    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 7 Feb 2017 05:20:38 -0800 (PST)
    <o76mma$u9u$2@node2.news.atman.pl> <o76n51$lp9$1@usenet.news.interia.pl>
    <o770t3$jj6$1@news.mixmin.net> <o771qk$45l$1@node1.news.atman.pl>
    <o77cvp$624$1@mx1.internetia.pl>
    <58973ef2$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
    <o77fq4$ids$1@node1.news.atman.pl>
    <58974535$0$5150$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <1...@m...org> <o79kpe$dha$1@node1.news.atman.pl>
    <o79s81$i1m$3@news.mixmin.net>
    <6...@g...com>
    <o7a966$dhb$7@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <o7aqi9$pbe$3@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <o7ceco$jcj$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Akcja Strzalka. Ruszyć Du ę.
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 7 lutego 2017 13:26:02 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Ale przecież ono myśli - debili jest nikły procent - na poziomie
    > promili. Wiem bo jeżdzę samochodem, motocyklem, rowerem, chodzę na
    > piechotę. Generalnie ludzie jeżdzą z głową i kulturą. Jak się trafia
    > pajac, to 1 na tysiąc. Przestań na siłę robić z Polaków idiotów, bo nie
    > tędy droga ani nawet prawda.

    Nie robie na siłę. Bo to nie jest tak że bieżesz ludzika i on jest debilem. No nie
    jest. Ale jak siada za kierownice i jedzie za rowerzysta to dostaje hopla i staje sie
    debilem.

    Tam gdzie pokazywalem to skrzyżowanie to nagminne było ze ludzik musiał mnie na
    gazete wyprzedzić, zepchnąć mimo że dalej jest skrzyzowanie i i tak musiał czekać.

    taki paradoks ze najgorsze akcje byly na tej uliczce.
    I podobnie z ludzmi. Zazwyczaj normalni i pewnie nawet nie pyskaci. Ale robią głupie
    rzeczy i nie uda im sie wydzielić "przepraszam".

    I to jest ta debilnośc jaka mam na mysli. I tu niestety chyba nie jestesmy aż tak
    fajni jak ci do których aspirujemy.

    To troche jak z tym co Piłsudski gadał...

    > Co stoi na przeszkodzie, żeby policja myślała sama z siebie. Jakaś
    > nadreprezentacja debili w formacji?

    Mysle ze nie. Ale jak mają do czynienia z ludmi częsciej niz ja na rowerku to ich
    rozumiem ze im sie empatia wyłącza.

    > No to trzeba pomyśleć dlaczego -
    > rekrutacja zła, czy oni idiocieją od bycia policjantem? A może wcale nie
    > są debilami, tylko bycia debilami się od nich wymaga? Obstawiam w
    > większości przypadków trzecią opcję. Zresztą którakolwiek jest
    > prawdziwa, to trzeba próbować to naprawić. Skoro w Gruzji się dało, to i
    > u nas powinno.

    W gruzji problem byl inny - korupcja. U nas problem inny - zwykli nieglupi ludzie
    robia glupie rzeczy. Widziales filmiki z karpia lidlowego albo otwarcia marketu?
    Myslisz ze te ludki w domu tez tak by robili? Albo na urodzinach i babci heli? A
    jednak tam robią. I mysle ze oni wcale nie są powaleni tak po wyekstrahowaniu z
    układu...

    > To chyba dobrze? Prawda? No a akcja ma polegać na czym innym - właśnie
    > pałownicy mają się czepiać bezmyślnie i niektóre homo sovieticusy ich
    > popierają.

    Ale aby tak było przepisy musza byc proste. A jak pisalem wyżej, aby przepisy byly
    proste to zycie musi sie skomplikować. A jak chcemy prosto w zyciu to trzeba przepisy
    zrobić fikusniejsze. To oczywiście można pogodzić ale trzeba zbudować infrastrukture
    która separuje. A to trwa albo jest trudne do zrobienia...

    scieżką zrobioną w miejscu gdzie jako tako ja sie zrobic daje...

    > A ja widzę - niech każdy myśli za siebie. A jak nie potrafi myśleć, to
    > wtedy karać. A nie z automatu. Innej drogi nie ma.

    Tyle to ja sam moge i robie bo rozum mam.
    Ale dyskusja jest o tym co trzeba zrobić wokół aby było lepiej.