  • Data: 2010-07-10 09:26:49
    Temat: Re: Alior Bank czyli wyzsza kultura .... parkowania
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    witek wrote:

    > Bo nie ma prostej odpowiedzi,a całość flejmu już raz była.

    Ale można ją napisać...

    > Jeśli dokładnie nie pamiętasz komu dałeś samochód i dlatego wskazujesz,
    > że może temu a może temu, to dalej łamiesz art 78.4 bo tam nie ma słowa
    > o niepamietaniu lub wskazaniu grupy osób. Przepis jest jasny i prosty.
    > Masz wiedzieć i już. Choćby to było 10 lat tamu. Przepis nie zostawia
    > żadnej furtki.
    > Jak wskażesz kilka osób, które "prawdopodobnie" mogły prowadzić, to
    > dalej dostaniesz propozycję mandatu z tego samego paragrafu. Policjanta
    > kilka osób nie interesuje.

    Hm, nie chcę, żebyś to uznał za próbę polemiki - nie jestem
    prawnikiem, a tylko potrafię logicznie rozumować, w czym prawnicy
    są dobrzy w specjalny sposób :-)
    ALE: jest cały szereg sytuacji, w których taka interpretacja
    wydaje się bzdurna (z czego nie wynika, że prawnicy nie mogą jej
    uważać za właściwą). Np. samochód jest firmowy i zarejestrowany na
    osobę prowadzącą dg - właściciela firmy. Ten nie kontroluje
    użytkowania pojazdu, a pracownicy nie muszą dokumentować
    użytkowania. ALBO: wyjeżdżam na jakiś czas, kluczyki i dowód
    rejestracyjny zostawiam na półce, a każdy z czterech
    współmieszkańcow i oraz bliżej nieokreślona liczba osób z
    sąsiednich pokojów w akademiku może sobie je wziąć na godzinę lub
    dwie.

    Zrozumiałe więc, że postępując zgodnie z prawem nie mogę wskazać
    żadnej konkretnej osoby, jeśli *nie wiem*. A śledztwa za policję
    prowadzić nie muszę.

    > Jak wskażesz jedną osobę, a ta się nie przyzna, to sprawa wyląduje w
    > sądzie. Policjant droczył sie nie będzie.

    Oczywiście - masz rację, ale policjant powinien w takiej sytuacji
    skorzystać ze złożonych przeze mnie zeznań i poprowadzić sprawę
    albo z tego zrezygnować, bo ma ważniejsze rzeczy do roboty. Jeżeli
    skieruje sprawę do sądu, to w takiej sytuacji raczej po to, aby ją
    przegrać, będąc w zgodzie z procedurami.

    > Jak w sądzie usłyszył o "odpowiedzialności karnej za składanie
    > fałszywych zeznan", któryś z was wcześniej czy później zmięknie.
    > jak druga strona wykaże, że nie mogła prowadzić bo w tym czasie była
    > gdzie indziej, to jesteś w punkcie wyjścia. Dostaniesz mandat za
    > niewskazanie plus koszty sprawy i tyle.

    W kontekście powyższego: Wolne żarty...

    > Sędzia jest uznaniowy, wcześniej czy później, któregoś uzna winnym i nie
    > będzie marnował czasu.
    > Jak chcesz możesz się odwoływać.

    W opisanych sytuacjach oczywiście odwołam się. I raczej nie ma
    wątpliwości, że wygram.

    > Policjant nie ma wyjścia, bo wiązą go procedury, a sam się podładać nie
    > będzie.

    Aaaa! Tu się zgadzam - jeśli te procedury w takich sytuacjach
    pozwalają przerwać postępowanie i wystawić mandat.

    > Sędzia może zrobić co zechce. I bywało już tak, że policjantów posłał do
    > diabła i sprawę umorzył.

    Oczywiście, i - jak wróble ćwierkają - bywa to częściej niż się
    wydaje...

    witrak()