  • Data: 2014-01-01 21:04:13
    Temat: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > No dobra widzę dwa szkła: 8-16 i 18-35. No to teraz proste pytanie
    > kontrolne jaki procent użytkowników potrzebuje tych szkieł 0,1% czy
    > może 0,001% ? To jest margines marginesu.

    Nie wiem jak 8-16, nie mam takich potrzeb, ale czego chcesz od 18-35?
    Przecież to najbardziej typowy i potrzebny zakres, zwłaszcza w APS-C.

    > Myślisz że jakikolwiek Profi porzuci system Canona lub Nikona i
    > przejdzie do Pentaxa tylko dla tego obiektywu? A co z resztą szkieł
    > jakich ten profi potrzebuje?

    Nie wiem co robią "Profi", ale tak normalnie to dlaczego ktoś ma
    "przechodzić"? Nie trzeba "przechodzić", wystarczy kupić nowy aparat
    z nowym obiektywem. Nie ma obowiązku posiadania tylko jednego aparatu.
    Natomiast w warunkach mocno terenowych (tak jak np. ja w górach itp)
    często jest ograniczenie nie tylko do jednego aparatu, ale także do
    jednego obiektywu.

    > Jak na razie jeśli chodzi o profesjonalistów to na rynku ciągle są
    > tylko dwa systemu (n może dwa i pół) i Sigma nie działa poprawnie z
    > żadnym z nich, więc ryzyko że ktoś odejdzie od Nikona i przejdzie do
    > Canona jest minimalne bo tak samo ryzykuje że jego nowa Sigma nie
    > będzie działaś z przyszłym body.

    Jeśli chodzi o profesjonalistów, to pies * przyszłe body.
    Ma działać tu i teraz, albo nie kupujemy tego tylko coś innego.
    Tu akurat sprawa jest prosta, to amatorzy muszą robić skomplikowane
    porównania i kalkulacje.

    > Co do amatorów to oni najczęściej kupują body + kit + ewentualnie
    > tele. I w tym zakresie zarówno Nikona jak i Canon mają wystarczającą
    > ofertę a jak ktoś chce tanie to ma Tamrona.

    Tego nie wiem, ale być może producenci mają takie statystyki.
    --
    Krzysztof Hałasa