eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAlternator samochodowy jako generator wiatrowy?Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Alternator samochodowy jako generator wiatrowy?
    Date: Thu, 3 Aug 2017 22:29:59 -0500
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 1
    Message-ID: <om0pfm$n06$1@dont-email.me>
    References: <olnq1m$hq2$1@dont-email.me>
    <597f7102$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <lzrepsxmjsnn$.limao57wcgnk$.dlg@40tude.net>
    <olocbm$bkh$1@mx1.internetia.pl>
    <ny77ibezk4em$.sgdrznpi6lmf.dlg@40tude.net>
    <c...@g...com>
    <1mvds94nor05z.8ve2gp6c7787$.dlg@40tude.net> <olppe1$78f$1@dont-email.me>
    <1ui8ok61op394$.wrjni28it3az$.dlg@40tude.net>
    <olqojn$1up$2@dont-email.me> <olrvnn$ni0$1@mx1.internetia.pl>
    <8...@g...com>
    <olslb0$f7b$1@dont-email.me> <5982ef78$0$5150$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 4 Aug 2017 03:25:42 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="75c25ed6ebcde9ee44b88f883ce4be05";
    logging-data="23558";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1+gt9KXoGfkBaovlJ8/Tq+h"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:l4QLqjpnMuy3Py8qo7MK4BJ2B4k=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2611989
    [ ukryj nagłówki ]

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    news:18b8e4ec-0b94-4d30-80e5-2d2d2caed113@googlegrou
    ps.com...
    > Tesla, duzy ciezki samochod potrzebuje ok 0,2 kWh
    > na przejechanie kilometra, pewno w trybie eco.
    > Znaczy to ze jak przejezdza kilometr z predkoscia
    > np 80km/h to jego silniki pracuja z oszalamiajaca
    > moca 200W. Fizyki nie daje sie oszukac.

    Nie, to nie znaczy wcale że silniki pracują z mocą 200W!!
    Fizyki nie oszukasz :-) natomiast łatwo zrobić błąd
    jak się nie rozumie co to jest kilowatogodzina, Zenek :-)
    Jak widać na załączonym obrazku :-))

    > Ale daje sie oszukac frajerow co w nauczycila od
    > fizyki kamieniami rzucali. 200W to jest zawsze 200W
    > bez wzgledu na rodzaj nosnika. 200W mocy wyjsciowej
    > z czlowieka to tyle samo co 200W mocy wyjsciowej
    > z pradu czy benzyny.

    Weź to policz te 200W jeszcze raz, i nie kompromituj się.
    Może poproś tego portiera u siebie z pracy?
    Policzcie to razem! Co dwie głowy to nie jedna, chłopie...
    On się zna na inwestowaniu, to na rachunkach pewnie też!

    > Dalej uwazasz ze jak by przerobic Tesle z pradu
    > na pedaly to dalbys rade pojechac takim samochodem
    > 80km/h? Pewno tak bo uwazasz ze masz z 200
    > a moze i wiecej Watow mocy ciaglej.

    Nie! Przy założeniu Twoim, że na przejechanie kilometra
    potrzebujesz 0,2kWh to jazda z prędkością 60km/h
    będzie wymagała 12kW (bo robisz 60 km w godzinie,
    czyli 60 razy 0,2kWh = 12kWh zużyte na 60km jazdy).

    I nie przyczep się 60k/h czy 80km/h...
    Nie mamy informacji przy jakiej prędkości Tesla ma
    takie zużycie jakie podałeś, więc przyjąlem 60km/h aby
    łatwiej było przeliczać z Watów na Watogodziny :-P
    Przy prędkości 60km/h samochód robi ładny 1km/minutę
    a więc 60km w równą godzinę - lepiej się to wtedy liczy :-)

    Dla kontroli Twoich obliczeń: jeśli Teslą jesteś w stanie
    jechać 80km/h wydatkując tylko 200W mocy to znaczy że
    na przejechanie 80km zużyłbyś tylko 200Wh energii a więc
    mając baterię 100kWh (największa obecnie sprzedawana)
    przejechałbyś 100 000 / 200 czyli 500 razy tyle na jednym
    ładowaniu! A więc 500x80km czyli 40 000 km (dookoła Ziemi).

    Brawo Zenek - gratuluję super obliczeń tych 200W :-)))

    A teraz sprawdźmy te moje obliczenia dające moc silnika 12kW:
    W godzinę zużyjesz 12kWh, czyli 12% ładunku z baterii 100kWh.
    Zakładając że w godzinę zrobisz te 60km i to jest 12% to
    masz 60km dzielone przez 0,12 otrzymujesz ładne 500km.

    W realnych sytuacjach Tesla P100D jest w stanie przejechać
    około 460km na jednym ładowaniu akumulatorów...
    Czyli mniej więcej się zgadza z moimi obliczeniami :-)

    c.b.d.u.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: