  • Data: 2021-02-16 14:37:42
    Temat: Re: Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 15.02.2021 o 12:47, J.F. pisze:
> [...]
    sacja-napiecia-wzgledem-temperatury/

    >Oczywiście, że nie chodzi o SEM. Napięcie ładowania zależy nie od
    >SEM, a od napięcia rozkładczego. Na tej samej zasadzie, co w
    >przypadku SEM, współczynnik temperaturowy napięcia rozkładczego jest
    >ujemny, co oznacza, że rośnie ono przy spadku temperatury. Napięcie
    >rozkładcze jest sumą SEM i nadnapięcia, z czego wynika, że
    >nadnapięcie rośnie przy spadku temperatury.

    Czy z tego wzrostu nadnapiecia mozna wnioskowac, ze samorozladowanie
    spada ?

    > Wzrost nadnapięcia obniża sprawność energetyczną akumulatora. I w
    > ten sposób doszliśmy do wniosku, ze sprawność akumulatora spada w
    > niskich temperaturach. Odkrywcze?
    >;-)

    Dla mnie troche odkrywcze, nigdy nie wiedzialem skad te zmiany, a
    podejrzewac mozna rezystancje wewnetrzna/ruchliwosc jonow.

    Mowisz, zeby podgrzac aku przy ladowaniu? Tzn taki co robi za magazyn
    energii, w samochodzie spalinowym sprawnosc nieistotna.
    A sam sie nie podgrzeje w czasie ladowania ?

    P.S. a jak to wyglada przy elektrorafinacji miedzi ?
    Na elektrodach miedz i miedz ... czy napiecie na ogniwie nie powinno
    wynosic wlasnie tyle co nadnapiecie ?
    Bo SEM ogniwa ... zero ?

    PPS. A gdzies mi sie obilo, ze elektroliza wody moze byc
    endotermiczna, czyli pochlaniac cieplo z otoczenia ... mozliwe to ?
    Bo jesli dobrze rozumiem - nadnapiecie jest potrzebne, nawet spore
    ... i zamienia sie na cieplo ?

    Czy to po prostu nieporozumienie - rozklad wody wymaga doprowadzenia
    energii, wiec jest endoenergetyczny, a niektorzy myla to z
    endotermicznym ?

    J.