    Date: Mon, 30 Dec 2013 23:13:32 +0100
    From: trolling tone <a...@a...org>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Albo Sigma, albo nowszy Nikon

    W dniu 2013-12-30 22:41, Mariusz [mr.] pisze:

    > No ale właśnie jedno nie wyklucza drugiego. Idąc tą samą logiką
    > Nikon miał też prawo zablokować "partyzanckich" producentów aku. A dalej
    > ma prawo zablokować "partyzanckich" producentów wszystkich pozostałych
    > akcesoriów, jakich tylko przyjdzie im ochota, z kartami pamięci włącznie.

    Tak to już jest, że decydując się na partyzantkę, to klient ponosi
    ryzyko. Co do kart pamięci, to raczej przesadzasz, to jest określony
    standard, jeśli ma działać np. z SDHC, to będzie działać i nic tu
    się nie da zablokować bez wprowadzania własnego nowego standardu.
    A to byłby klasyczny strzał w stopę i nikt tego nie robi, Sony zdaje
    się też dało sobie siana z wciskaniem MS na siłę.
    A wracając do tematu, to pełną odpowiedzialność ponosi Sigma, sprzedając
    produkty, których kompatybilności nie jest w stanie zagwarantować -
    ani na pudełku ani w ulotkach nic nie piszą, że nie mają licencji
    na bagnet.

    > No i nie bronię tu detalicznie Sigmy, bo to chyba producent
    > najbardziej awaryjnych obiektywów na rynku (szczególnie znanych z
    > pękania taśm sygnałowych, zwłaszcza na mrozie, co akurat aktualne),

    Sam widzisz, firma Nikon dba o klientów do tego stopnia, że
    blokuje używanie bardziej gównianych obiektywów ;)