  • 11. Data: 2012-09-14 23:24:55
    Temat: Re: Akumulator Li_Polymer - zagrożenia
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    news:13a6kupsjobtp.b6gtkbcxbzzd.dlg@40tude.net...
    > Ale koce gasnicze nadal sa, tym razem ze szkla :-)
    >

    > P.S. w sumie ... azbest to nie jest bardzo podobny do wlokna szklanego ?

    Raczej nie bardzo, chyba, że z wyglądu, to tak. Przepatrzyłem Wiki, azbest,
    to naturalna grupa minerałów krzemianowych, szkło ma tyle wspólnego, ze
    zawiera krzemionkę i można wyciągać we włókna. Azbest jest stały, szkło
    półciekłe. Azbest jest naturalny, szkło, z nielicznymi wyjątkami, jak np.
    obsydian, jest tworzywem sztucznym.
    Azbest daje się stosować w kuchni kładziony na gaz, aby potraw nie
    przypalać, szkło by się zaraz wytopiło i stało niezbyt bezpieczne.

  • 12. Data: 2012-09-15 00:01:52
    Temat: Re:(OT) Akumulator Li_Polymer - zagrożenia
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello J.F,
    >
    > Friday, September 14, 2012, 9:38:36 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Koce azbestowe sa zakazane od jakiś 30+ lat...

    Gasnice halonowe, to była fajna rzecz :-(

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 13. Data: 2012-09-15 00:34:46
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Pitlab napisał:
    [..]
    > Na pewno się uszkadza, dalej nie wiem.

    Robi się z takiego izolator albo zwora, oba przypadki spotkałem w
    padniętych pakietach z laptopów.

    [..]
    > Bezpiecznik chroni przed przypadkowym zwarciem, to takie zabezpieczenie
    > awaryjne. Normalna eksploatacja to ładowanie CCCV (najpierw ograniczenie
    > prądu, później ograniczenie napięcia), więc można zabezpieczać się przed
    > przekroczeniem prądu i napiecia ładowania.
    > Następne to zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem i ewentualnie
    > ograniczenie prądowe.

    Dorzuciłbym pomiar temperatury ogniwa.
    Ogólnie nie bardzo widzę sens całego tego śledztwa, Paweł wyważa otwarte
    drzwi, stosując aku małe skopiuj rozwiązania stosowane w komórkach,
    średnie - w laptopach, duże - w samochodach.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 14. Data: 2012-09-15 01:07:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Sep 2012 00:01:52 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > Gasnice halonowe, to była fajna rzecz :-(

    Hm, na lit tez ?

    oj chyba nie.

    J.

  • 15. Data: 2012-09-15 01:28:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, September 14, 2012, 10:57:11 PM, you wrote:

    > I co - stary 35 letni trzeba oddac do utylizacji ?

    A gdzie się jeszcze uchowały?

    > Ale koce gasnicze nadal sa, tym razem ze szkla :-)

    Wiem :)

    > P.S. w sumie ... azbest to nie jest bardzo podobny do wlokna szklanego ?

    Azbest jest lepszy w wielu zastosowaniach. A za ileś lat się okaże, że
    włókno szklane czy welna mineralna też szkodliwe jak diabli...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2012-09-15 01:29:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Włodzimierz,

    Saturday, September 15, 2012, 12:01:52 AM, you wrote:

    > Gasnice halonowe, to była fajna rzecz :-(

    Za to akurat ekofaszystom trzeba "podziękować".

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2012-09-15 07:59:53
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    J.F. wrote:

    > Hm, na lit tez ?
    >
    > oj chyba nie.

    Na lit to pewno nie, ale jako samochodowa to super, ech...

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 18. Data: 2012-09-15 08:16:08
    Od: Pawel2420 <z...@n...pl>

    Dziękuję za udzielone odpowiedzi. Bardzo mi one pomogły.

    Mam jeszcze jedno pytanie.
    Akumulator znajduje się w takiej srebrnej kopercie ze zgrzanymi
    krawędziami. Na zewnątrz jest ona izolatorem. Czy od wewnętrznej strony
    też jest to izolator. Inaczej mówiąc czy krawędź tej koperty w pobliżu
    wyprowadzeń nie może spowodować jakiegoś zwarcia ?
    Dokładnie oglądając ogniwo zauważyłem, że wyprowadzenia akumulatora są
    owinięte cienką przezroczystą folią. Jest ona bardzo delikatna w dość
    łatwo ją uszkodzić.

    Paweł

  • 19. Data: 2012-09-15 08:55:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Sep 2012 07:59:53 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > Na lit to pewno nie, ale jako samochodowa to super, ech...

    A jak sie komus magnezowe felgi zapala ? :)

    J.

  • 20. Data: 2012-09-15 08:59:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Sep 2012 01:28:27 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > A gdzie się jeszcze uchowały?

    W budynkach co maja ponad 35 lat ? :-)

    > Azbest jest lepszy w wielu zastosowaniach. A za ileś lat się okaże, że
    > włókno szklane czy welna mineralna też szkodliwe jak diabli...

    W miedzy czasie zas zrobimy multum czesci z kompozytow z wlokna szklanego.

    Welna ... hm, ciekawe, w sumie powinna byc powtorka z rozrywki - jesli jest
    szkodliwa, to juz robotnicy z fabryk powinni miec klopoty ..

    J.