  • 21. Data: 2012-09-15 09:04:20
    Temat: Re: Akumulator Li_Polymer - zagrożenia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 14 Sep 2012 23:24:55 +0200, Anerys napisał(a):

    > Raczej nie bardzo, chyba, że z wyglądu, to tak. Przepatrzyłem Wiki, azbest,
    > to naturalna grupa minerałów krzemianowych, szkło ma tyle wspólnego, ze
    > zawiera krzemionkę i można wyciągać we włókna.

    krzem i pare inneych skladnikow takich samych.

    > Azbest jest stały, szkło
    > półciekłe. Azbest jest naturalny, szkło, z nielicznymi wyjątkami, jak np.
    > obsydian, jest tworzywem sztucznym.

    Drobny szczegol.

    > Azbest daje się stosować w kuchni kładziony na gaz, aby potraw nie
    > przypalać, szkło by się zaraz wytopiło i stało niezbyt bezpieczne.

    No, jest szklo kwarcowe, domowa kuchenke powinno wytrzymac.
    Chociaz ... to przeciez pod "zaroodporne" szklane naczynia byly azbestowe
    podkladki :-)

    J.

  • 22. Data: 2012-09-15 11:15:01
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:357987978.20120915012827@pik-net.pl.invalid...
    > Azbest jest lepszy w wielu zastosowaniach. A za ileś lat się okaże, że
    > włókno szklane czy welna mineralna też szkodliwe jak diabli...

    W ogóle życie jest szkodliwe... zauważcie, że to jedyna choroba, która
    zawsze kończy się śmiercią...

  • 23. Data: 2012-09-15 11:30:02
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > No, jest szklo kwarcowe, domowa kuchenke powinno wytrzymac.

    Tak, bardzo wytrzymałe. Przepaloną żarówkę halogenową robiłem tak:
    Rozgrzewałem końcówkę, jest ceramiczna, wraz z doprowadzeniem metalowym i
    samą rurką szklaną. Jak się rozgrzao na pomarańczowo (włókno żarnika w
    środku świeciło), to sru, do lodowatej wody. Ceramika dawno popękała, a
    szkło za jasną cholerę nie chciało, ze sto razy próbowałem
    grzanie-oziębianie.
    Pamięć mi znów usiłuje psikusa zrobić, kuchenkę elektryczną z szybą kwarcową
    oczywiście, widziałem w działaniu, ale coś mi chodzi, że na gazowej też, ale
    tu mi pamięć może kłamać... (niestety, czasem to robi).

    > Chociaz ... to przeciez pod "zaroodporne" szklane naczynia byly azbestowe
    > podkladki :-)

    Aby się ciepło rozłożyło zapewne... Szkło kwarcowe - jednak jest bardzo
    odporne termicznie, coś jak 2n3055 na wtórne przebicie :), mechanicznie nie
    pastwiłem się zbytnio. Mimo wszystko, to jednak w tym momencie jest tworzywo
    sztuczne.
    Robiłem próby grzejąc kawałek azbestu, najwyżej się leciutko dekomponował, a
    szkło się topiło, tylko kwarcowego nie udało mi się stopić...

    Gdzieś znalazłem, że pękanie szkła od temperatury zależy od jakości procesu
    produkcyjnego (od składników z pewnością też, ale tu gdybam), w normalnym
    szkle są mikropęcherzyki powietrza, normalnie niewidoczne, które dają to, że
    (kurde, umknęło mi, tłumaczyli...) chyba się nierówno naprężenia
    rozkładają...
    Szkło robione na odporne termicznie jest raczej poznawione tych
    pęcherzyków... Pomijam tu procesy hartowania/odprężania (spotkałem takie
    określenie), czy też odpuszczania (to też, choć bardziej mi się ze stalą po
    hartowaniu kojarzy).
    Nie wiem, na ile ja pokręciłem, na ile rzetelne było wytłumaczenie, które
    znalazłem, wiadomo, jak to w sieci. A lat trochę minęło.

  • 24. Data: 2012-09-15 11:32:05
    Temat: Re: (OT) Akumulator Li_Polymer - zagrożenia
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > A jak sie komus magnezowe felgi zapala ? :)

    To już nie wystarczy niemal równie reaktywny glin? :))
    No tak, za ciężkie, glin ma chyba coś (z pamięci piszę) 2.3 g/cm3, a magnez
    ok. 1.7 g/cm3...

  • 25. Data: 2012-09-15 11:33:56
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    wiadomości news:451179985.20120915012921@pik-net.pl.invalid...

    > Za to akurat ekofaszystom trzeba "podziękować".

    Exterminować, prawdziwe ekoproblemy są zamiatane pod dywan. Ale zwierzątka z
    labów to sru gromadnie powypuszczać. Bez zwrócenia uwagi na to, ze one
    innego życia nie znają i na wolności zginą...

  • 26. Data: 2012-09-15 11:47:34
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Lit metal alkaliczny, podobnie jak sod i potas. Tego sie nie gasi
    > mokrym recznikiem :-)

    Mi zalezalo tylko na zdlawieniu plomienia na chwile i to sie udalo -
    zamoczony recznik odebral na tyle energii, ze mialem te kilka(nascie)
    sekund na wyniesienie ogniska na zewnatrz...

  • 27. Data: 2012-09-17 11:26:17
    Temat: Re: Akumulator Li_Polymer - zagrożenia [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > za ileś lat się okaże, że włókno szklane czy welna mineralna też szkodliwe
    > jak diabli...

    ZTCW to sam azbest nie jest rakotwórczy (jest dla organizmu neutralny)
    ale mechanicznie powoduje bliznowacenie tkanek (czy jakoś tak)
    co zwiększa ryzyko wystąpienia nowotworu
    i dalej jak totolotku - im więcej kupisz kuponów, tym większa szansa na
    "wygraną"
    ale jedni grają całe życie i nic, inni za jeden zakład na chybił trafił
    zbierają kumulację...

    a skoro azbest to takie małe mechaniczne igiełki,
    a szkło w tkaninach zmierza w ty samym kierunku... to wnioski są chyba
    oczywiste?

  • 28. Data: 2012-09-17 11:33:45
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > zwierzątka z labów to sru gromadnie powypuszczać. Bez zwrócenia uwagi na
    > to, ze one innego życia nie znają i na wolności zginą...

    lecimy OT?
    ;-)

    więc podobna sytuacja jest teraz z Koreą Północną...
    świat się modli, żeby się ten ustrój nie rozwalił "za ich życia"
    a najbardziej Korea Południowa...
    bo co zrobić z milionami nie przystosowanych do życia ludzi?

  • 29. Data: 2012-09-17 14:58:49
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    > ZTCW to sam azbest nie jest rakotwórczy (jest dla organizmu neutralny)
    > ale mechanicznie powoduje bliznowacenie tkanek (czy jakoś tak)
    > co zwiększa ryzyko wystąpienia nowotworu

    ... OIDP przez drażnienie komórek, które głupieją przy regeneracji.

    > i dalej jak totolotku - im więcej kupisz kuponów, tym większa szansa na
    > "wygraną"
    > ale jedni grają całe życie i nic, inni za jeden zakład na chybił trafił
    > zbierają kumulację...

    Coś mniej-więcej.

    > a skoro azbest to takie małe mechaniczne igiełki,
    > a szkło w tkaninach zmierza w ty samym kierunku... to wnioski są chyba
    > oczywiste?

    Szkło w ogóle jest wredne, gdy watę bierzemy w nieuzbrojoną łapę, kłuje, tak
    niesympatycznie...
    Nie wiem czy nie jest też tak (z azbestem), jak z pyłem wulkanicznym, że
    wdychany, wkomponowuje się potem w kości i je m.in. osłabia. Niezależnie od
    wywoływania nowotworów. Z bardz dawnych notek kojarzę, że szczególnie wredny
    jest azbest błękitny.

  • 30. Data: 2012-09-17 15:00:48
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > lecimy OT?
    > ;-)

    Nawiązałem do ekofaszystów.

    > więc podobna sytuacja jest teraz z Koreą Północną...
    > świat się modli, żeby się ten ustrój nie rozwalił "za ich życia"
    > a najbardziej Korea Południowa...
    > bo co zrobić z milionami nie przystosowanych do życia ludzi?

    Ale to są ludzie, mimo wszystko jednak zdolni do myślenia, takze
    abstrakcyjnego. Więc oni raczej nie zginą, ale obserwując podobne przypadki
    ze świata - nagromadzony latami ładunek uwolni się i będzie ciężko.