-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
xxfer.readnews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada
.pl.POSTED!not-for-mail
From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <519b72fd$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
<51a43673$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
<ko34ug$3u7$3@node1.news.atman.pl>
<51a52bc9$0$1266$65785112@news.neostrada.pl>
<ko5j05$lgt$5@node1.news.atman.pl>
<51a6ee61$0$26685$65785112@news.neostrada.pl>
<ko6s0d$t7b$1@node1.news.atman.pl> <ko6svg$u32$1@node1.news.atman.pl>
<51a6fca5$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
<ko74db$5qq$1@node1.news.atman.pl>
<51a71f11$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
<koe1oi$75q$1@node1.news.atman.pl>
<51aaf628$0$1212$65785112@news.neostrada.pl>
<kofj75$n25$1@node1.news.atman.pl>
<Pine.WNT.4.64.1306040129590.3876@quad>
<51ae213f$0$1219$65785112@news.neostrada.pl>
<Pine.WNT.4.64.1306042010370.1972@quad>
<51ae3704$0$1232$6...@n...neostrada.pl >
<51ae3f50$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
<koloa7$vu3$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1306050102590.1296@quad>
<51af543e$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
<51af8a27$0$1253$65785112@news.neostrada.pl>
<kp2v9n$gd5$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Ależ po nim przejechał :(
Date: Mon, 10 Jun 2013 09:17:22 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
Lines: 48
Message-ID: <51b57d81$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.22.224.201
X-Trace: 1370848641 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1214 83.22.224.201:1128
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2494572
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Walkowicek" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
news:kp2v9n$gd5$1@node1.news.atman.pl...
>>> Czasem uprawniają.
>>> Poczytaj definicję zasady ograniczonego zaufania.
>>
>> Ale pierdoły piszesz. Coś Ci się przyśniło.
>> Wskaż tą definicję, gdzie ona się znajduje.
>> Chłoopie! Doucz się nieco z PoRD, bo coś takiego jak definicja
>> "ograniczonego zaufania" nie istnieje w Prawie o Ruchu Drogowym, wbij
>> sobie to do głowy raz na zawsze.
>
> Zasada ograniczonego zaufania istnieje jak najbardziej.
> Jest to art. 4 PoRD.
> Art. 4. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze mają
> prawo
> liczyć, że inni uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu
> drogowego, chyba że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich
> zachowania.
Wskaż zatem skąd bierzesz pojęcie "zasada ograniczonego zaufania", bo
ani Art.4 nic nie "mówi" o takiej zasadzie, ani w całym PoRD nie
istnieje pojecie "zasada ograniczonego zaufania". Nie ma także definicji
"zasada ograniczonego zaufania".
Tak wiec wytłumacz skąd bierzesz takie rewelacyjne pojęcia.
Poza tym Art.4 "mówi" o czymś innym.
"Mówi", że jeżeli okoliczności wskazują na możliwość odmiennego
zachowania innych uczestników ruchu, nie mamy prawa liczyć, że ta osoba
będzie przestrzegać przepisów ruchu drogowego.
O co w tym wszystkim chodzi?
Ano o to, że jeżeli widzimy np. pijanego pieszego na przejsciu dla
pieszych, czy kierowcę źle sygnalizującego manewry, albo kierowcę, który
porusza się zygzakiem od jednej strony jezdni do drugiej to nie mamy
prawa liczyć, że te osoby będą się stosować do prawa ruchu drogowego.
Ale nie tylko.
Podobnie też jest w przypadku tego pieszego z filmu, który wszedł na
jezdnię. Widząc takiego pieszego nie mamy prawa liczyć, że dalsze jego
postępowanie będzie zgodne z zasadami ruchu drogowego. Mówiąc
kolokwialnie mamy obowiązek przedsięwziąć wszelkie możliwe środki celem
uniknięcia wypadku, włącznie z odstąpieniem pierwszeństwa.
Innymi okolicznościami są np. brak widoczności. Przykładowo zbliżamy się
do przejścia, w pobliżu, którego jest duży ruch samochodów. Samochody
przejeżdżają wolno. To są wystarczające okoliczności, abyśmy utracili
prawo do pełnego zaufania, iż wszyscy piesi będa przestrzegać zasad
ruchu drogowego. Mamy być przygotowani, że któryś z pieszych w każdej
chwili może wyjść spoza samochodu i wleźć nam prosto pod koła.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.06.13 17:55 Walkowicek
- 10.06.13 18:08 Walkowicek
- 10.06.13 18:24 Wiesiaczek
- 10.06.13 20:11 Cavallino
- 10.06.13 20:58 uzytkownik
- 10.06.13 21:31 uzytkownik
- 11.06.13 10:52 J.F.
- 13.06.13 00:58 Gotfryd Smolik news
- 15.06.13 22:35 Klaskon
- 15.06.13 22:35 Klaskon
- 15.06.13 22:43 uzytkownik
- 16.06.13 00:29 uzytkownik
- 16.06.13 12:46 Walkowicek
- 16.06.13 12:46 Walkowicek
- 16.06.13 12:47 Walkowicek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=