  • Data: 2021-03-22 17:05:12
    Temat: Re: Akumulator zombie (trup wrócił do żywych)
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    [...]

    > Wrzucałeś kiedyś jakieś zdjęcie, na którym widziałem sterczącą z ziemi
    > pomarańczową rurę i nawet miałem zagadać, bo sam wiercę studnię (woda już
    > jest, mam 4m, jak zrobi się cieplej to chcę zrobić jeszcze 2-3m), ale nie
    > chciałem już robić offtopu.
    >
    > Jak oczyściłeś studnię po wywierceniu, żeby pompa nie łapała piachu? Czym
    > wypompowałeś tę zmieszaną z piachem wodę? Ja chcę docelowo kupić pompę
    > śrubową (powinna wystarczyć do moich potrzeb -- woda do mycia rąk i
    > spuszczania wody na działce), ale przecież do oczyszczenia studni ona
    > się nie nada, bo momentalnie się zapcha.

    Tak, to studnia 6m głębokości.
    Najpierw chciałem wypożyczyć wiertło 7 metrowe ale cena za dobę to chyba
    kogoś porąbało. Kupiłem na Allegro za 400zł i po odwierceniu sprzedałem
    na OLX za 350 :] Później szlamówka. Bez szlamówki to masakra. Szlamówką
    wyciągniesz to co chcesz. Pracujesz szlamówką wewnątrz rury z dokręconym
    filtrem i samo wchodzi w dół. Układ mam prosty. Wewnątrz tej
    pomarańczowej rury (4m) jest niebieska do wody 4m
    http://www.studnie-dziurex.pl/wp-content/uploads/201
    3/06/rury_studzienne.jpg

    i dokręcony filtr 2m
    https://www.marwiert.pl/wp-content/uploads/2016/03/s
    zczelinowy.jpg

    Do środka tego zestawu wpuszczasz albo pompę albo następną rurę (u mnie
    fi50 z otworami (sam robiłem) i owinięta starą firaną bo mam pompę
    ssącą/spalinową, więc jej tam nie zmieszczę :D a w tym przypadku mam już
    możliwość czyszczenia, gdyby mi się pozapychało.

    Najpierw przekopałem Internety jak to zrobić najprościej a później jak
    zobaczyłem ceny filtrów na Allegro to zdecydowałem się sam zrobić ten
    układ. Działa wyśmienicie od 3 lat i nic nie poprawiałem. Ponieważ bałem
    się, że rura niebieska z filtrem może mi się sama zagłębiać to
    przykręciłem wewnątrz do rury pomarańczowej 3 śrubami tak, aby
    "wisiała". Pomarańczowa sama się nie zapadnie bo wbita jest na 4m a woda
    jest niżej.
    https://www.fotosik.pl/zdjecie/1f11e2631972034c

    Jak już jesteśmy przy działce, to kiedyś pisałem o wiatraku, który robię
    do ładowania akumulatora. Wyszło z tego parę paradoksów :D...ale działa.
    Przy 2-3m/s (czyli praktycznie spora większość dni) mam z tego 0,25A.
    Jak zawieje mocniej to spokojnie do 2A dochodzi, co wystarcza na
    ładowanie akumulatora. Temat będę drążył dalej bo jeszcze nie mam 100%
    zaspokojenia swojego ego ale nie widziałem zainteresowania tematem więc
    nie chce mi się pisać o szczegółach. Oczywiście jak kogoś interesuję to
    opiszę.

    Stan obecny:
    https://youtu.be/HjVYj5PSzZk

    --