  • 1. Data: 2014-11-29 14:59:28
    Temat: Akumulator 74ah 680a
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Musze kupić aku 74ah 680a
    Na allegor ceny (do 200zł) zaczynają się od wynalazków typu:
    - ak battery
    - eco power
    - euro energy
    - maxx batery
    - specbatt
    itp.

    Ok 250 mozna kupic np.
    - gigawatt produkowanego niby na licencji bosch
    I potem coraz drozej
    varta blue
    bosch silver

    za 320 jest centra plus czy exide excell

    Co polecacie?
    Lepiej kupic za 320 takiego exida, czy za 170 takie "ak batery" zakładając
    ze zepsuje 30% czasu wczesniej niz exide.

    A moze cos powmiedzy jak taki gigawatt zakładając, ze to to samo co bosch?

  • 2. Data: 2014-11-29 17:59:57
    Temat: Re: Akumulator 74ah 680a
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-29 14:59, Budzik pisze:
> [...]
    > ze zepsuje 30% czasu wczesniej niz exide.
    >
    > A moze cos powmiedzy jak taki gigawatt zakładając, ze to to samo co bosch?

    Kupić najtańszy w najbliższym sklepie/markecie żeby nie czekać za długo
    na przesyłki w razie padnięcia i potrzeby reklamacji. I tak gwarancja na
    2 lata i taki za <200 z czystym sumieniem po tych 2 latach można wywalić.

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 3. Data: 2014-11-29 19:08:49
    Od: Grześ <b...@b...com>

    Budzik pisze:
    > Musze kupić aku 74ah 680a

    Tylko Centra Plus. Lepsze od Exidów czy Varty czy Norauto i innych
    markowych. O marketowych nie wspominam, chyba że jeździsz mało ...

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 4. Data: 2014-11-29 19:24:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Nov 2014 19:08:49 +0100, Grześ napisał(a):

    > Tylko Centra Plus.

    E tam tylko ... ogolna zasada taka, ze te inne tez wytrzymuja, a
    Centra dlugiej _gwarancji_ nie daje. A potem slychac, ze i tak
    wszystkie odrzuca.

    > Lepsze od Exidów czy Varty czy Norauto i innych markowych.

    Centra to Exide. No, produkt moze inny, ale to Exide posiada Centre, a
    nie odwrotnie.
    Norauto akumulatorow nie robi, kupuje cos ... co pewnie i w
    supermarkecie mozna potem kupic.

    >O marketowych nie wspominam, chyba że jeździsz mało ...

    Odwrotnie - jak jezdzisz malo, to odporny akumulator potrzebny :-)

    J.

  • 5. Data: 2014-11-29 20:10:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grześ,

    Saturday, November 29, 2014, 7:08:49 PM, you wrote:

    > Tylko Centra Plus.

    Toś poradził... Największe padło, jakie przeszło przez wszelkie
    samochody, jakimi jeździłem.

    Dałem się raz namówić - przez dwie zimy wymagał doładowywania co
    chwilę, padł całkowicie tuż po skończeniu gwarancji.

    Po nim kupiłem jakiś najtańszy badziew z nalepką DAEWOO (DAEWOO nie
    eksportuje do Polski akumulatorów) - najtańszy w sklepie. Już 5 lat
    jeździ, doładować może raz musiałem.

    > Lepsze od Exidów czy Varty czy Norauto i innych markowych. O
    > marketowych nie wspominam, chyba że jeździsz mało ...

    Kiedy to właśnie jak się mało jeździ, to akumulator staje się
    krytyczny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2014-11-29 20:23:03
    Od: Grześ <b...@b...com>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Toś poradził... Największe padło, jakie przeszło przez wszelkie
    > samochody, jakimi jeździłem.
    >
    > Dałem się raz namówić - przez dwie zimy wymagał doładowywania co
    > chwilę, padł całkowicie tuż po skończeniu gwarancji.

    Zrobiłem już ok. 55 tys km na tej Centrze - kręci lepiej niż poprzednie
    Varty, Norauto i inne. Zero problemów, w tym -20^C. Aż sam byłem
    zaskoczony, bo kiedyś z Exide nie miałem najlepszych doświadczeń.

    > Kiedy to właśnie jak się mało jeździ, to akumulator staje się
    > krytyczny.

    Niezupełnie. Wtedy ma znaczenie samorozładowanie. Najgorsze, to krótkie
    trasy po mieście, kiedy się doładować nie zdąży.

    U mnie aku wytrzymuje max 4 lata = 140 tys km, średnio ok. 10-15 startów
    dziennie.

    A taniocha - jasne że wytrzymuje. Jak ktoś robi 8 kkm rocznie, tylko do
    roboty i z powrotem, to i 5-6 lat wytrzyma. Ale to dla akumulatora
    komfortowa praca !

    Ale jedno założenie - poprawne ładowanie ! W ciepłe dni 13,6, w mrozy 14,5.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 7. Data: 2014-11-29 20:27:44
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

> [...]
    > ze zepsuje 30% czasu wczesniej niz exide.
    >
    > A moze cos powmiedzy jak taki gigawatt zakładając, ze to to samo co bosch?

    Ja kupiłem LOXę. 100Ah/900A do diesla. Trzeci rok i problemów brak.
    Podobno mają grube płyty ołowiowe, co zresztą czuć po masie w porównaniu
    np. z Vartą czy Boschem. Czy to plus dodatni to nie wiem ;)
    charwel

  • 8. Data: 2014-11-29 20:56:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 29 Nov 2014 20:23:03 +0100, Grześ napisał(a):

> [...]
    > trasy po mieście, kiedy się doładować nie zdąży.
    >
    > U mnie aku wytrzymuje max 4 lata = 140 tys km, średnio ok. 10-15 startów

    Ale to na daje do rzedu 15 tys startow, co sie w miare zgadza z
    publikowanymi danymi (rzadko publikowanymi).

    Przy czym silnik wtedy jest cieply, wiec i rozruch latwy, i
    niedoladowanie nie ma miejsca.

    >Zrobiłem już ok. 55 tys km na tej Centrze - kręci lepiej niż poprzednie
    >Varty, Norauto i inne. Zero problemów, w tym -20^C. Aż sam byłem
    >zaskoczony, bo kiedyś z Exide nie miałem najlepszych doświadczeń.

    Zaraz zaraz. Na razie to ci wytrzymala jakies poltora roku.
    To ile wytrzymywaly inne ?

    A dobrze kreci ... wiekszosc dobrze kreci, chyba ze totalny chlam.

    J.

  • 9. Data: 2014-11-29 21:05:13
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2014-11-29 17:59, Lewis pisze:

    > Kupić najtańszy w najbliższym sklepie/markecie żeby nie czekać za długo
    > na przesyłki w razie padnięcia i potrzeby reklamacji.

    A ile czasu ma producent na "ustosunkowanie" się do reklamacji? Bo jak
    2-3 tygodnie, to ten 1-2 dni przesyłki niewiele zmienia. :) Tyle, że
    płacić nie trzeba, a to plus... Najlepiej więc kupić przez Internet i
    odebrać osobiście. :)

    Ostatnio pytałem w sklepie z akumulatorami i te najtańsze miały
    odkręcane korki. A, że ten sklep był ich oficjalnym dystrybutorem, to w
    razie reklamacji gość na miejscu sprawdzał stan akumulatora (m.in. przez
    pomiar gęstości) i wydawał werdykt. Ponadto zdaje się wydawał akumulator
    zastępczy na czas reklamacji... Cena 180zł, podczas gdy Centra w
    markecie 200zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 10. Data: 2014-11-29 21:44:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grześ,

    Saturday, November 29, 2014, 8:23:03 PM, you wrote:

    [...]

    > Niezupełnie. Wtedy ma znaczenie samorozładowanie. Najgorsze, to krótkie
    > trasy po mieście, kiedy się doładować nie zdąży.

    I tak to wygląda zazwyczaj - do pracy, z powrotem. Czasem do sklepu i
    z powrotem. Samorozładowanie postępuje, kryształy siarczanu rosną i
    nie ma co ich zredukować, bo czas ładowania za krótki.

    > U mnie aku wytrzymuje max 4 lata = 140 tys km, średnio ok. 10-15 startów
    > dziennie.

    Oryginalny akumulator przetrwał 9 lat i ponad 200kkm. Po nim przyszła
    Centra, która przetrwała w bardzo złym stylu niewiele ponad 2 lata a
    teraz jest no-name, który ma już 5 lat i nie sprawia problemów.
    Samochód od czasu zainstalowania Centry jest eksploatowany tak samo,
    czyli jeździ mało.

    [...]

    --
    Best regards,