  • 51. Data: 2010-12-05 11:13:12
    Temat: Re: Abs zawiódł
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-05 10:48, z pisze:

    > No to się okazało że mam ten nowszy "lepszy" ABS i jak zwykle przy
    > nowszych "lepszych" udogodnieniach jest on bardziej narażony na trudne
    > do zdiagnozowania usterki.
    > Utwierdzam się w przekonaniu że nie warto było kupować 5-letniego
    > samochodu. 10-letni albo nowy.

    Malo tego.
    Bo o ile zebniki sie raczej nie psuly (czasami sie zdaza, ze peknie), to
    pierscienie magnetyczne i owszem, a naprawa sprowadza sie do wymiany
    calego lozyska, badz piasty, co oczywiscie podnosi znaczaco koszty i
    czas naprawy.

    --
    Karolek

  • 52. Data: 2010-12-05 11:16:33
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-05 11:02, Tomasz Pyra pisze:

    > Pytał o hamowanie na granicy zadziałania ABS w samochodzie z ABS.

    No i to bylo dobre pytanie.

    > A Ty jak nakręcony "ABS wydłuża drogę" hamowania, chociaż nie o to pytali.

    Ale ja nie Samotnikowi odpisalem tylko Tobie, bo widac, ze nie wiesz o
    tym, ze ABS nie zawsze skarca droge hamowania.
    Samotnikowi jakbys byl tak dobry zaauwazyc napisalem cos innego i nie ma
    tam ani slowa o ABSie.

    --
    Karolek

  • 53. Data: 2010-12-05 11:31:24
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-05 11:16, Karolek pisze:

    > No i to bylo dobre pytanie.

    > Ale ja nie Samotnikowi odpisalem tylko Tobie, bo widac, ze nie wiesz o
    > tym, ze ABS nie zawsze skarca droge hamowania.

    Już się może nie pogrążaj co?

    Pytanie było o to jak hamować z ABS, napisałem odpowiedź.
    A Ty zaraz lecisz ze swoją zmyśloną tabelką mówiącą o hamowaniu w
    samochodach bez ABS.

  • 54. Data: 2010-12-05 11:45:29
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-05 11:31, Tomasz Pyra pisze:

    > Już się może nie pogrążaj co?
    >
    > Pytanie było o to jak hamować z ABS, napisałem odpowiedź.

    Nie jak hamowac w ogolnosci, tylko czy moze nie jeste lepiej jak bedzie
    hamowal na granicy zadzialania w przypadku sniegu/lodu.

    > A Ty zaraz lecisz ze swoją zmyśloną tabelką mówiącą o hamowaniu w
    > samochodach bez ABS.

    Przepraszam bardzo, ale nie ja ja zmyslilem, wiec wypraszam sobie takie
    oskarzenia.
    Zapoznaj sie z systemem ABS Plus i powiedz dlaczego VW go wprowadzil i
    dlaczego jest lepszy.
    I napisz wszystkim zainteresowanym, o tym systemie, bo jak znam zycie to
    znikniesz z dyskusji szybciej niz sie w niej pojawiles.

    --
    Karolek

  • 55. Data: 2010-12-05 16:34:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-05 11:45, Karolek pisze:

    > Nie jak hamowac w ogolnosci, tylko czy moze nie jeste lepiej jak bedzie
    > hamowal na granicy zadzialania w przypadku sniegu/lodu.

    I oczywiście tak nie jest.
    Ale co ma do tego hamowanie bez ABS?

    > Zapoznaj sie z systemem ABS Plus i powiedz dlaczego VW go wprowadzil i
    > dlaczego jest lepszy.

    Po to żeby samochód lepiej hamował na luźnej nawierzchni.

  • 56. Data: 2010-12-05 16:58:06
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-05 16:34, Tomasz Pyra pisze:

    > I oczywiście tak nie jest.

    To Twoje zdanie, wybacz nie kazdy musi sie z nim zgadzac.
    Jak juz napisalem Samotnikowi, rozwiazanie zagadki moze tkwic w dwoch
    pojeciach.
    Tarcia statycznego i dynamicznego.

    > Ale co ma do tego hamowanie bez ABS?

    Czy ja odpowiedzialem na posta Samotnika, piszczac o hamowaniu bez ABS?

    > Po to żeby samochód lepiej hamował na luźnej nawierzchni.

    Hmm, czyzby ze zwyklym ABSem hamowal gorzej?
    Idzmy zatem dalej (malymi kroczkami jak z dzieckiem za raczke).
    Co jest podstawowym zalozeniem, roznic dzialania ABS Plus w stosunku do
    zwyklego ABSu?
    Czyli dlaczego ABS Plus na luznej nawierzchni hamuje lepiej niz zwykly
    ABS (jakbys nie zrozumial poprzedniego pytania)?

    --
    Karolek

  • 57. Data: 2010-12-05 17:45:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 09:36:00 +0100, Karolek napisał(a):

    > A ja mysle, ze wystarczy znac te systemy i ich ograniczenia i czlowiek
    > sie juz nie wpakuje w takie sytuacje.

    Wiesz, że ABS może w razie awarii odciąć hamulce? Po prostu - nie masz
    żadnego hamowania.

    --
    ___________ (R)

  • 58. Data: 2010-12-05 20:07:55
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Wiesz, że ABS może w razie awarii odciąć hamulce? Po prostu - nie masz
    > żadnego hamowania.

    Wiem, opisywalem juz taka sytuacje, w ktoryms wczesniejszym poscie
    (wprawdzie nie odcinal totalnie, bo tylko lewe przednie i tylne kolo,
    ale i tak mozna sie komus w dupe wladowac).
    Po prostu mialem taka usterke w Alfie i jest to niemile zaskoczenie.
    Ale moznaby sie pokusic o odrzucenie w naszych rozwazaniach sytuacji
    kiedy wystapi usterka tego systemu i zajac sie jedynie ograniczeniami,
    ktore wynikaja wprost z budowy i zasady dzialania tegoz systemu.

    --
    Karolek

  • 59. Data: 2010-12-06 23:08:53
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-12-05 09:44, Karolek pisze:

    > Ach szkoda, ze w Alfie juz ten ABS naprawilem... pokazalbym Ci jak
    > szybko sie ABS polapal... w ogole sie nie polapal i nawet chwilowych
    > bledow nie zglaszal.

    Dokładnie tak jest. Np. w nowszych VAGach potrafi się to tak fajnie
    popsuć, że na idealnym, suchym asfalcie ABS odbija i jedziesz dalej.
    Oczywiście bez wyrzucenia jakiegokolwiek błędu.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 60. Data: 2010-12-06 23:22:35
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-04 10:21, Karolek pisze:

    > Ja sie linczu nie boje, droga hamowania bez ABS jest krotsza.

    Ja doszedłem do wniosku że nie ma sensu dyskutować o ABS na tej grupie.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html