnie też!

    > Dalej uwazasz ze jak by przerobic Tesle z pradu
    > na pedaly to dalbys rade pojechac takim samochodem
    > 80km/h? Pewno tak bo uwazasz ze masz z 200
    > a moze i wiecej Watow mocy ciaglej.

    Nie! Przy założeniu Twoim, że na przejechanie kilometra
    potrzebujesz 0,2kWh to jazda z prędkością 60km/h
    będzie wymagała 12kW (bo robisz 60 km w godzinie,
    czyli 60 razy 0,2kWh = 12kWh zużyte na 60km jazdy).

    I nie przyczep się 60k/h czy 80km/h...
    Nie mamy informacji przy jakiej prędkości Tesla ma
    takie zużycie jakie podałeś, więc przyjąlem 60km/h aby
    łatwiej było przeliczać z Watów na Watogodziny :-P
    Przy prędkości 60km/h samochód robi ładny 1km/minutę
    a więc 60km w równą godzinę - lepiej się to wtedy liczy :-)

    Dla kontroli Twoich obliczeń: jeśli Teslą jesteś w stanie
    jechać 80km/h wydatkując tylko 200W mocy to znaczy że
    na przejechanie 80km zużyłbyś tylko 200Wh energii a więc
    mając baterię 100kWh (największa obecnie sprzedawana)
    przejechałbyś 100 000 / 200 czyli 500 razy tyle na jednym
    ładowaniu! A więc 500x80km czyli 40 000 km (dookoła Ziemi).

    Brawo Zenek - gratuluję super obliczeń tych 200W :-)))

    A teraz sprawdźmy te moje obliczenia dające moc silnika 12kW:
    W godzinę zużyjesz 12kWh, czyli 12% ładunku z baterii 100kWh.
    Zakładając że w godzinę zrobisz te 60km i to jest 12% to
    masz 60km dzielone przez 0,12 otrzymujesz ładne 500km.

    W realnych sytuacjach Tesla P100D jest w stanie przejechać
    około 460km na jednym ładowaniu akumulatorów...
    Czyli mniej więcej się zgadza z moimi obliczeniami :-)

    c.b.d.u.