  • 1. Data: 2013-03-23 19:27:06
    Temat: Acer TravelMate 7320 + dysk SSD
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Przerabial ktos dodanie dysku SSD do laptopa Acer TravelMate 7320?
    Wg producenta jest tam miejsce na dodatkowy dysk, tylko zastanawiam sie czy
    potrzebuje do tego jakas przejsciowke czy dyski maja jednakowy rozstaw
    srobek do przykrecenia?
    Tak sobie mysle, ze skoro caly system Windows XP, miesci mi sie na partycji
    15 GB, to potrzebuje jak najmniejszy dysk.
    Podrzuccie jakies linki do poczytania albo dobre rady, na co zwrocic uwage,
    itp...

  • 2. Data: 2013-03-23 23:04:12
    Temat: Re: Acer TravelMate 7320 + dysk SSD
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 23.03.2013 19:27, 2late pisze:
> [...]
    > partycji 15 GB, to potrzebuje jak najmniejszy dysk.
    > Podrzuccie jakies linki do poczytania albo dobre rady, na co zwrocic

    ja przerabiałem w podobnym. zawiasy też.

    krótko: masz pod klapką miejsce na dysk, ale na 99% puste bez kabli i
    wytyczek. jeśli mam racje, to kabelki =100zł, albo 5+ własna praca
    Ja ssd dałem jako główny dysk, a stary hdd, we wspomniane wolne miejsce.
    niestety, kabelek sata musiałem skrócić, zasilanie zrobić posklejać,
    ale wszystko działa. nie wiem czy warto się bawić, czy nie lepiej kupic
    na ebayu kieszeń na usb

    ToMasz

  • 3. Data: 2013-03-24 00:05:18
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 23/03/2013 10:04 PM, ToMasz wrote:

> [...]

    Poprawka: Partycja systemowa ma 30GB z czego zajete jest 17 GB czyli tak 64
    GB dysk wystarczy.

    > ja przerabiałem w podobnym. zawiasy też.
    >
    > krótko: masz pod klapką miejsce na dysk, ale na 99% puste bez kabli i
    > wytyczek. jeśli mam racje, to kabelki =100zł, albo 5+ własna praca

    Zgadza sie, trzeba bedzie kupic kabelek.
    http://img811.imageshack.us/img811/4390/sataslot2.jp
    to co zaznaczylem to jest zasilanie?

    > Ja ssd dałem jako główny dysk, a stary hdd, we wspomniane wolne miejsce.

    No to podstawa, SSD chce miec na system. Da sie jakos bezbolesnie
    przekopiowac cala partycje i uruchomic bez reinstalacji?

    Jak wspomnialem, partycja systemowa (primary) ma 30 GB.

    No i systemowy dysk ma jeden dlugi slot zasilanie i sata w jednym, nie na
    kabelkach tylko hdd bezposrednio jest polaczony, nawet srubkami nie byl
    przykrecony.

    > niestety, kabelek sata musiałem skrócić, zasilanie zrobić posklejać, ale
    > wszystko działa. nie wiem czy warto się bawić, czy nie lepiej kupic na
    > ebayu kieszeń na usb

    I trzymac dysk na zewnatrz? Juz mam 2 zewnetrzne dyski, lacznie 3 TB.

    Wiec jaki SSD kupic, zeby glupio do starego laptopa nie przeplacic ale tez
    na prawde zrobic upgrade?

  • 4. Data: 2013-03-24 08:41:16
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Poprawka: Partycja systemowa ma 30GB z czego zajete jest 17 GB czyli tak
    > 64 GB dysk wystarczy.
    Ale to nie ta grupa. ja mam system na 10gb i niema bata wystarczy

    > Zgadza sie, trzeba bedzie kupic kabelek.
    Powiedz najpierw za ile.
    > http://img811.imageshack.us/img811/4390/sataslot2.jp
    > to co zaznaczylem to jest zasilanie?
    tak

    (...)

    > I trzymac dysk na zewnatrz?
    taniej!

    > Wiec jaki SSD kupic, zeby glupio do starego laptopa nie przeplacic ale
    > tez na prawde zrobic upgrade?
    to już do wróżki :)

    ToMasz

  • 5. Data: 2013-03-24 10:53:07
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 24/03/2013 7:41 AM, ToMasz wrote:

    > to już do wróżki :)

    Ale z kompatybilnoscia problemu nie bedzie?
    Jakies sugerowane marki? Sandisk, Crucial, OCZ, Corsair?

  • 6. Data: 2013-03-24 12:51:17
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 24.03.2013 10:53, 2late pisze:

    > Ale z kompatybilnoscia problemu nie bedzie?
    > Jakies sugerowane marki? Sandisk, Crucial, OCZ, Corsair?
    >
    > Pozdrawiam
    zaraz mnie Joter napadnie, ale napiszę to co muszę. nie używam windowsa,
    więc mam mgliste i jedynie teoretyczne pojęcie o wirusach, firewalach,
    klonowaniu partycji, kompatybilności czegoś z czymś tam i braku
    sterowników pod XP. mnie wtyczki pasowały, wiec dysk zadziałał. pratycja
    systemowa ma 10 giga, przegrana metodą zaznacz, kopiuj, idź na kawe na
    15 minut, zamień dyski miejscami, ciesz się życiem. Mało tego, boot
    manager połapał się że oryginalny, acerowski windows jest tam gdzieś na
    tym drugim dysku i można go uruchomić.
    Jedyne co ja mogę poradzić to kable. Reszta - wymiękam. Dysk mam ocz
    pertol cośtam 64Gb i działa sprawnie, wszystko się nieco szybciej uruchamia.
    ToMasz

  • 7. Data: 2013-03-24 14:05:21
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-03-24 12:51, ToMasz pisze:

> [...]
    > 15 minut, zamień dyski miejscami, ciesz się życiem. Mało tego, boot
    > manager połapał się że oryginalny, acerowski windows jest tam gdzieś na

    No właśnie. Co do XP to chyba najpierw najlepiej podłączyć SSD jako
    drugi dysk, żeby go Windows wykrył, zainstalował i pobrał sterowniki.
    Żeby się potem nie okazało, że skopiujemy/sklonujemy na niego Windows a
    on się nie uruchomi z tego SSD, bo nie rozpozna i nie będzie w stanie
    obsłużyć dysku.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2013-03-24 17:40:01
    Temat: Re: [OT] Acer TravelMate 7320 + dysk SSD
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "ToMasz" napisał:

    > zaraz mnie Joter napadnie,

    Oczywiście, albowiem moim ulubionym zajęciem jest czyhanie w ciemnym
    zaułku Usenetu i jak tylko jakiś Linuksiarz się wychyli zza winkla - jebut
    go drągiem bez łeb ;->

    > ale napiszę to co muszę. nie używam windowsa,

    Linuksiarskie gadanie, mam gdzieś zarchiwizowany Twój post z pmtg, w
    którym dobrowolnie się przyznałeś, że masz laptopa z Windows bodajże XP na
    pokładzie. Poniżej też się niebacznie demaskujesz ;->

> [...]
    > giga,
    > przegrana metodą zaznacz, kopiuj, idź na kawe na 15 minut, zamień dyski

    ToMaszsu, czy nam się podoba czy nie, 10 GB na Windows XP jest stanowczo
    za krótko, jeśli chcesz o tym pogadać, zapraszam na stosowną grupę. Poza
    tym, czymś tę docelową partycję trzeba założyć (alignment!), ustawić jako
    aktywną i dopilnować, żeby przekopiowały się również zbiory ukryte, nie
    pogubiły się prawa dostępu i powiązania (dotyczy Windows Vista wzwyż).
    IMHO lepiej zaprząc do tego jakieś oprogramowanie, darmowe lub pojawiające
    się często na Giveaway (Paragon, Macrium, EaseUs), umożliwiające
    utworzenie medium startowego bazującego na jakimś (tak, tak!) minilinuchu
    ;->

    > Mało tego, boot manager połapał się że oryginalny, acerowski windows
    > jest tam gdzieś na tym drugim dysku i można go uruchomić.

    ... ukradkiem, żeby koledzy nie widzieli ;->

    JoteR

  • 9. Data: 2013-03-24 18:40:21
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 24.03.2013 17:40, JoteR pisze:

    > Linuksiarskie gadanie,

    a tak się starałem żeby nie użyć słowa na "L". JAk Ty mnie wypatrzyłeś?

    > mam gdzieś zarchiwizowany Twój post z pmtg, w
    > którym dobrowolnie się przyznałeś, że masz laptopa z Windows bodajże XP
    > na pokładzie. Poniżej też się niebacznie demaskujesz ;->
    to właśnie ten laptop. teraz windows jest na wyjmowalnym dysku, ale
    zostawiłem, jakby jakiś telefon stary trzeba było przeflaszować...:)

    > ToMaszsu, czy nam się podoba czy nie, 10 GB na Windows XP jest stanowczo
    (...)
    więc napisałem że się nieznam. Zejdź prosze zemnie i pomóż facetowi,
    który chce wydać ponad 100zł na kabelek i z 300 na dysk. to spowoduje
    50% wzrost ceny lapka!

    > ... ukradkiem, żeby koledzy nie widzieli ;->

    ja naprawdę nie jestem fanatykiem. nie myje rąk po użyciu XP, ale jak
    nie muszę to nie ruszam..
    ToMasz