  • Data: 2009-01-04 11:05:31
    Temat: Re: Acer'y w Biedronce [OT]
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.01.2009 18:33, Mariusz Kruk pisze:
    > Zaraz, ale nie wszystkie programy uruchamiane są z podwyższonymi
    > uprawnieniami.

    Ale można z wirusa uruchomić ten sam program, którego przed
    chwilą używał sam użytkownik, i za jego pomocą namieszać.

    > A kto powiedział, że w biurkowym?

    Windows Vista jest systemem biurkowym.

    Inna sprawa, że dla 2-4 CPU i 2-4 GiB RAMu Windows NT i 2000
    jeszcze sobie dobrze radziły. Ale to nie oznacza, że były
    przystosowane do takich konfiguracji. I testy udowadniały,
    że w lepszych konfiguracjach radzą sobie coraz to gorzej.

    > Znaczy, wracamy do spectruma łupanego?

    Nie. Do czegoś w stylu Windows 3.x czy OS/2 1.x, to znaczy
    ładowania modułów programów segmentami, a nie stronami.
    I do trzymania danych w pamięci RAM, a nie gdziekolwiek
    popadnie. W imię szybszej pracy i wymuszenia "albo piszesz
    oszczędny program i działa piorunująco szybko, albo piszesz
    badziewie i zamiast rzęzić dyskiem wyleci on z komunikatem
    'out of memory'".

    > Bardzo dobrą rzeczą byłoby, gdyby w ogóle nie był potrzebny.
    > To jest pudrowanie syfa.

    Oczywiście. Ale w ten sposób można by uzasadniać brak potrzeby
    istnienia jeszcze kilku mechanizmów. Niestety, wirusy istnieją,
    nie da się ich zlikwidować całkiem ani zlikwidować wszystkich
    dróg zarażania (zawsze zostaje "ostateczny wirus" w postaci
    maila z instrukcjami, jak sformatować dysk aby na ekranie po-
    kazały się tańczące króliczki). Zostają nam antywirusy...

    > (żeby nie było - ja nie twierdzę, że priorytety dla I/O są złym
    > rozwiązaniem, ale akurat to jest IMHO dużo istotniejsze w zastosowaniu
    > serwerowym niż desktopowym).

    Ja bym właśnie uważał, że na odwrót. W serwerze można dołożyć
    dysków, zastosować macierz i tak dalej. W komputerze biurkowym
    trzeba obchodzić oprogramowaniem odgórne ograniczenia jakości
    i ilości sprzętu.

    Inna sprawa, że priorytety we/wy i spekulatywne odczytywanie
    z wyprzedzeniem staną się prawie całkowicie zbędnymi mechaniz-
    mami w momencie masowego upowszechnienia się dysków SSD.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |