  • Data: 2012-07-09 16:22:12
    Temat: Re: Ada 2012 Rationale
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2012 14:13:28 UTC+2 użytkownik Roman W napisał:

    > No dobra, ale jakie sa argumenty prawnikow?

    Nie mam pojęcia, ale ja bym zauważył, że Google użył Javy w sposób, który wydawał im
    się zgodny z licencją i mieli o to kosztowny proces.

    > Czy Oracle moze retroaktywnie kazac
    > ludziom placic za uzywanie Java SDK,

    Nie może. Ale kazał retroaktywnie płacić Googlowi - okazało się, że nie mógł kazać,
    ale zanim się tak okazało, to Google poniósł koszty. Pytanie, czy Java jest
    bezpiecznym wyborem - nie technicznie, tylko politycznie. Pytanie powiązane jest też
    takie, czy Java będzie dalej rozwijana na takich warunkach, jak do tej pory. Tego
    nikt nie wie.

    > Manager przede wszystkim wie, ze programistow Javy jest na rynku na peczki,

    No to świetnie! Można więc wziąć pęczek takich programistów i kazać im nauczyć się
    Ady. Nie powinno być z tym problemu, skoro są ich pęczki - można przynajmniej mieć
    nadzieję, że jakieś tam podstawy, algorytmy, wzorce projektowe, itd. mają już
    opanowane a to bardzo dobra podstawa do nauki nowego języka.

    Hint: wybór technologii ma zwykle konsekwencje dłuższe, niż zatrudnienie pracownika,
    zwłaszcza w naszej branży.

    > I byc moze rowniez slyszal, czym sie konczy radosne wprowadzanie do korporacji
    > takich jezykow jak Haskell czy F#.

    Racja. Ja też jestem sceptyczny względem języków funkcjonalnych.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com