  • 1. Data: 2012-09-14 18:44:20
    Temat: Oscyloskop Rigol, funkcja FFT, amplituda prądu stałego
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie,

    Posiadam oscyloskop cyfrowy Rigol. Dziś testowałem działanie funkcji FFT.
    Wartości osi rzędnych podawane są w Vrms/div. Zadałem z generatora przebieg
    sinusoidalny. W analizatorze FFT zobaczyłem prążek -- jego amplituda była
    równa amplitudzie zadanej z generatora podzielonej przez pierwiastek z 2.
    Zatem tu wszystko się zgodziło. Potem podłączyłem baterię 9V. W analizatorze
    FFT pojawił się prążek (właściwie to jego prawa połowa) na częstotliwości
    0Hz, przy czym jego amplituda (w Vrms/div) była wyższa chyba o 1/3 niż
    amplituda 9V. Dlaczego amplituda w FFT nie była równa amplitudzie 9V?

    Pozdrawiam,
    Robbo