-
1. Data: 2017-07-31 19:44:17
Temat: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?
-
2. Data: 2017-07-31 20:03:28
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:olnq1m$hq2$...@d...me...
>Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
>do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?
On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
A wiatrak ma niskie.
A przekladnie zabieraja moc :-)
J.
-
3. Data: 2017-07-31 20:30:39
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2017-07-31 o 19:44, Pszemol pisze:
> Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
> do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?
I pewnie jeszcze nie przeczytałeś żadnego info na ten temat w necie,
znaczy poza grupą :D
Dobre.
...a tematu AMERYKANEK pewnie nawet nie liznąłeś a to taka popularna
sprawa w USA.
--
LordBluzg(R)
-
4. Data: 2017-07-31 21:17:06
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: Pszemol <P...@P...com>
J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:olnq1m$hq2$...@d...me...
>> Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
>> do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?
>
> On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
> A wiatrak ma niskie.
A orientujesz się może jak niskie obroty ma typowy "amatorski" wiatrak? Nie
mówię oczywiście o tych przy autostradzie w Austrii czy Holandii :-))
BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
przy obrotach rzędu 2000 rpm.
A w dieslu pewnie jeszcze niższych...
Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
zapier@@lacza typu Kawasaki chyba :-)
> A przekladnie zabieraja moc :-)
Owszem... na każdym elemencie ruchomym będziesz tracił moc... pytanie ile?
Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
łańcucha rowerowego?
-
5. Data: 2017-07-31 21:18:08
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:olnq1m$hq2$...@d...me...
>>Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora do budowy małej
>>"elektrowni" wiatrowej?
>
> On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
> A wiatrak ma niskie.
> A przekladnie zabieraja moc :-)
>
> J.
Ja Was proszę :)
--
Piter
http://piterpro.private.pl/xnews/
-
6. Data: 2017-07-31 21:30:18
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 31.07.2017 o 21:17, Pszemol pisze:
> BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
> przy obrotach rzędu 2000 rpm.
>
> A w dieslu pewnie jeszcze niższych...
>
> Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
> zapier@@lacza typu Kawasaki chyba :-)
Zauważ, że kółko pasowe alternatora jest mniejsze od koła na wale, stąd
przełożenie około 3:1, tak więc "większość życia spędza on" przy 6000.
Jacek
-
7. Data: 2017-07-31 21:30:58
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2017-07-31 o 21:17, Pszemol pisze:
> Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
> łańcucha rowerowego?
Nie trolluj. Path dostałeś. Sio do wujka Google :)
--
LordBluzg(R)
-
8. Data: 2017-07-31 21:31:19
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: Arkadiusz Kaczmarek <kaczor@to_wytnij.hot.pl>
W dniu 2017-07-31 o 21:17, Pszemol pisze:
> BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
> przy obrotach rzędu 2000 rpm.
>
> A w dieslu pewnie jeszcze niższych...
>
> Te 15k rpm to Ci się chyba z jakimś motocyklowym pomyliło, od jakiegoś
> zapier@@lacza typu Kawasaki chyba :-)
Nie patrz na rpm silnika - porównaj średnicę koła pasowego na wale z tym
na alternatorze.
> Owszem... na każdym elemencie ruchomym będziesz tracił moc... pytanie ile?
>
> Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
> łańcucha rowerowego?
Słabe do policzenia bez podstawowych danych :)
-
9. Data: 2017-07-31 21:34:53
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 31 Jul 2017 19:17:06 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
> J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
>>> Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
>>> do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?
>>
>> On lubi wysokie obroty (do 15k rpm).
>> A wiatrak ma niskie.
>
> BTW - Większą część życia swego w typowym aucie alternator jednak spędza
> przy obrotach rzędu 2000 rpm.
> A w dieslu pewnie jeszcze niższych...
Silnik. A na pasku jest przekladnia.
I w efekcie kto wie, czy dieslu sie szybciej nie kreci - bo
przekladnia bardziej podnosi obroty.
>> A przekladnie zabieraja moc :-)
> Owszem... na każdym elemencie ruchomym będziesz tracił moc... pytanie ile?
>
> Ile mocy tracę na typowej przekładni zrobionej np. z kół zębatych i
> łańcucha rowerowego?
Pewnie niewiele ... ale ile lancuch wytrzyma ?
J.
-
10. Data: 2017-07-31 21:39:23
Temat: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
Od: Marek <f...@f...com>
On Mon, 31 Jul 2017 12:44:17 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
wrote:
> Ktoś się tu bawił w użycie samochodowego alternatora
> do budowy małej "elektrowni" wiatrowej?
Ze 25 ,lat temu znajomy robil takie konstrukcje z alternatorów do
malucha (w ramach
modernizacji w pewnym momencie w maluchu pojawiły się alternatory
zamiast prądnic)..
Szczegółow już nie pamiętam, ale działało.
--
Marek