  • 61. Data: 2010-12-07 08:41:14
    Temat: Re: Abs zawiódł
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-06 23:22, Lewis pisze:

    > Ja doszedłem do wniosku że nie ma sensu dyskutować o ABS na tej grupie.

    Na tej grupie w ogole nie ma sensu dyskutawac jak masz inne zdanie niz ogol.

    --
    Karolek

  • 62. Data: 2010-12-07 08:47:55
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-06 23:08, DoQ pisze:

    > Dokładnie tak jest. Np. w nowszych VAGach potrafi się to tak fajnie
    > popsuć, że na idealnym, suchym asfalcie ABS odbija i jedziesz dalej.
    > Oczywiście bez wyrzucenia jakiegokolwiek błędu.

    To nie tylko w VW, we Fiatach i innych markach rowniez.
    W koncu w tych samych rocznikach, system przeciez jest ten sam i tej
    samej firmy.
    A odkad wprowadzili magnetyczne pierscienie (okolo 2000 roku, chyba
    dokladnie to 1998) i systemy ABS moga dzialac juz praktycznie od 0km/h
    to tego typu usterki staly sie nad wyraz czeste i dosc niebezpieczne
    (pomijam juz, ze sa tez przy okazji kosztowne w naprawie).

    --
    Karolek

  • 63. Data: 2010-12-07 09:38:17
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-12-07 08:47, Karolek pisze:

    > To nie tylko w VW, we Fiatach i innych markach rowniez.
    > W koncu w tych samych rocznikach, system przeciez jest ten sam i tej
    > samej firmy.

    Nie mam do czynienia z innymi markami więc nie wypowiadam się ;>

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 64. Data: 2010-12-07 09:40:06
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-12-07 08:41, Karolek pisze:

    > Na tej grupie w ogole nie ma sensu dyskutawac jak masz inne zdanie niz
    > ogol.

    Albo jak trollujesz dla idei.

    A.

  • 65. Data: 2010-12-07 09:58:32
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-05 07:55, MarcinJM pisze:

    > Dlatego twierdze nadal, jako kierowca "starej daty" (PJ od 89) ze te
    > wszystkie elektroniczne gadzety sa dobre, dopuki nie nastapi ten "1 raz
    > na 100".

    LOL, "starej daty" :) Wiesz, dłużej mam to prawo jazdy i zdecydowanie
    stwierdzę, że nie tyczy to elektroniki, a wszystkiego w co jest
    samochód wyposażony - wszystko jest dobre, "dopóki nie nastąpi ten
    1 raz na 100". Jak ktoś jeździ bez stosownego marginesu bezpieczeństwa,
    to z czasem się czegoś doczeka i będzie do tego dorabiał teorie
    spiskowe. Jeden zwala winę na ABS, drugi na opony, trzeci na liście...

    > Zobacz co teraz bedzie w twojej psychice: kompletny brak zaufania do
    > ABS'u, a nie bedziesz mial mozliwosci hamowac bez niego.

    No, z cała pewnością. Teraz obecność ABS będzie przyczyną chorób
    społecznych.

    > Z elektroniki w aucie mam zaufanie tylko do starego SONY ;)

    A do mechaniki masz zaufanie?

  • 66. Data: 2010-12-07 11:16:46
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-07 09:40, Arek (G) pisze:

    > Albo jak trollujesz dla idei.

    Jak na razie ty trollujesz, robiac osobiste wycieczki, sprowadzajac
    dyskusje do absurdu, nie przytaczajac zadnych argumentow i uciekajac od
    trudnych pytan.
    A ja zaluje, ze smierdzacego trolla dokarmiam.

    --
    Karolek

  • 67. Data: 2010-12-07 18:16:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 02 Dec 2010 22:38:33 +0100, w <id93ks$eki$1@inews.gazeta.pl>, z
    <z...@g...pl> napisał(-a):

    > Almera N16 + opony Dębica Frigo + lód = stukpuk :-)
    > Pierwszy raz mi się zdarzyło żeby ABS nie zareagował.
    > Było lekko z górki, turlaliśmy się w korku (prędkość pieszego) kiedy pod
    > śniegiem pojawił się lód ABS zamilkł. Trzeba było może odpuścić ale ja
    > jak ustawa przykazuje do oporu na hamulec.
    > Czy ABSowi to się zdarza (uszkodzenie)?
    > Czy zbieg okoliczności? 4 koła nieruchome myślał że samochód stoi?

    Kiedyś pisałem, że można to osiągnąć (zablokowanie 4 kół i wyłączenie się
    ABS-u) również na letnich + śnieg (niekoniecznie od razu lóg).

    Ale niektórzy mistrzowie twierdzili, że to niemożliwe :).

    Nie wiem czy wśród nich nie był nasz mistrz hamowania Karolek :)).

  • 68. Data: 2010-12-07 20:03:47
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-07 18:16, r...@k...pl pisze:

    > Kiedyś pisałem, że można to osiągnąć (zablokowanie 4 kół i wyłączenie się
    > ABS-u) również na letnich + śnieg (niekoniecznie od razu lóg).
    >
    > Ale niektórzy mistrzowie twierdzili, że to niemożliwe :).

    Pewnie ci dla ktorych ABS to magiczny system na kazde zlo.

    > Nie wiem czy wśród nich nie był nasz mistrz hamowania Karolek :)).

    To sie moze najpierw dowiedz, a potem skladaj falszywe oskarzenia.
    Bo pewnie jak wieszosc grupowych szczurow, oskarzysz, niczego nie
    potwierdzisz i czym predzej znikniesz.
    A chyba potrafisz znalezc wlasnego posta i ewentualne moje wypowiedzi.

    --
    Karolek

  • 69. Data: 2010-12-08 12:48:06
    Od: z <z...@g...pl>

    Karolek pisze:

    > Pewnie ci dla ktorych ABS to magiczny system na kazde zlo.

    No dobra. 3 rok z ABS + doświadczenia osobiste + wiedza z tej grupy =
    chciałbym mięć przycisk OFF :-)

    Za mało plusów oczywiście przy mojej jeździe (styl + warunki) Kasę
    wolałbym wydać na lepsze opony, amortyzatory... :-)

  • 70. Data: 2010-12-08 13:38:25
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-08 12:48, z pisze:

> [...]
    >
    > Za mało plusów oczywiście przy mojej jeździe (styl + warunki) Kasę
    > wolałbym wydać na lepsze opony, amortyzatory... :-)

    Ale co dobra?
    Jak myslisz, ze mi chodzi o to, ze powinno sie wylaczyc/usunac ten
    system, to jestes w bledzie.
    Mi zalezy na swiadomosci ludzi co do tego systemu.
    Wiem, ze walka z teza, ze ABS skraca droge hamowania to jak walka z
    wiatrakami, podobnie jak ze stereotypem kierowcy BMW, czy innymi
    wymyslami ludzkiej zawisci, jednak jestem zdania, ze trzeba na kazdym
    kroku ganic takie stadne zachowania, czyli bezmyslne powtarzanie bzdur.
    Ogolnie ABS jest OK, ale sa sytuacje (wcale nie laboratoryjne), ze nie
    jest pomocny, a wrecz przeciwnie, wiedzac o tym masz duze szanse uniknac
    nieprzyjemnych sytuacji.

    --
    Karolek