    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Date: Wed, 1 Jan 2014 19:42:43 +0100

    XX YY wrote:

    > Probklemow doszukuja sie ci , ktorzy prawdopodobnie tylko
    > okazjonalnie biora aparat do reki - i to zapewne tzw " dobra
    > cyfrowke do 500 zl."

    Tym to akurat wszystko jedno, bo kupują tylko raz sprzęt
    i już go nie rozwijają. Ktoś już tutaj
    (albo w dyskusji dopodlinkowanego artykułu)
    posegregował grupy uzytkowników sprzętu i podsumował, że za
    optyką pozasystemową rozglądają się Ci, dla których
    rozwiązania producenta są po prostu za drogie.
    I o ile jeszcze kiedyś wiadomo było, że o jakości decyduje
    głównie optyka (bo w puszce film) i korpusu nie zmieniało się
    jakoś bez przyczyny szybciej, to teraz rozwiązania w samej puszce
    też idą do przodu i wymiana jej jest niejako generowana postępem.
    Ja też mam stosunkowo stary korpus uzywany właśnie z Sigmą
    i gdybym myślał o zmianie aparatu, to mógłbym mieć problem.
    Ale nawet gdyby zmiany były złośliwe, to nie widzę powodu, żeby
    płakać czy oskarżać kogoś z tego powodu.
    Jest to w granicach prawa i ocenę moralną pozostawmy sobie.
    W końcu Tamron podobno licencję ma, ale nadal jest podobnie
    jak Sigma procentowo tańszy od systemowych, więc dla mnie
    to tylko kwestia opłaty za znaczek N.