  • 81. Data: 2011-09-28 10:44:28
    Temat: Re: Africa Twin
    Od: Nikanor <n...@g...pl>

    Dnia 28-09-2011 o 11:05:19 Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Mozna wymieniac pompe co 100-150 tys km, ale ze jedyne co tam sie psuje
    > to styki... mozna po taniosci tego uniknac. Konserwacja stykow to zwykla
    > czynnosc obslugowa.

    Mnie się wydaje, że te historie, że KTM-y się psują to właśnie efekt
    przykładania różnych miar. Ludzie jeżdżą Afrykami od ponad 20 lat, dawno
    odkryto wszystkie słabości i albo je firma poprawiła albo wymyślono na nie
    patenty. Chętni na Afrykę wiedzą, że kupują od razu cały dostępny know-how
    i jak pojadą do tej CzarnejDupy(tm) to zabiorą stosowne części, żeby
    padakę na miejscu ożywić i są na tyle technicznie świadomi, że dadzą z tym
    radę.

    KTM 990 jest na rynku od lat 5 i przechodzi właśnie choroby wieku
    dziecięcego: zdaje się sterownik wtrysku nowy jest od 2009 r., ślizgacz
    łańcucha odpadał, filtry paliwa się na kiepskim paliwie zatykały, przewody
    się łamały we wiązkach, problemy z regulatorem były itp. A i target
    użytkowników inny, niż przy Afryce: duża część to korpoludki traktujące
    motor jak samochód: autoryzowany serwis co 6 tys. i Assistance w razie
    awarii w trasie. O, tu jest fajny wątek :)

    <http://www.goldenline.pl/forum/476722/ktm-990-adven
    ture-ciagle-awarie>

    Przypuszczam, że gdybyś ty wziął tego 990, to byś przekopał ADVRider,
    pogadał z innymi użyszkodnikami, przygotował sprzęt jak należy do wyprawy
    i przejechał tę CzarnąDupę(tm) wzdłuż, wszerz i z powrotem bez bólu.

    --
    Nikanor [TE630, SH300, DR350]

  • 82. Data: 2011-09-28 10:56:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-28, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > odprezona pozycja ? Moze jakbym wczesniej jezdzil na kocie to bym
    > przyznal racje. A przeswit jest dla mnie bardzo wazny. Jezdze takimi
    > drogami ze nawet w afryce zdaza mi sie przywalic centralka albo plyta
    > pod silnikiem.
    > Znaczy ma byc cos zblizonego do duzego enduraka.

    Wspolczuje, ze macie w Krakowie takie drogi, nie to co my w Warszawie,
    ale u was to koscioly sie buduje a nie drogi.

    Prawdopodobnie wiem o czym mowisz. Siedzialem ostatnio na trjumfie
    tajgerze, pierwsze skojrzenie po zejsciu to jakbym siedzial na kiblu
    trzymajac w rece rozlozona gazete formatu dwoch kartek A3.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 83. Data: 2011-09-28 11:14:28
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    Nikanor napisał(a):
    > A i
    > target użytkowników inny, niż przy Afryce: duża część to korpoludki
    > traktujące motor jak samochód: autoryzowany serwis co 6 tys. i
    > Assistance w razie awarii w trasie.

    No z jednym gadalem, Newrom, nie wiem czy nie z Toba byl, albo z PKSem.
    W kazdym razie dopiero na pustyni sie dowiedzial, ze ma filtr powietrza
    ktory trzeba czyscic :) Ale ubranka mial firmowe KTMa :)

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 84. Data: 2011-09-28 12:36:37
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    > No z jednym gadalem, Newrom, nie wiem czy nie z Toba byl, albo z PKSem.
    > W kazdym razie dopiero na pustyni sie dowiedzial, ze ma filtr powietrza
    > ktory trzeba czyscic :) Ale ubranka mial firmowe KTMa :)

    Ze mna byli goscie o normalnym podejsciu i sporej wiedzy :-> Tyle ze ani
    oni (zwlaszcza ze jeden to wyznawca, wiec wszystkie adwrajdery ma
    przeczytane pod katem 'zwyklych' usterek), ani mechanicy w serwisach
    (polskich i niemieckich, nie pamietam juz czy aby nie dzwonili tez
    gdzies do ktma) nie mieli pojecia ze pompa paliwowa jest zjebana w tym
    modelu i obydwie zdechly. A objawy byly jakby filtr powietrza byl
    zarypany (co nie byloby nic niezyklego biorac pod uwage zapylenie).
    Nawet dorabialismy filtr gabkowy z gabki wykrojonej z materaca (bo innej
    nie bylo) :)
    A Dave jak sie przejal zdychajacym kateemami to codziennie robil pranie
    filtra, ale to juz w 640 adv =)

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 85. Data: 2011-09-28 12:47:19
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-28 12:56, AZ pisze:

    > Wspolczuje, ze macie w Krakowie takie drogi, nie to co my w Warszawie,
    > ale u was to koscioly sie buduje a nie drogi.

    bo kasa z Krakowa jest pchana w stolyce, normalka.
    ale akurat mialem na mysli drogi w Albanii :)

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 86. Data: 2011-09-28 12:56:08
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-28, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > bo kasa z Krakowa jest pchana w stolyce, normalka.

    Stolyce ale apostolska ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 87. Data: 2011-09-28 13:00:18
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-28 14:56, AZ pisze:

    > Stolyce ale apostolska ;-)

    No ale wplywu na to co robia z ta kasa prafianie sfiontyni opacznosci
    nie mam.
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 88. Data: 2011-09-28 13:04:09
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-28, Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale wplywu na to co robia z ta kasa prafianie sfiontyni opacznosci
    > nie mam.

    To ta kasa jest rozdawana parafianom? To siem chyba musze zapisac,
    znaczy sie zostac parafjaninem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 89. Data: 2011-09-28 22:35:48
    Od: robertbig <r...@w...pl>

    Fajnie sie czyta te peany. By nie powiedzieć bzdury o AT.
    Tylko dlaczego dobra połowa forum AT , spierdzieliła na inne lepesze ich zdaniem
    sprzety. Głownie KTM ?
    "Choc w sercu afryka to po tyłkiem"...I tym podobne puste pierdolenie w bambus pod
    publiczke.
    Oto forumowa rzeczywistość.

    AT to fajny sprzecik.
    Ale sa tez inne fajne i fajniejsze.
    Nie wspominajac o róznych gustach.
    Tak naprwde AT to bardzo ładny i zgrabny mtórek.
    Tylko dlaczego ma byc z tego powodu najlepszy.
    Jesli tak naprawde to drugorzedna cecha...

    Bo czy spalanie 18 l/100km przy prędkości 160km/h a jednak słabej mocy to powód do
    dumuy ?
    Czy w miarę stabilny ale o krótkawym skoku zawias to powód do dumy ?
    Czy ta bardzo cięzka konstrukcja to powód do dumy?
    Czy ten kawał efekciarskiej blachy wokoło silnika to osłona czy tylko nadęty gadżet ?

    Wycukrzony wygląd . Utemperowane zawiasy i silnik . Silnik z masywnymi elemnetami .
    Ale to tylko dlatego ze materiały sa raczej liche :)))
    Gdyby dołozyc AT troche temperamentu i skoków zawiasu . To nie było by tak rózowego
    odbioru tego żelaza.
    Nie ,nie.
    A tak to mamy jedynie dosyc efekciarski dupowóz dla miernych kierówców...

    O klasie tego cuda świadczy spektakularna porazka AT w rajdzie Paryz Dakar. Na
    poczatku lat 90-tych wystawiono do rajdu spora grupke AT . Podzielono to na
    reprezentacjie narodowe, zeby dało lepszy efekt psychologiczny w poszczególnych
    krajach.
    Wielka i sprytna akcja propagandowa poniosła całkowita kleske.
    Zawiodła własnie ona , "królowa" ( chyba przypału ? he.he)
    Bo żadna nie ukończyła rajdu.
    Tak to wyglada w praniu...

    Przypominam ,ze Meoni z garści wygrał Dakar na debiutujacym LC8 Adv.
    Nawet BMW doprowadziło do zwyciestwa take nierajdowe bryki jak F650 czy R800GS.

    Tak wiec AT z pewnoscia jest niebrzydka i całkiem dobra jak stoi w grazu...
    Wie o tym Honda bo zmknęła juz bardzo dawno produkcje tego cuda.
    A taki KLR nedzny , zyje sobie w najlepsze . Nawet go jedna armia przygarnęła i
    przerobiła na diesla.
    Dlaczego więc ścieto łeb "królowej" gdy była w sile wieku ???

  • 90. Data: 2011-09-29 05:40:42
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-29 00:35, robertbig pisze:

    > Ale sa tez inne fajne i fajniejsze.

    I dlatego nie wszyscy jezdza AT :)

    > Bo czy spalanie 18 l/100km przy prędkości 160km/h a jednak słabej mocy to powód do
    dumuy ?

    Przy takiej predkosci nie spalila mi afra wiecej niz jakies 8 moze 9.
    Nie pamietam bo to jednostkowy przypadek byl, normalnie jezdze 120-130 i
    wtedy pali 6,5 do 7 jesli jest obladowany.
    Przyznam ze troche to meczace jak sie ma do pokonania >1000km autostrady
    i na autostradach czasami sobie mysle o zmienie sprzeta... ale pozniej
    dojezdzam i dochodze do wniosku ze jazda autostrada to tylko epizod i
    olewam :)

    > A tak to mamy jedynie dosyc efekciarski dupowóz dla miernych kierówców...

    I mnie tyle wystarcza.
    Nie mam ambicji wjezdzania tym motocyklem w teren, ani tez szybkiej
    jazdy pod autobanach.

    > Bo żadna nie ukończyła rajdu.
    > Tak to wyglada w praniu...

    A wiesz gdzie mozna znalezc informacje kiedy to dokladnie bylo, albo
    listy startowe ?
    Bo chyba nie slyszalem o takim starcie, HRC wystawial NXR-750.

    > Przypominam ,ze Meoni z garści wygrał Dakar na debiutujacym LC8 Adv.

    KTM to zupelnie inna bajka, no i 20-30 lat mlodsza kostrukcja, nie
    robiona do uzytku cywilnego 'na wzor' modelu rajdowego.

    > A taki KLR nedzny , zyje sobie w najlepsze .

    KLR konkuruje z xt/xr/dr650 a te modele zyja i maja sie bardzo dobrze.

    > Nawet go jedna armia przygarnęła i przerobiła na diesla.

    Harleya tez ;)

    > Dlaczego więc ścieto łeb "królowej" gdy była w sile wieku ???

    Tak na prawde to nie wiem co sobie dzial marketingu myslal, podejrzewam
    ze chodzilo o pozostawienie na rynku jednego duzego 'turystycznego
    enduro' czyli wiaderka. Po tych 15 latach produkcji afryka byla juz
    sprzetem przestarzalym i pewnie doszli do wniosku ze zapotrzebowanie na
    takie moto bedzie spadac. Do tego modernizacja AT musialaby obejmowac
    praktycznie wszystko zeby kalog-bojsi mogli sie brandzlowac
    porownywaniem jej parametrow z konkurencja. Pomylili sie co widac w
    cenach AT.

    pozdr
    newrom
    --