  • Data: 2014-11-29 20:23:03
    Temat: Re: Akumulator 74ah 680a
    Od: Grześ <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Toś poradził... Największe padło, jakie przeszło przez wszelkie
    > samochody, jakimi jeździłem.
    >
    > Dałem się raz namówić - przez dwie zimy wymagał doładowywania co
    > chwilę, padł całkowicie tuż po skończeniu gwarancji.

    Zrobiłem już ok. 55 tys km na tej Centrze - kręci lepiej niż poprzednie
    Varty, Norauto i inne. Zero problemów, w tym -20^C. Aż sam byłem
    zaskoczony, bo kiedyś z Exide nie miałem najlepszych doświadczeń.

    > Kiedy to właśnie jak się mało jeździ, to akumulator staje się
    > krytyczny.

    Niezupełnie. Wtedy ma znaczenie samorozładowanie. Najgorsze, to krótkie
    trasy po mieście, kiedy się doładować nie zdąży.

    U mnie aku wytrzymuje max 4 lata = 140 tys km, średnio ok. 10-15 startów
    dziennie.

    A taniocha - jasne że wytrzymuje. Jak ktoś robi 8 kkm rocznie, tylko do
    roboty i z powrotem, to i 5-6 lat wytrzyma. Ale to dla akumulatora
    komfortowa praca !

    Ale jedno założenie - poprawne ładowanie ! W ciepłe dni 13,6, w mrozy 14,5.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz