  • 11. Data: 2016-03-07 11:41:27
    Temat: Re: AVR C poszukiwany odpowiednik funkcji ulltoa()
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:nbjl0r$55a$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    >na PC pod Builderem jakbym miał porównać dwie tablice (byte t1[8],
    >t2[8]) to zrobiłbym: if(*(qword*)t1 == *(qword*)t2)... (typy byte i
    >qword to moje typedef).

    Ale czy AVR przepusci ten qword ?

    W 16-bitowym uP C moze nie miec zadnego 64-bitowego typu.

    J.

  • 12. Data: 2016-03-07 11:46:49
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup
    t...

    > Ale czy AVR przepusci ten qword ?
    >
    > W 16-bitowym uP C moze nie miec zadnego 64-bitowego typu.

    Wychodziło, że ma jakiś typ 64 bitowy ale pisząc nie chciałem szukać jaka
    nazwa występowała.
    P.G.

  • 13. Data: 2016-03-07 14:47:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 7 Mar 2016 11:41:27 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > W 16-bitowym uP C moze nie miec zadnego 64-bitowego typu.

    Szczególnie, że ten AVR jest 8 bitowy

    --
    Marek

  • 14. Data: 2016-03-07 16:10:16
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Mon, 07 Mar 2016 11:46:49 +0100, Piotr Gałka napisał/a:

    [ciach]
    > Wychodziło, że ma jakiś typ 64 bitowy ale pisząc nie chciałem szukać
    > jaka nazwa występowała.
    > P.G.

    Dokładnie to uint64_t z biblioteki inttypes.h

    Bo(o)t manager

  • 15. Data: 2016-03-07 16:12:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Szczególnie, że ten AVR jest 8 bitowy

    Poszukałem.
    Cytat z autora wątku:
    ----------------
    Chciałem to zrobić trochę inaczej: utworzyłem 64b uinta.
    ----------------
    Znaczy, że ma jakiegoś 64 bitowego uinta.
    P.G.

  • 16. Data: 2016-03-07 20:15:47
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 6 Mar 2016 18:10:11 +0100 "Bo(o)t manager"
    <b...@W...wp.pl> napisał:

    >Ma ktoś z Was pomysł jak to ugryźć? Bo mnie na razie do głowy
    >wpadł pomysł na podzielenie w/w zmiennej na 2 zmienne 32bitowe i potem na
    >babranie się z wyświetlaniem tego, ale może da się łatwiej?

    Ale po grzyba tak? AVR jest 8bitowy i najlepiej radzi sobie ze
    zmiennymi typu char. Potraktuj te seriale po prostu jako char[8].
    Porównanie to przecież banalna sprawa:

    char owserialcmp(char * ser1, char * ser2)
    {
    char n;

    for(n=0;n<8;n++) if(ser1[n]!=ser2[n]) return(0);
    return(1);
    }

    Wyprowadzanie takich danych jako hex to też prosta sprawa.

    A jakby tak ten numer seryjny był 1024-bitowy? Próbowałbyś zastosować
    uint1024_t? :-)

  • 17. Data: 2016-03-08 18:41:56
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Sun, 06 Mar 2016 18:10:11 +0100, Bo(o)t manager napisał/a:

    Dzięki wszystkim za pomoc. Zrobiłem klasycznie(chyba).

    uint8_t sprawdzSN(void){
    uint8_t i = 0, ii, wynik = 0;
    odczytSN();
    for(ii = 0; ii < 8; ii++){
    GotoKsiazka(0,7);
    for(i = 0; i < 8; i++){
    a = ram_dane.adresDSb[ii][i];
    b = adresDS[i];
    if(ram_dane.adresDSb[ii][i] == adresDS[i]){wynik
    += 1; }
    else{ wynik = 0; }

    }
    if(wynik == 8){ tekst("czujnik juz zapisany"); break;
    tablica_zajetosci_epromu[ii] = 1;}
    }
    GotoKsiazka(0,0);
    if(wynik != 8){ tekst("czujnik niezapisany");
    tablica_zajetosci_epromu[ii] = 0;}
    return wynik;

    }

    Bo(o)t manager

  • 18. Data: 2016-03-12 09:10:51
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Mar 2016 18:10:11 +0100, "Bo(o)t manager"
    <b...@W...wp.pl> wrote:
    > babranie się z wyświetlaniem tego, ale może da się łatwiej?

    Po prostu siadasz i piszesz. I masz własną utoa.